Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، سه‌شنبه در حاشیه نخستین دوره رقابت‌های نظامی جام سپهبدهای اخلاص که به میزبانی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، افزود: دشمنان به خیال خود مدت‌ها  فتنه ۸۸ را طراحی کرده بودند تا بتوانند یک شکاف و تزلزلی در بین ملت ایران ایجاد کنند، اما تک تک آحاد ملت بصیرت و ولایتمداری خود را در آن روز نشان دادند و به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مردم باحضور حماسی خود بصیرت، ولایتمداری و بینش به معنای واقعی خود را به جهانیان و فتنه‌گران نشان دادند و با صدای بلند اعلام کردند که به پای ولایت و آرمان‌های خود ایستاده‌ایم و هرگز این ترفندهای دشمن بر ملت بزرگ ایران تاثیر نخواهد داشت.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ملت ایران دشمنی دشمنان را به خوبی درک می‌کند و تحت تاثیر عملیات روانی و ترفندهای آن‌ها قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: ملت ایران آن جایی که نیاز باشد ولایتمداری خود را نشان می‌دهد و روز ۹ دی الگوی دوباره‌ای برای جهانیان شد که وقتی یک ملتی در برابر دشمن قرار می‌گیرد چگونه از آرمان‌های خود دفاع می‌کند و پای ارزش‌ها می‌ایستد.
امیر سرلشکر موسوی همچنین با اشاره به پیام برگزاری رقابت‌های نظامی جام سپهبدهای اخلاص افزود: سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای هرچه بهتر ماموریت‌های خود روز به روز برای افزایش مهارت‌ها و شایستگی های رزمی تلاش می‌کنند و به هیچ حدی بسنده نمی‌کنند. 
وی ادامه داد: امروز منطقه فارس میزبان برندگان نهایی رقابت‌های نظامی و مهارت شایستگی کل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و برگزاری این مسابقه‌ها کار بسیار ارزنده‌ای در نیروی زمینی است زیرا مهارت و شایستگی رزمی یکی از مهمترین ویژگی‌هاست برای فعالان در این حوزه است. 

امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی رییس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه این رقابت‌ها گفت:در منطقه دارنگون شیراز شاهد مرحله نهایی (فینال) ۱۳ رشته از رقابت‌های نظامی جام سپهبدهای اخلاص هستیم.

وی افزود: این رقابت‌ها به صورت سراسری در تمام قرارگاه‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است ولیکن میزبانی این مسابقه‌ها توسط سه قرارگاه فارس، اصفهان و تهران است و بیشترین تعداد رشته‌های مسابقات در استان فارس برگزار شده است.
امیر سرتیپ دوم فولادی با اشاره به برگزاری مسابقه تیراندازی به روش جدید نظامی با محوریت فاکتور آمادگی جسمانی، تاکید کرد که تحرک، چالاکی و چابکی رزمندگان از مولفه‌های مهم در این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در گذشته و در رقابت‌های تیراندازی، یک سرباز یا یک رزمنده قبل از تیراندازی باید مسافتی را دوندگی می‌کرد، اما در روش جدید عبور از موانع عمودی پیش‌بینی شده و رزمنده با تفنگ اقدام به شلیک هدف مورد نظر می‌کند.

امیر فولادی گفت: در روش جدید تیراندازی آیتم‌هابی نظیر هماهنگی اعصاب عضله، توانایی قلبی عروقی، استقامتی و عضلانی رزمنده از اهمیت بالایی برخوردارد است.
رییس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین بیان کرد: این رقابت‌ها شامل تمام نکاتی است که یک رزمنده باید در میدان رزم در تمام رسته‌ها از جمله رزم انفرادی و جهت‌یابی، امداد و نجات، تیراندازی باصلاح‌های کالیبر کوچک و تیر منهنی و انواع توپ و تانک و نفربرها آشنایی داشته باشد.
امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی ارشد نظامی ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز در این مراسم اظهار داشت: برای نخستین بار رقابت‌های تیراندازی متمرکز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت هشت قرارگاه منطقه‌ای به میزبانی قرارگاه استان فارس در منطقه سیاخ دارنگون شهر شیراز با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.
وی، با بیان اینکه این دوره از رقابت‌ها در ۱۳ رشته از جمله تانک، تیربار و خمپاره تدارک دیده شده است، افزود: ارتقای سطح مهارت و شایستگی جنگ افزارهای انفرادی، ارزیابی عملکرد فرمانده‌هان، ایجاد رقابت سالم و سازنده با هدف بالا بردن آموزش کارکنان، اجرای صحیح تیراندازی و انتخاب نفرات برتر برای اعزام به رقابت‌های نیروهای مسلح جهانی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه است.
امیر رضایی ادامه داد: این رقابت‌ها برگرفته از تجربیات دفاع مقدس و مسابقه‌های ارتش‌های جهان تدارک دیده شده است. 
 

برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس اخبار کنکور ارتش جمهوری اسلامی ایران رقابت های نظامی رقابت ها ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی

بر اثر تیراندازی اشتباهی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، ۲ سرباز این رژیم کشته شدند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی نتایج تحقیقات اولیه درباره کشته شدن ۲ سرباز خود را اعلام کرد که در جریان جنگ غزه بر اثر تیراندازی نیروهای خودی کشته شدند.

به نقل از i۲۴ نیوز، ارتش صهیونیستی اعلام کرد در بررسی‌های اولیه یگان ۹۹ در مورد حادثه کشته شدن ۲ سرباز مشخص شد که یکی از تانک‌های واحد ۷۶۹ از محل مخفی و حفاظت‌شده که سربازان برای تعمیر تانک‌ها در آن مخفی شده بودند، خارج شد و خدمه تانک متوجه حرکت در ساختمانی خارج از محدوده خود شدند و بدون تشخیص اینکه این حرکت ناشی از یک نیروی ارتش رژیم صهیونیستی در ساختمان است، آتش گشودند. بر اثر این تیراندازی به سمت ساختمان، نظامیان حاضر در آن کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد نیروهای مسلح که متوجه وقوع این حادثه شدند موشک ضد تانک و گلوله به سمت ساختمان شلیک کردند که در نتیجه یک سرباز زخمی شد.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای ارتش اشغالگر بارها به اشتباه نظامیان خودی را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام تیرانداز ساروی به مسابقات جام جهانی باکو
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد