Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم یاوری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از چند شرکت صنعتی در مشهد در گفتگو با خبرنگاران افزود: رسیدگی به مشکلات این واحدهای اقتصادی و رفع معضلات کارگران آنها از اولویتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی "صیانت نیروی کار، حمایت از تولید، پایداری بنگاههای اقتصادی و حل مشکلات کارگران" را اولویتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام و بیان کرد: در شرایط تحریم ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا تلاش برای رفع تنگناهای اقتصادی بنگاههای مشکلدار و تامین نقدینگی مورد نیاز آنها امری اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی در مرحله نخست بر عهده مدیران، کارفرمایان، مالکان و سهامداران آنها است و در مرحله بعد بر عهده سازمانها و دستگاههای صادرکننده جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری و همچنین بانکهایی قرار دارد که با پرداخت تسهیلات در امور مرتبط با اینگونه بنگاهها مشارکت دارند.

وی گفت: اگر مشکل از طریق این مراجع برطرف نشود کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استانداران با حضور اعضا مرتبط، بانکها و سازمانهای ذیربط تشکیل جلسه داده و برای رفع معضلات بنگاههای اقتصادی تلاش می‌کنند. 
یاوری افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت صیانت از نیروی کار، حفظ اشتغال، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاههای مشکلدار حضور موثر و گرهگشایی در کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استانها و نیز ستاد تسهیل تولید کشور دارد لذا از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نمی‌کند. 

وی ادامه داد: تشکیل نشستهای مشترک کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیونهای کارگری که اعضا مشترکی در آنها حضور دارند، می‌تواند در گشودن گره از تنگناهای بنگاههای اقتصادی به ویژه حل مشکلات کارگران مفید و موثر باشد. 

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش و جایگاه تشکلهای کارگری در ایجاد روحیه بین کارکنان و کارگران برای پیشرفت امور، دستیابی به میزان تولید و خدمات پیش‌بینی شده و برنامه‌های تولیدی و خدماتی بنگاههای اقتصادی قابل توجه است.

وی افزود: کارگران با وجود مواجهه با تنگناهای معیشتی، در شرایط تحریم و دشواریهای ناشی از شیوع ویروس کرونا همکاری قابل توجهی برای گذر از مشکلات با مدیران، کارفرمایان، سهامداران بنگاههای اقتصادی دارند. 

یاوری تاکید کرد: نقش تشکلهای منتخب کارگران نیز در تعامل مثبت و سازنده بین ارکان تولید برای پشت سر گذاشتن مشکلات کنونی غیرقابل انکار است.

۸۸۷ هزار و ۷۰۳ کارگر بیمه شده در ۸۲ هزار و ۲۸۱ کارگاه در سطح استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند. 

برچسب‌ها کارفرما اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی استان خراسان رضوی مشهد کارگر رونق تولید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حق و حقوق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارفرما مشهد کارفرما مشهد کارگر رونق تولید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حق و حقوق اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی بنگاههای اقتصادی وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت

وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

به گزارش ایلنا، صولت مرتضوی در پایان جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون اصلی مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران عنوان کرد: افزایش حقوق را انجام دادیم نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها را در ردیف‌های مبنا انجام دادیم که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد امسال بیش از سال قبل افزایش داشته است. امیدواریم با مدیریت اقتصادی از سوی دولت و مهار تورم و کمک‌های معیشیتی بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

وی در خصوص مسکن کارگری بیان کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیند‌ها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

مرتضوی درباره لایحه جامع اشتغال اظهار داشت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال