Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی در روز هشتم دی ماه 99 صف فروش 70 میلیونی برای نماد خودکفا در بازار پایه به ثبت رسید که بر اساس گزارش مالی میان دوره ای صورت سود و زیان تلفیقی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال 1399 سود خالص شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان (نماد خودکفا)  بیش از1800 میلیارد تومان بوده است که این میزان سود؛ رقمی تاریخی، شگفت انگیز و خیره کننده در بین شرکت های بورسی کل کشور آن هم در این اوضاع سخت و کمرشکن اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب تر اینکه این میزان سود خالص در مقایسه با سود 205 میلیارد تومانی مدت مشابه سال قبل (6 ماهه منتهی به 31 شهریور1398)  رشد 9 برابری و نسبت به سود خالص سالیانه 655 میلیارد تومانی منتهی 29 اسفند ماه سال 1398 رشد 3 برابری را نشان می دهد.

هر چند هنوز سه ماه تا پایان سال مالی خودکفا زمان باقیست؛ اما از بهار 1800 میلیارد تومان سود خالص این شرکت می توان پیش بینی کرد که تا 29 اسفند امسال سود خالص حدود 4 هزار میلیارد تومانی برای این هولدینگ بزرگ سرمایه گذاری کشور رقم خواهد خورد. این در حالی است که در سالجاری کشت و صنعت ماریان با برند چاشنی، شرکت قند مینو فسا که ظرفیت تولید 7 درصد از شکر کل کشور را دارد و کارخانه روغن در بهشهر به چرخه اقتصادی این هلدینگ سرمایه گذاری اضافه شده اند و طبق اطلاعات بدست آمده تا پایان سال چندین شرکت دیگر را به حوزه ی فعالیت های آن اضافه خواهند شد.

بررسی و تجزیه و تحلیل رفتار اقتصادی مدیر عامل و هیئت مدیره این هلدینگ سرمایه گذاری گویای این نکته است که در سنوات گذشته با توجه به مطالبه جدی سهامدارانش افزایش سرمایه و اختصاص حداقل سود قانون تجارت به سهامداران یک پای اصلی تصمیمات مجمع عمومی بوده است؛ لذا می توان پیش بینی کرد که سال 1400 نماد خودکفا در بحث افزایش سرمایه از محل سود انباشته رکورد تاریخ ساز خود در سال 1399 را بزد و به نماد شگفتی آفرین تاریخ بورس ایران مبدل شود. از این رو بی تردید تمام کسانی که سهم خودرا تحت تاثیر یک سری دلال بازی ها به فروش رسانده اند و صف فروش ایجاد کرده اند به زودی پشیمان خواهند شد و باید ساعتها، روزها و چه بسا ماهها در صف خرید بمانند و مجبور شوند چند برابر همین پولی که در صف فروش بدست آورده اند را بدهند تا شاید به دارایی که به ثمن بخس فروخته اند بدست آورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار بازار سرمایه سود خالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟