Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:04:45 GMT

استاندار : قزوین توان کمک به اقتصاد ملی را دارد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۹۵۴۹

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در آیین بازگشایی تله سی یژ و افتتاح پیست اسکی در منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، افزود: قزوین به دلیل قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی کشور و داشتن استعدادهای ویژه همزمان در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری استانی متمایز با سایر استان ها به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نخستین شهر صنعتی ایران در قزوین احداث شده و پیشینه صنعتی این استان غنی است و همچنین وجود دشت حاصلخیز قزوین موجب شده تا این استان قابلیت تامین غذا برای جمعیت زیادی از کشور را دارا باشد.

جمالی پور اظهار داشت: قزوین از جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی نیز برخوردار است که موقعیت ویژه ای برای جذب گردشگر به این استاد ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری به اقتصاد نخست در بسیاری از کشورها تبدیل شده است، افزود: ترکیه به عنوان کشور همسایه ما با توجه ویژه به زیرساخت های این حوزه و تبلیغات وسیع درآمد سرشاری را از گردشگری متوجه خود کرده که ما نیز با داشتن تمدن و فرهنگ غنی و وجود آثار تاریخی فاخر و جاذبه های طبیعی بکر و زیبا می توانیم با برنامه ریزی بهتر و تقویت سرمایه گذاری از این بخش اشتغالزایی و درآمدزایی زیاذی داشته باشیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جدی من از بدو عهده دار شدن مسوولیت در این استان تبدیل قزوین از معبر به مقصد کردشگری بوده و در این حوزه اتفاقات بسیار خوبی رخ داد اما شیوع کرونا این روند را مختل کرد و امیدواریم به زودی با غلبه بر این ویروس شاهد از سرگیری برنامه های گردشگری استان باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته درسفری دوروزه از پروژه مرمت امامزاده حسین (ع) قزوین بازدید کرد.

همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، شرکت در آئین رونمایی از دندان نئاندرتال از یافته های هیات باستان شناسی ایران و فرانسه در غار قلعه کرد آوج از جمله برنامه های سفر ۲ روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به قزوین است.

نشست با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین و حضور در مراسم بازگشایی و افتتاح یک طرح گردشگری از دیگر برنامه های سفر مونسان به این استان به شمار می رود.

برچسب‌ها گردشگری استان قزوین هدایت الله جمالی پور استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استان قزوین گردشگری استان قزوین استانداری قزوین اخبار کنکور گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد