Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:45:16 GMT

محکومیت تعدادی از مقامات یک بانک قزاقی در روسیه

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۹۶۹۷

محکومیت تعدادی از مقامات یک بانک قزاقی در روسیه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دادگاه منطقه «تاگانسک» به طور غیابی تعدادی از مقامات سابق یکی از بانک‌های قزاقستان را به حبس محکوم کرد.

در چارچوب این پرونده اتهامات علیه «مختار آتلیازف» رئیس پیشین شورای مدیران، «رومان سالادچینکو» رئیس سابق هیئت مدیره و همچنین «آرتور فرافیمف»، «ایگور کانانکو»، «تاتیانا پارساکویچ»، «آناتلوی ایراشینکو» و «الکساندر اوداوینکو» کارمندان بانک «بی تی ای» قزاقستان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد از سوی دادگاه منطقه «تاگانسک» شهر مسکو به کلاهبرداری، پولشویی و ایجاد خسارت با فریب کاری محکوم شدند.

طبق مواد پرونده، در سال‌های 2006-2009 متهمان وام‌هایی را با عنوان وثیقه در قالب قطعه زمین صادر کردند که به نوبه خود با رهن خریداری شد.

سپس آبلیازف به صورت غیرقانونی توافق نامه رهن را فسخ کرد و بازگرداندن قطعات زمین غیرممکن شد. به این ترتیب، به حجم بیش از 58 میلیارد روبل از بانک سرقت شد.

در چارچوب این پرونده اموال متهمان، املاک و مستغلات و اوراق بهادار، با مبلغی بیش از 24 میلیارد روبل ضبط و آبلیازف به مدت 15 سال، ایریشنکو و اوداونکو 13 سال، پارساکویچ 12 سال و کانانکو 10 سال به طور غیابی محکوم به زندان شدند.

علاوه بر این، متهمان در چارچوب یک پرونده مدنی ملزم به پرداخت بیش از 173 میلیارد روبل به بانک شدند.

مختار ابلیازف، از منتقدان دولت قزاقستان و متهم به اختلاس و دزدی میلیاردها دلار از بانک «بی تی ای» این کشور که ریاستش را در اختیار داشت، است.

بعد از اینکه دولت قزاقستان این بانک را در سال 2009 در اختیار گرفت، ابلیازف کشورش را ترک و تا سال 2011 در بریتانیا به سر برد.

رئیس پیشین شورای مدیران بانک بی تی ای قزاقستان از تابستان سال 2013 در یکی از زندان‌های فرانسه در حبس و در سال 2016 آزاد شد.

دادگاه ملی فرانسه در امور پناهندگان در 29 سپتامبر سال جاری به وی پناهندگی سیاسی اعطا کرد.

ابلیازف همچنین رئیس جنبش «انتخاب دموکراتیک قزاقستان» به شمار می‌رود که فعالیت آن به طور رسمی در قزاقستان ممنوع اعلام شده است.

در سال 2018 دادگاه قزاقستان به طور غیابی این مخالف سیاسی را در چارچوب یک پرونده قتل سفارشی به حبس ابد محکوم کرد.

گرچه آبلیازف در قزاقستان، روسیه و اوکراین  به اختلاس متهم می‌شود، ولی خودش این اتهامات را قبول ندارد و همه آن را دارای انگیزه سیاسی می‌داند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت میلیاردی متصدی فروشگاه زنجیره‌ای برای عرضه خارج از شبکه گوشت منجمد خبر داد و   پرونده فروشگاه زنجیره‌ای متخلف برای عرضه خارج از شبکه ۱۳۰ کیلوگرم گوشت منجمد به ارزش ۳۶۷ میلیون ریال در شعبه بدوی دادگاه تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

حسین نجف زاده افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ارومیه گزارش تخلف را در بازرسی از یک فروشگاه زنجیره‌ای کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

نجف زاده ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۳۳۴۶۶۸۰۳-۰۴۴ به تعزیرات حکومتی استان گزارش نمایند

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا