Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تک بازی معوقه هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز پنج‌شنبه 11 دی ماه برگزار خواهد شد و بر همین اساس، پس از حرف و حدیث‌های بسیار سرانجام تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی باید به مصاف پرسپولیس برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیداری جذاب و حساس که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم برگزارکننده، برای تیم‌های گل‌گهر سیرجان، استقلال، سپاهان، صنعت نفت و حتی نساجی و شهرخودرو نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند معادلات تیم‌های بالای جدول را پیچیده‌تر کند. نتیجه دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس با توجه به فاصله کم امتیازی بین تیم‌های نخست تا دهم جدول برای تیم‌های زیادی حائز اهمیت است و می‌تواند کورس مدعیان قهرمانی را جذاب‌تر کند.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که ذوب‌آهن در 7 هفته گذشته هیچ بردی به دست نیاورده و با به دست آوردن 5 تساوی و 2 شکست، 5 امتیازی بوده و در رده پانزدهم جدول جای دارد و همین امر در کنار فاصله 2 امتیازی ذوب‌آهن با قعر جدول، شرایط ذوبی‌ها را بحرانی‌تر از گذشته کرده است.

ذوبی‌ها هفته گذشته مقابل گل‌گهر سیرجان به میدان رفتند و در حالی که می‌توانستند 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کنند، تن به تساوی خانگی یک-یک داده و همچنان در حسرت برد باقی ماندند. در آن سو هفته گذشته پرسپولیس مقابل نساجی به میدان رفته و به تساوی یک-یک دست پیدا کرد.

پرسپولیس و ذوب‌آهن در حالی آماده پیکار با یکدیگر می‌شوند که این تقابل تحت تأثیر حواشی پیش آمده درباره تعویق 24 ساعته این بازی قرار گرفته و از حساسیت بالایی برخوردار شده است. پرسپولیس و ذوب‌آهن پیش از این قرار بود روز پنج‌شنبه 22 آذرماه به مصاف هم بروند اما حضور سرخ‌پوشان در فینال لیگ قهرمانان و قوانین سخت‌گیرانه قطر در کنار مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان ذوب‌آهن موجب شد بازی لغو شود که البته ذوبی‌ها به این موضوع اعتراض داشتند.

سازمان لیگ پس از بازگشت پرسپولیس و با توجه به درخواست استقلالی‌ها برای یکسان بودن بازی‌های پرسپولیس پیش از شهرآورد تهران، تصمیم به برگزاری بازی‌های معوقه شاگردان گل‌محمدی گرفت و در برنامه اولیه قرار شد بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس، امروز برگزار شود اما اعتراض سرمربی سرخ‌پوشان به فاصله کم این بازی با تقابل هفته گذشته تیمش مقابل نساجی، در نهایت منجر به تعویق 24 ساعته بازی شد تا اعتراض ذوبی‌ها را برانگیزد.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که سبزپوشان اصفهانی تلاش خواهند کرد با پیروزی مقابل پرسپولیس ناکامی‌های اخیر را از خاطر برده و به روزهای اوج‌شان بازگردند و در آن سو پرسپولیسی‌ها نیز قصد دارند با کسب 3 امتیاز این دیدار، به طور رسمی به کورس قهرمانی وارد شوند.

ذوب‌آهن باید مقابل قهرمان فصل قبل به میدان برود و کار سختی پیش‌رو دارد. شاگردان رضایی در چند هفته گذشته با وجود بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشته‌اند، در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کرده و در شرایط بحرانی به سر می‌برند. سبزپوشان اصفهانی از 7 بازی قبلی خود، تنها 5 امتیاز به دست آورده‌ و با قعر جدول تنها 2 امتیاز فاصله دارند و برای بهبود جایگاه‌شان در جدول به هر 3 امتیاز این دیدار نیاز دارند؛ امری که با توجه به قدرت تیم مقابل اندکی سخت به نظر می‌رسد.

سبزپوشان اصفهانی چاره‌ای جز پیروزی مقابل پرسپولیس ندارند، اما این امر چندان ساده نخواهد بود. سبزپوشان اصفهانی مقابل تیمی قرار می‌گیرند که در فصل جاری همراه با یحیی گل‌محمدی در لیگ قهرمانان عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و فینالیست این فصل از رقابت‌ها به شمار می‌رود. از طرف دیگر پرسپولیس در لیگ بیستم نیز عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و در 4 هفته گذشته با کسب 2 پیروزی و 3 تساوی، 9 امتیازی شده و با 3 بازی کمتر نسبت به سایر رقبا در جایگاه دهم جدول قرار گرفته است.

پرسپولیس در هفته‌های جاری به بهترین فرم تیمی خود رسیده و فوتبال هجومی و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. آنها در فاز هجومی اگرچه با کمبود مهاجم روبه‌رو هستند اما حضور مهره‌های باارزشی مانند نعمتی، پهلوان و امیری در کنار مهدی عبدیِ جوان زهر خط حمله این تیم را دوچندان کرده است. شاگردان گل‌محمدی در فاز دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی داشته و با یک گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.

ذوبی‌ها مقابل پرسپولیس کار سختی پیش رو دارند اما با توجه به سبک بازی این تیم و نمایش‌های خوب شاگردان رضایی در هفته‌های گذشته، چندان خالی از امید نیز نیستند. سبزپوشان اصفهانی در فاز هجومی شرایط خوبی دارند و میلاد جهانی در کنار ابوالفضل عکاشه می‌توانند دردسرهای زیادی برای پرسپولیس به وجود آورند. شرایط ذوبی‌ها در میانه میدان نیز خوب بوده و رضا حبیب‌زاده و علیرضا منظمی در بازی مقابل شهرخودرو عملکرد خوبی از خودشان به جای گذاشته‌اند. بیشتر مشکل ذوب‌آهن در فاز دفاعی است؛ مدافعان ذوب‌آهن در چند هفته گذشته عملکرد ضعیفی از خود به جای گذاشته و اشتباهات زیادی را مرتکب شده‌اند و همین امر می‌تواند با توجه به قدرت خط میانی و حمله پرسپولیس برای رحمان رضایی و تیمش دردسرساز شود.

تقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس را می‌توان بازی انگیزه و روحیه دانست. سرخ‌پوشان قصد دارند با پیروزی در این دیدار، روحیه از دست رفته خود را بازیابند و ذوبی‌ها نیز برای بهبود جایگاه‌شان به 3 امتیاز این دیدار نیاز وافری دارند و همین نکته می‌تواند این دیدار را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته کند. بدون شک تیمی می‌تواند در بازی روز پنج‌شنبه موفق باشد که از توان روحی و روانی بالاتری برخوردار بوده و بازیکنانش از تمرکز بهتری برخوردار باشند.

بر همین اساس چالش اصلی رحمان رضایی برای بازی پنج‌شنبه، بازسازی تیمش در بعد روحی و روانی است. بازیکنان ذوب‌آهن از نظر روحی تحت فشار زیادی قرار دارند و ترس از باخت مانع تمرکز کامل آنها شده است. رضایی اگر بتواند تیمش را از نظر روحی به سطح آمادگی مطلوبی برساند، نتیجه‌گیری مقابل نایب‌قهرمان آسیا چندان دور از ذهن نخواهد بود.

اصفهان| ذوب‌آهن و گل‌گهر سیرجان؛ سریال ادامه‌دار تساوی‌هالزوم و نحوه واگذاری مالکیت 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس بررسی شدگزارش تمرین پرسپولیس| جلسه شکوری و گل‌محمدی و تمرین تاکتیکی سرخپوشان در پژوهشگاه نفت

مصدومان و محرومان:

پرسپولیس بازیکن محروم یا مصدومی ندارد اما در تیم ذوب‌آهن محمد قریشی مصدوم بوده و در این دیدار غایب خواهد بود.

اتفاق ویژه:

تقابل احسان پهلوان با ذوب‌آهن با توجه به سابقه این بازیکن در ذوب‌آهن از جذابیت‌های ویژه این دیدار است.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

حامد لک، سیدجلال حسینی، حسین کنعانی، سعید آقایی، مهدی شیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، وحید امیری، احسان پهلوان، سیامک نعمتی و مهدی عبدی.

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

شهاب گردان، سیدعبدالله حسینی، میلاد جهانی، مهرداد قنبری، ابوالفضل عکاشه، رضا حبیب‌زاده، سیدمحمد قریشی، محمدعلی کاظمی، دانیال مومنی، علی نبی‌زاده و علیرضا منظمی.

سرمربی: رحمان رضایی

برنامه سایر بازی‌های لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

هفته دهم

سه‌شنبه 9 دی ماه

ماشین‌سازی - سپاهان

هفته نهم

سه‌شنبه 9 دی ماه

سایپا - صنعت نفت آبادان

چهارشنبه 10 دی ماه

 نفت مسجدسلیمان - پیکان

گل‌گهر سیرجان - استقلال

تراکتور - شهر خودرو

هفته هشتم

چهارشنبه 10 دی ماه

فولاد - نساجی مازندران

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبزپوشان اصفهانی امتیاز این دیدار گل گهر سیرجان هفته گذشته ذوب آهن ذوب آهن گل محمدی پنج شنبه ذوبی ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار:‌ بازی با سپاهان همیشه سخت و حساس است/ هیچ ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست+ فیلم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و شاید فقط جزئیات کوچک نتیجه بازی را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، اوسمار لوس ویه‌را، در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر اظهار داشت: هر چقدر به پایان فصل نزدیک می‌شویم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شوند و همه تلاش می‌کنند به هدف‌شان برسند. همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و شاید فقط جزئیات کوچک نتیجه بازی را تغییر می‌دهد، بنابراین امیدوارم فردا بازی خوبی داشته باشیم و از این جزئیاتی که گفتم به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم حمایت خوبی هم از سمت هواداران وجود داشته باشد. درست است ما یک جام از دست دادیم، ولی انرژی هواداران خیلی می‌تواند به ما کمک کند و امیدوارم فردا مثل همیشه کنارمان باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به انتقادات به تعویض‌هایش در بازی با آلومینیوم، گفت: فرقی نمی‌کند چه بازی را ببریم چه ببازیم، آدم باید از همه بازی‌ها درس بگیرد. خوب است که آدم همیشه از بردهایش درس بگیرد، چون شیرین است. شکست همیشه تلخ است، اما ما یک لیگ دیگر را پیش رو داریم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم. به نظرم اینطور که شما می‌گویید نیست و شکست به خاطر تعویض‌ها نبود.

وی تصریح کرد: من به همه بازیکنانم اعتماد دارم. بعد از تعویض‌ها ما دو گل هم زدیم و بازیکنان به ما کمک کردند. همانطور که گفتم دفاع تیمی از مهاجم شروع می‌شود تا نفر آخر که در دروازه است؛ به همین خاطر من هیچ‌وقت نظر انفرادی ندارم که بگویم یک نفر ضعیف است یا تیم مقابل قوی است. همیشه اعضای یک تیم با هم هستند.

اوسمار درباره جنگ بازیکنان سپاهان تصریح کرد: من نمی‌دانم آن‌ها چه گفتند و نمی‌توانم نظر بدهم، ولی به نظرم یک بازیکن باید خودش را در زمین نشان دهد؛ از زمانی که داور سوت شروع بازی را می‌زند تا پایان بازی کارش را به نحوی شایسته انجام دهد.

وی راجع به آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند توضیح داد: هیچ ضمانتی نیست که او بتواند فردا بازی کند یا نه. ما روزانه بیرانوند را تحت‌نظر داریم. یکسری تمرینات داریم و امروز هم تمرینی خواهیم کرد و در آخر باید بررسی کنیم که او می‌توند خودش را به بازی فردا برساند یا خیر.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد دو بار کامبک خوردن تیمش در دیدار با آلومینیوم عنوان کرد: بازی‌های به این نحو از نظر احساسی روی بازیکنان تأثیر می‌گذارد، اما ما در طول هفته روی بچه‌ها کار کردیم و در تمرین روز گذشته مشخص بود که بچه‌ها بر احساس خود غلبه کردند و آماده بازی فردا هستند.

اوسمار درباره پیروزی حداقلی در دیدار مقابل سپاهان افزود: روز اولی که به‌عنوان مربی آمدم نظرم را درباره فوتبال گفتم. بین واقعیت فوتبال و بازی قشنگ فاصله زیادی است. ما همیشه در تمرینات هم تمرکزمان روی توپ گرفتن و رو به جلو رفتن و گل زدن است، چه حالا یک بر صفر جلو باشیم، چه ۲ بر صفر جلو باشیم و چه حتی در حالت باخت باشیم. برای تیمی مثل پرسپولیس که دوست دارد مالکیت توپ را داشته باشد، خیلی مهم است که رو به جلو برود و به هدفش برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش توقع هواداران از پرسپولیس ممکن است روی بازیکنان این تیم فشار بیاورد، گفت: سؤال خوبی است، اگر تصمیم‌گیری با من باشد و به من بگویند همه بازی‌های لیگ را در ورزشگاه آزادی و با ۵۰ هزار هوادار برگزار کنید، من حتماً این را قبول می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به وضعیت امید عالیشاه و مصدومیت او و همچنین غیبت دانیال اسماعیلی‌فر در دیدار فردا تصریح کرد: بازیکنان بزرگی مثل عالیشاه، امیری، رفیعی و بیرانوند نه تنها در پرسپولیس بلکه در تیم‌های دیگر هم بازی کنند غیبت‌شان در بازی احساس می‌شود. خیلی بد است که دانیال را در این بازی نداریم، ولی مطمئن باشید جایگزین او خوب است و جواب اعتماد تماشاگران را خواهد داد.

اوسمار در مورد عملکرد امیررضا رفیعی در دیدار با آلومینیوم اراک نیز یادآور شد: فکر می‌کنم امیررضا با کارش جواب اعتماد ما را در زمین داد. روی چهار گلی که مقابل آلومینیوم هم خوردیم شانسی برای گرفتن آن‌ها نداشت. خدا را شکر در تیم ما این حمایت وجود دارد، چون بچه‌ها با هم دوست هستند و همین هم روی کار ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود همه بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که پرسپولیس شش سال است سپاهان را در آزادی شکست نداده و آیا برنامه ویژه‌ای برای این مسابقه دارد، گفت: یک مثالی ما در برزیل داریم که می‌گوید، «هر چقدر شما یک نفر را نمی‌برید، به بردنش نزدیک می‌شوید و هر چقدر هم که شما یک نفر را ببرید، به باخت به او نزدیک‌تر می‌شوید»!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • مانع بزرگ برای حضور بیرانوند مقابل سپاهان
  • برتری شمس آذر مقابل پیکان در دیدار تماشایی بدون تماشاگر
  • امید عالیشاه به بازی با سپاهان رسید
  • عالیشاه به بازی مقابل سپاهان رسید
  • اوسمار:‌ بازی با سپاهان همیشه سخت و حساس است/ هیچ ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست+ فیلم
  • اوسمار قبل از بازی با سپاهان چه گفت؟
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان