Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- آمارها نشان می دهد ایمیدرو در راستای اقدامات توسعه ای با ظرفیت سازی در زنجیره تامین فولاد، افزایش تولید محصولاتی همچون کنسانتره سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی و فولاد خام را به ثبت رسانده است.

 به نقل از ایمیدرو، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در جهت تامین پایدار مواد معدنی و اولیه مورد نیاز صنایع معدنی، تکمیل زنجیره فلزات اساسی را طی سال های گذشته مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم در راستای استراتژی های توسعه ای ایمیدرو و با رویکرد جلب سرمایه گذاری های بخش خصوصی محقق شده است.

بنابر این گزارش، در زنجیره تامین فولاد و در بخش کنسانتره سنگ آهن میزان تولید این محصول در سال ۹۲، به میزان ۲۳ میلیون تن بوده و این رقم تولید در سال ۹۸ تا ۴۷ میلیون تن افزایش یافته است. میزان تولید گندله در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون تن رسید و با بهره برداری از طرح های مختلف فولادی در کشور، میزان تولید این محصول در سال ۹۸ به ۴۱ میلیون تن رسید.

در بخش آهن اسفنجی میزان تولید از ۱۵ میلیون تن سال ۹۲ به ۲۷ میلیون تن در سال ۹۸ رسید.

همچنین در سال ۹۲ میزان تولید فولاد خام ۱۶ میلیون تن بود که با بهره برداری از طرح های فولادی بین سال های ۹۲ تا ۹۸، تولید بیش از ۲۷ میلیون تن از این محصول در سال ۹۸ رقم خورد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میزان تولید میلیون تن سال ۹۸ سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت