Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:58:06 GMT

سردار سلیمانی؛ نابغۀ قنات ملک

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۰۴۳۳

سردار سلیمانی؛ نابغۀ قنات ملک

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- غلامعلی حدادعادل: «امروز در این نقطۀ دورافتاده کوهستانی از ایران عزیز که نه راه دارد و نه وسایل رفاه، با کودکانی مواجه شدم که به‌تحقیق و بدون مبالغه از باهوش‌ترین کودکان دنیا هستند و اگر وسایل تعلیم و تربیت برایشان به‌طور صحیح فراهم گردد از میان آنان نوابغی بر خواهد خاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مطلبی است که هفتادوپنج سال پیش، استاد دانشمند «احمد آرام»، که در سال 1324 بازرس وزارت آموزش‌وپرورش بوده در دفتر مدرسه «رابُر» کرمان نوشته است.

با خواندن این مطلب در کتاب «آرام نامه» (کتابی در نکوداشت احمد آرام و مجموعه مقالات اهداشده به او) بی‌اختیار به یاد سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی افتادم. او متولد روستای «قنات ملک» در دهستان جواران بخش هنزا از شهرستان رابُر کرمان بود؛ یعنی همان جایی که سال‌ها قبل از تولد «قاسم سلیمانی»، «احمد آرام» کودکان آنجا را در مدرسه امتحان کرده و گفته بود آن‌ها «به‌تحقیق و بدون مبالغه از باهوش‌ترین کودکان دنیا هستند» و نیز پیش‌بینی کرده بود که اگر شرایط مهیا باشد از میان آنان نوابغی بر خواهد خاست.

سلیمانی به‌راستی «نابغه» بود، از همان نوابغی که آرام پیش‌بینی کرده و ظهور آنان را مژده داده بود. او در مکتب انقلاب رشد کرد و به یک «جهان‌مرد» تبدیل شد. مردی برخاسته از یک روستای دورافتاده که توانست باایمان و هوش و خرد خود توطئه‌های قدرت‌های بزرگ و اهریمنی را در جهان اسلام خنثی کند و ژنرال‌های پنج ستارۀ آمریکایی را از تدبیر و شجاعت خود به حیرت وادارد. مردی که در زندگی خود پرچم‌دار حق و عدالت و ظلم‌ستیزی و انسان‌دوستی و ایران‌دوستی بود و با شهادت خود چراغی روشن فرا راه ملت‌های مسلمان و به‌ویژه جوانان مسلمان روشن کرد و تجسم یک «مکتب» در یک «شخص» شد.

جا دارد که هم در پیشگاه شهید بزرگوار قاسم سلیمانی سر تعظیم فرود آوریم و هم به استاد «احمد آرام» آفرین بگوییم که سال‌ها قبل از تولد قاسم سلیمانی با چشمان تیزبین و گوهرشناس خود به‌درستی پیش‌بینی کرده بود که منطقه رابر می‌تواند نوابغی در سطح جهانی در خود بپرورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی یادداشت رشد کودکان غلامعلی حدادعادل قاسم سلیمانی احمد آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: آرام و قرار نداریم | برای عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد

فرمانده فراجا گفت: برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم مشهد در حمایت از پلیس برای اجرای طرح نور گفت: موضوع عفاف و حجاب و برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

وی افزود: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسئولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • سردار رادان: آرام و قرار نداریم | برای عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)