Web Analytics Made Easy - Statcounter

معماران ایتالیایی به منظور تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا طراحی شگفت‌انگیزی را برای محل انجام این کار پیشنهاد کرده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی دوران کرونا شعاری همه‌گیر در میان مردم ایتالیا رایج شده است که "با یک گل، ایتالیا جانی دوباره به خود خواهد گرفت".

استفانو بوئری، معمار و برنامه‌ریز مشهور ایتالیایی، به همراه تیمی از مشاوران شهری با الهام از این شعار پاویون‌هایی برای ارائه واکسن کرونا به مردم طراحی کرده‌اند که قرار است به طور موقت در سراسر شهرهای کشور ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام پاویون‌های فوق از تصاویر گل‌های بهاری برخوردار خواهد بود تا به شعار "با یک گل، ایتالیا جانی دوباره خواهد گرفت" جامه عمل بپوشاند. در واقع، معمار مشهور ایتالیایی قصد دارد از طریق احداث پاویون‌های فوق، حس آرامش و تولد دوباره را در مردم سراسر کشور به وجود آورد و نشان دهد که زمان زیادی تا پایان دوران استرس‌زای کرونا باقی نمانده است.

بدیهی است که ارائه واکسن کرونا به مردم بر عهده مقامات مسئول می‌باشد که عشق به هموطنان و تمایل به بهبود زندگی را به تصویر می‌کشد. اگرچه شیوع بیماری کووید -۱۹ به مدت حدود یک سال باعث شد بسیاری از مردم جان خود را از دست دهند، در بیمارستان‌ها بستری شوند و یا به خود جداسازی از سایرین و حبس در خانه‌های اغلب آپارتمانی بپردازند، با این حال، کشف و تزریق واکسن کرونا، یک بار دیگر روح زندگی را در آن‌ها زنده خواهد کرد و مردم را با دوستان و طبیعت پیوند دوباره خواهد بخشید.

استفانو بوئری چنین استدلال می‌کند که کمپین‌های واکسیناسیون کرونا از سه عنصر اصلی تشکیل خواهد شد؛ بخش‌های مختلف کمپین با لوگوی جدید به شکل یک گل بهاری مزین خواهد شد، پاویون‌ها به طور موقت در میادین اصلی شهرها دایر می‌شود و نمادهای اطلاع‌رسانی در سراسر بخش‌های مختلف شهرها گسترش خواهد یافت.

ظاهر فیزیکی کمپین‌ها نیز دقیقاً به شکل یک گل خواهد بود که این نماد نه تنها چرخه زندگی طبیعی و تولد دوباره را به تصویر می‌کشد، بلکه حفظ و افزایش تنوع زیستی را نیز در ذهن مردم یادآوری خواهد کرد. بدیهی است که پامچال اولین گلی است که پس از استراحت طولانی مدت زمستان، شروع به شکفتن می‌کند و تولد دوباره طبیعت را به تصویر می‌کشد. به همین دلیل، استفانو بوئری از این گل برای مزین‌سازی کمپین‌های واکسیناسیون در سراسر ایتالیا بهره گرفته است تابه مردم نشان دهد که پس از هر دوران سختی، یک آغاز دوباره وجود دارد.

جالب است بدانید که پاویون‌های فوق به گونه‌ای احداث خواهد شد که قابلیت جمع‌آوری تمام اجزا و انتقال آن‌ها به مکان‌های دیگر وجود خواهد داشت. بنابراین، پس از اتمام واکسیناسون مردم در یک منطقه، پاویون‌ها به سرعت به محل دیگری از شهرها منتقل می‌شود تا مردم آن‌جا نیز از تزریق به موقع واکسن کرونا بهره‌مند شوند. قرار است تصویرهایی از گل پامچال، پشت بام، دیوارها، فضاهای خالی و تمام محیط‌های اطراف پاویون‌ها را در بر گیرد. استفانو بوئری قول داده است پس از پایان کامل واکسیناسیون و در آغاز فصل بهار، میدان‌ها و فضاهایی را که میزبان کمپین‌های واکسیناسیون کرونا بوده است، با کاشت گل پامچال مزین کند تا به مردم نشان دهد که تا به شهرها روحی دوباره ببخشد و مردم را به زندگی ماقبل کرونا بازگرداند.

در ساخت پاویون‌های فوق از چوب به عنوان ماده اصلی استفاده خواهد شد و سازه کلی به شکل دایره‌ای طراحی می‌شود. نوع چوبی که در ساخت آن‌ها به کار برده می‌شود، در مقابل آب از مقاومت کافی برخوردار است و همچنین می‌توان آن را به راحتی از هم باز کرد یا مورد بازیافت قرار داد. علاوه بر این، بر بام سازه‌ها پانل‌های خورشیدی زیادی قرار خواهد گرفت تا الکتریسته لازم برای پاویون‌ها فراهم آید و نیازی به مصرف انرژی شهری را به حداقل برساند. فضاهای داخلی کمپین‌ها نیز به طور کامل از مواد چوبی پیش‌ساخته ایجاد خواهد شد و بخش‌های مختلفی را برای پذیرش و تزریق واکسن به مردم در بر خواهد گرفت.

کد خبر 465024

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طراحی شهری ایتالیا تزريق واکسن کرونا واکسن کرونا واکسن واکسن کووید ۱۹ کرونا در جهان ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن کرونا تزریق واکسن خواهد گرفت پاویون ها کمپین ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برخورد وحشیانه و خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین و مردم غزه و بازداشت ۵۵۰ نفر از دانشجویان، کمپین «آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه» توسط سازمان زیباسازی در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شده‌است.

در این کمپین تصاویری از سرکوب دانشجویان آمریکایی در محوطه دانشگاه توسط پلیس این کشور و سرکوب و کشتار مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به نمایش درآمده است، آزادی بیان به سبک آمریکا و اسرائیل به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور