Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ابتدای سال جاری و در زمانی که بورس در اوج خود قرار داشت هسته معاملات با اختلالات فراوانی رو به رو شد و کار به جایی رسید که مسئولین سازمان بورس مجبور شدند برای رفع اختلالات بورس را به یاد روزهای مدرسه دهه شصتی ها به دو نوبت صبح و بعدازظهر تقسیم بندی کنند.

به گزارش بورس تابناک، در آن زمان تقسیم بندی نمادها به دو نوبت صبح و بعدازظهر با انتقادات فراوانی رو به رو شد و این مسئله هم نتوانست مشکل هسته معاملات را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر صورت از یک سو گفته شد که از توان داخلی برای حل مشکل هسته کمک گرفته شده است و از سوی دیگر از رونق افتادن بورس موجب شد تا هسته معاملات خوب کار کند و معاملات روانی را در بورس شاهد باشیم.

با بازگشت رونق به بورس، حالا چند روزی است که دوباره شاهد بازگشت اختلالات به هسته معاملات در نمادهای بورسی می باشیم. اختلالاتی که با بازگشت بوعلی نمادی که تازه عرضه اولیه شده بود از کنفرانس اطلاع رسانی آغاز شد. حجم معاملات بوعلی دو روز پیش به گونه ای بود که معاملات آن چند باری به تعویق افتاد.

روز گذشته 8 دی 99، اما شاهد اختلالات گسترده تری در نمادهای بورسی بودیم و کار فراتر از یک نماد رفت و همه نمادهای بورسی در بیست دقیقه پایانی بازار با چالش مانکن مواجه شدند و به یکباره معاملاتشان متوقف شد! این نشان می داد که هسته معاملات در نمادهای بورسی به مشکل برخورده است و این در حالی بود که معاملات نمادهای فرابورسی روان دنبال می شدند.

به هر حال این اختلال در هسته با واکنش ها و انتقاداتی در روز گذشته رو به رو بود اما گویا کسی این انتقادات را نشنید و امروز 9 دی 99 دوباره با آغاز معاملات، در حالی که شاخص کل با رشد شاخص سازها در بازه سبز رنگ قرار گرفته بود به یکباره هسته معاملات هنگ کرد و معاملات نمادهای بورسی برای دقایقی متوقف شد و با رفع مشکل همین نمادها به سمت بازه منفی حرکت کردند و شاخص کل اُفت کرد و به بازه قرمز رنگ وارد شد!

این اختلالات در هسته معاملات که به نظر می رسد یک مشکل جدی بورس است از دید فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد مخفی مانده است، چرا که ایشان روز گذشته وعده پذیره نویسی دارادوم تا پایان سال را دادند. در اینجا چند پرسش از وزیر اقتصادی که امروز 9 دی 99 از مجلسی ها کارت زرد گرفت مطرح است: اول اینکه جناب وزیر آیا رفع اختلال هسته معاملات در اولویت است یا پذیره نویسی دارادوم؟ هسته معاملاتی که از پس معاملات نماد عرضه اولیه شده بوعلی بر نیامد، چگونه می خواهد عرضه اولیه های بزرگ بعدی چون ستاره خلیج فارس و یا همین دارادوم شما را حمایت کند؟ دوم اینکه شما با پالایشی یکم چه سودی به سهامداران رساندید که حالا خبرهای پذیره نویسی دارادوم را تا پایان سال می دهید؟

این اختلالات هسته معاملات بورس، ضرر و زیان های زیادی را به سهامداران در گذشته و این دو روز وارد کرده است و بهتر است مسئولین فکری به حال این چالش جدی بورس کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی اختلال هسته بورس فرهاد دژپسند کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی نمادهای بورسی هسته معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید