Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در کمیسیون اجتماعی ما بودجه خوبی برای تربیت و فرزندآوری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درنظر گرفته‌ایم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛‌ مهدی عیسی‌زاده در مراسم افتتاحیه دورۀ آموزشی «جمعیت و فرزندآوری» مدرسه حکمرانی شهید بهشتی اظهار کرد: من در ابتدای ورود به کمیسیون اجتماعی مجلس به جستجوی فرمایشی از مقام معظم رهبری که بر زمین مانده باشد پرداختم و متوجه شدم که  یکی آسیب‌های اجتماعی است، در نتیجه اولویت کمیسیون اجتماعی را آسیب‌های اجتماعی قرار دادیم؛ همینطور دومین موضوع اولویت‌دار ازدیاد جمعیت و فرزندآوری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در این رابطه ما با موانعی در مجلس مواجه شدیم و صبورانه حرف‌های نمایندگان در مجلس را شنیدیم، برخی از مطالب در عین سادگی بسیار عظیم می‌نمود و موانع متعددی را ایجاد می‌کرد، مثلاً یکی از این موانع، "فرزند کمتر زندگی بهتر" است که دهه‌ها در ذهن ما خوانده شده است و ما به آن عمل کرده‌ایم؛ بر این اساس خیلی از خانواده‌های ما دو یا سه فرزندی هستند، حتی علما و سرداران نیز اینگونه‌اند!

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرموده‌اند ما هرچه به آموزش و پرورش کمک کنیم عین سرمایه است؛ در ساختار بودجه امسال ازدیاد نسل و آموزش و تربیت جزو مقوله‌های اساسی است، ‌ما چاره‌ای نداریم جز اینکه حکومتمان یک حکومت علوی و ولایی باشد، حتی اگر همه فتنه‌گران ما را بزنند، تنها راهی که منجر به موفقیت ما می‌شود همین است، مسیر اصلی ما در کربلا امضا شده است.

وی اضافه کرد: ما سعی کردیم فرزندآوری را به اندازه ادراک و توانمان در لایحه‌ها و طرح‌های مجلس پیاده کنیم؛ حتی اگر این آرمانی به نظر بیاید باید بالاخره از جایی شروع کنیم زیرا این مسئله سازماندهی شده است و دشمنان در آن سوی مرزها می‌نشینند و برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند؛ من نگران هستم نتوانیم به طور کامل در سطوح حکومتی و کشورداری به فرزندآوری، تربیت و هدایت بپردازیم.

عیسی‌زاده تصریح کرد: ما نزدیک به 13 میلیون دانش آموز در کشور داریم، در این رابطه ما در مجلس بودجه خوبی را در نظر گرفته‌ایم البته لایحه‌ای داریم که پایه‌های آن خالی و سست است، علی‌رغم این در کمیسیون اجتماعی ما بودجه خوبی برای تربیت و فرزندآوری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درنظر گرفته‌ایم؛ کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون مادر در برنامه‌های جمعیتی، علاوه بر پیگیری طرح‌ها و لایحه‌ها به آسیب‌های اجتماعی نیز خواهد پرداخت. 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اختصاص میلیاردها تومان بودجه به‌اضافه دلارهای بین‌المللی برای ثبت بالاترین رکورد "کاهش جمعیت" توسط ایران!ویدئو/ کرونا چه تأثیری بر "جمعیت" دارد؟احتمال اتمام بررسی "طرح جوانی جمعیت" تا آخر هفتهپخش "نوای جوانی" با موضوعات جمعیتی از رادیو گفتگو + تیزر صوتیارتباط رشد جمعیت با رشد اقتصادی/ کشوری که 200درصد تولید ناخالص ملی خود را بدهکار است!فیلم/ آیا افزایش جمعیت باعث "فقر و مشکلات اقتصادی" می‌شود؟!نقش تحصیلات زنان در پازل "کاهش جمعیت" کشور/ به میدان آمدن نسلی که مسئولیت‌پذیر نیست!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی نمایندگان مجلس کاهش جمعیت کمیسیون اجتماعی نمایندگان مجلس کاهش جمعیت کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیات رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرایت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087947 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال