Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای توسعه هر منطقه ای بایستی بر اساس پتانسیل های آن منطقه برنامه ریزی کرد گفت: منطقه آزاد ماکو منطقه پیشرو در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی در بین مناطق آزاد با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از گروه تولیدات رسانه سازمان منطقه آزاد ماکو؛ بهرام زینال زاده در تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه به نقش محوری بخش کشاورزی به عنوان پیشران سایر بخش های اقتصادی مانند صنعت، خدمات و … در هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت خود نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد، چرا که این بخش در شرایط حساس کنونی به عنوان گرانیگاه اقتصاد کلان می باشد و قطعا در چنین زمانی رشد و توسعه اقتصادی از مسیر کشاورزی می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ‌سرمایه گذاران بخش کشاورزی صدور مجوزهای دست و پا گیر و بروکراسی های اداری را از مهم ترین مشکلات خود در شروع کار عنوان می کنند ادامه داد: از اینرو سازمان منطقه آزاد ماکو در جهت تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری، در صدد یکپارچگی مدیریتی برآمده و به دنبال صدور مجوزهای فعالیتهای کشاورزی توسط این سازمان می باشد.
زینال زاده تصریح کرد: همچنین در طی این مدت توانسته ایم اختیار صدور مجوزهای تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی را از سازمان جهاد کشاورزی استان کسب نماییم که تاثیر زیادی در تسهیل شروع کسب و کارهای کشاورزی، صنعتی خدماتی و گردشگری خواهد داشت.
وی در رابطه با مکانیزه کردن کشاورزی منطقه آزاد ماکو نیز گفت: با بهره برداری از پروژه ی عظیم سد کرم آباد و جذب هلدینگ ها و شرکت های بزرگ کشاورزی قطعاً شاهد ورود کشاورزی این منطقه از نیمه سنتی به صنعتی خواهیم بود و با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم منطقه نیز کشاورزی و دامداری است هر گونه اقدام و برنامه ریزی در این خصوص یقیناً تاثیر مستقیم بر فعالیت و افزایش آگاهی کشاورزان خرد و دامداران محلی منطقه خواهد گذاشت و ترویج و الگوبرداری از این هلدینگ ها و کشت و صنعت ها کمیت و کیفیت تولید منطقه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
مدیرکشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود:‌ همچنین توسعه کشت های گلخانه ای و فعالیتهای آبزی پروری قطب مهم و دیگر کشاورزی نوین می باشد که با عنایت به ظرفیتهای آبی و شرایط اقلیمی منطقه آزاد ماکو، در تلاشیم با تامین زیرساختهای اولیه بتوانیم سرمایه گذران این بخش را با نگاه به بازار جهانی و اهداف صادراتی در مسیر تولید قرار دهیم.
وی در پایان نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را یکی از زنجیره های مفقوده در صنعت کشاورزی عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در همه برنامه ریزی ها و هدف گذاری های خود از آن غافل نشده و پیش شرط سرمایه گذاری در این منطقه را داشتن زنجیره کامل تولید می داند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در دومین روز از نمایشگاه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، برترین‌های مناطق آزاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات تعیین و تقدیر شدند.

بر همین اساس منطقه آزاد اروند در هر دو حوزه، صاحب عنوان برتر شد.
پس از انتخاب شرکت کربور سیلیسیم به عنوان صادر کننده برتر این منطقه، عنوان سرمایه‌گذار برتر نیز به شرکت پارس اروند رسید.

بدین ترتیب از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از آقای وحید فاطمی‌زاده مدیریت شرکت پارس اروند به عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد.
شرکت پارس اروند الکتریک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ در دو شهر آبادان و تهران آغاز و کار خود را با شرکت CIE( کارخانه) و بنیان صنعت اوپاتان (دفتر اصلی) گسترش داده است.

این شرکت در شهرک صنعتی آبادان واقع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بنا نهاده شده است و با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه برق صنعتی و روشنایی، یکی از پیشگامان و نامداران این عرصه به حساب می آید که تولیدات خود را با دو برند سی آی ای و پارس اروند در تولید فیوزهای مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، پروژکتور، چراغ، پنل، لامپ، ریسه، سنسور و تایمر عرضه می‌کند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق