Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه اتیوپی از آماده باش نیروهای این کشور در مناطق مرزی با سودان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، به دنبال تحرکات ارتش سودان در مناطق مرزی مشترک میان این کشور و اتیوپی، وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای نیروهای سودان را به نقض مرزها و انجام اقدامات غیرقانونی متهم کرد.

وزارت خارجه اتیوپی همچنین از آماده باش نیروهای این کشور در مرزهای مشترک با سودان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: سودان از درگیری‌ها در ایالت تیگرای برای شعله‌ور کردن آتش درگیری‌ها در مناطق مرزی سوء استفاده کرده است و اگر خارطوم فعالیت‌ها و تحرکات غیرقانونی‌اش را متوقف نکند، اتیوپی تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

نیروهای اتیوپی پس از آن به حالت آماده باش درآمده‌اند که منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که ارتش سودان یگان‌های زمینی و هوایی خود در نوار مرزی مشترک با اتیوپی را تجهیز کرده است.

تنش در منطقه مرزی مشترک میان سودان و اتیوپی پس از آن تشدید شد که اوایل نوامبر درگیری‌هایی در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی رخ داد و ۵۰ هزار آواره به شرق سودان پناه بردند.

اختلافات آدیس آبابا و خارطوم بر سر اراضی کشاورزی در منطقه الفشقه واقع در مرزهای سودان است. اما کشاورزان اهل اتیوپی از سال‌ها پیش در این منطقه ساکن هستند.

طی هفته‌های اخیر درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سودان و اتیوپی رخ داده و یکدیگر را به تحریک بر خشونت متهم کرده‌اند. این دو کشور اخیرا مذاکراتی هم پیرامون این مساله در خارطوم داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان اتیوپی مرزی مشترک آماده باش درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، انصارالله یمن با انتشار فیلمی از آمادگی نیروهای خود برای ورود زمینی به نبرد طوفان الاقصی و کمک به نجات مردم فلسطین خبر داده است

در این فیلم لحظاتی از حضور نیروهای یمنی در تونل‌های زیرزمینی غزه و حمله به مقرهای ارتش رژیم صهیونیستی بازسازی شده است.

این فیلم را در زیر ببینید: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی