Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا سبحانی‌فر، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: راهپیمایی 9 دی سال 88 به دنبال اتفاقاتی که توسط فتنه‌گران طی چند ماه در سطح کشور به وجود آمده بود و باعث خسارات بسیار جدی مادی و معنوی برای کشور شده بود، اتفاق افتاد و ده‌ها میلیون نفر از مردم به صورت خودجوش در سراسر کشور تیر خلاصی را بر فتنه و فتنه‌گران زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم عزیز ما با ارشادات، روشنگری‌ها و بصیرت بخشی‌های مقام معظم رهبری، در یک صف واحد در مقابل فتنه‌گران در راهپیمایی 9 دی به صحنه آمدند و چشم فتنه را کور کردند.

این فعال سیاسی و فرهنگی در ادامه اظهار کرد: فتنه‌ای که به دنبال انتخابات 88 و با رمز تقلب آغاز شد، با هدف براندازی نظام بود و اصل نظام را نشانه گرفته بودند.

سبحانی‌فر عنوان کرد: چه عوامل داخلی، چه سناریو نویس‌های خارجی و چه افرادی که از فتنه پشتیبانی می‌کردند، در اصل انتخابات بهانه و زمینه‌ای برای آن‌ها بود تا با اجرای سناریوی انقلاب مخملی در ایران اسلامی اهداف خود را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل داخلی فتنه و ایادی خارجی برای پیگیری اهداف خود، دست به دامن یک فتنه شده بودند که چندین ماه کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داد و موجب خسارت‌های مادی و معنوی و انسانی بسیاری شد.

این فعال سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: وقتی که مردم از عمق خباثت و فتنه‌گری فتنه‌گران مطلع شدند و اهانت فتنه‌گران را بر مقدسات خود و علی الخصوص اهانت‌هایی که در روز عاشورا اتفاق افتاد را دیدند و سران فتنه به جای برخورد با این فتنه انگیزان که اصل نظام را نشانه گرفته بودند، عنوان کردند که این اهانت کنندگان به مقدسات، مردم خداجوی هستند، خون مردم به جوش آمد.

سبحانی فر یادآور شد: 9 دی روز تجلی ایمان، علاقه و عشق مردم ولایتمدار و بصیر به اسلام و نظام جمهوری اسلامی بود، در حقیقت باید 9 دی را یوم الله نامید و بی‌شک این روز در تاریخ ماندگار است و خواهد بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه تآکید کرد: نهم دی ماه نقطهٔ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و اثرات بسیار زیادی داشته است، این حضور گسترده و عشق و دلدادگی مردم به انقلاب و رهبری و برائت جویی از فتنه و فتنه‌گران و دشمنان داخلی و خارجی باعث شد نقشه‌های دشمن نقش بر آب شود.

 

مردم در دفاع از ولایت فقیه با کسی تعارف ندارند

سبحانی فر در ادامه ضمن اشاره به اهمیت ولایت فقیه، عنوان کرد: نهم دی ماه یک اعلام عمومی جهت دفاع و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی بود، درست است که ممکن است مردم در برخی از موضوعات ابهامات و سوالاتی داشته باشند، اما در دفاع از مقدسات و در دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب و اصل ولایت فقیه هیچ تعارفی با هیچ کس ندارند.

وی افزود: بی شک حماسهٔ مردم در نهم دی ماه آثار و تبعات داخلی و بین المللی مادی و معنوی فراوانی داشت که لازم است به آن ها پرداخته شود.

این فعال سیاسی و فرهنگی در ادامه اظهار کرد: اصل، قوام و تنظیم کنندهٔ مناسبات یک کشور قانون است، قوانین نظام جمهوری اسلامی نیز برگرفته از متن شریعت است، لذا همهٔ ما در هر عرصه و مقامی و در هر سطحی که باشیم باید پایبند به قانون باشیم.

وی اضافه کرد: تعدی از قانون و عدم تمکین به قانون موجب بروز مشکلات جدی در جامعه خواهد شد، لذا از منظر عقلی و شرعی مخصوصاً در نظام جمهوری اسلامی، تمکین به قانون و اطاعت از قانون یک اصل است که همهٔ عقلا و اندیشمندان آن را تصدیق می‌کنند.

سبحانی‌فر در رابطه تبعات عدم تمکین به قانون خاطرنشان کرد: عدم اجرای قانون موجب خسارات جبران ناپذیری در ابعاد مختلف به جامعه و مردم می‌شود، بنابراین همهٔ ما باید نسبت به قانون تمکین کنیم، حال ممکن است قانون در برخی موارد نیز به ضرر ما باشد، در هر صورت قوانین به گونه‌ای طراحی شده که به نفع جامعه باشند و اجتناب از تمکین به قانون و قانون‌گریزی و تفسیر قانون به نفع خود در هیچ مرامی پذیرفته شده نیست.

وی تأکید کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) نیز توجه به قانون یک اصل جدی بوده و عدم اطاعت و عدم تمکین از قانون یک گناه شرعی محسوب می‌شود.

 

یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، مردم سالار بودن است

سبحانی‌فر در ادامه به بحث مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرده و عنوان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری در آن است، هم چنین یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات پرشور علی الخصوص انتخابات سال 88 است.

وی ادامه داد: بیش از 85 درصد از واجدین شرایط در انتخابات سال 88 شرکت کردند اما متأسفانه این نقطهٔ قوت تبدیل به یک آسیب شد که بخشی از آن به عوامل خارجی، سرویس‌های اطلاعاتی و دستگاه‌هایی که با نظام جمهوری اسلامی در تضاد هستند برمی‌گردد و بخش دیگر نیز با فریب تعدادی از عوامل داخلی و در کنار آن هماهنگی عوامل برانداز و فتنه با ایادی خارجی ارتباط دارد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار کرد: انتخابات سال 88 فرصتی برای عملیاتی کردن نقشهٔ دشمن در موضوع انقلاب مخملی به‌منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و نقشهٔ این اقدام از قبل طراحی شده بود، زیرا غالباً انتخابات بهترین فرصت برای دشمنان است تا نقشهٔ خود را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در فتنهٔ 88 برخی عوامل داخلی و نیز عوامل خارجی به‌عنوان صحنه گردان‌های سناریوی فتنه دست به دست هم دادند تا در جهت براندازی نظام گام بردارند، در صدر عوامل داخلی نیز سران فتنه بودند که به علت غفلت و با هماهنگی‌هایی که کرده بودند این خیانت بزرگ را به وجود آوردند و فرصت بزرگی که می‌توانست برای ایران اسلامی نقطهٔ قوت باشد را تبدیل به آسیب کردند.

سبحانی در پایان تأکید کرد: خوشبختانه با هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، فتنه‌گران موفق به اجرای نقشه‌های خویش نشدند و مردم در 9 دی چشم فتنه را کور کرده و یک بار دیگر به نظام جمهوری اسلامی لبیک گفتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین ۹ دی حماسه ۹ دی دفاع مردم از انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی تمکین به قانون انقلاب اسلامی عوامل داخلی فتنه گران سبحانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار کرد: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت علیهم السلام را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

«سید محمد شوالا حیدرا» همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

کد خبر 6095647

دیگر خبرها

  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر