Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در سومین جلسه شورای مسکن کردستان اظهار داشت: ساخت و تحویل مسکن مهر در استان بیش از حد طولانی شده و انتظار داریم دستگاه‌های مختلف برای اجرای سریع این پروژه‌ها همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تحویل این واحدها عبادتی بزرگ محسوب می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از متقاضیان واحدهای مسکن مهر از اقشار ضعیف جامعه هستند، بنابراین دستگاه‌های خدمات رسان منتظر دریافت پول نباشند و کار خود را انجام دهند، چراکه دولت هزینه آنها را پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان به طرح اقدام ملی نیز اشاره داشت و گفت: علت عدم اجرای این طرح به دلیل کمبود زمین قابل قبول نیست و نباید بخاطر عدم تامین زمین، این پروژه مهم معطل بماند و حاکمیت زیر سوال برود.

مرادنیا بر لزوم فروش اموال و املاک مازاد بر نیاز توسط دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و یادآور شد: اگر دستگاهی از این کار امتناع کند، استاندار با اختیار خود می‌تواند اموال مازاد بر نیاز آن دستگاه را به فروش برساند و این کار را حتما انجام خواهم کرد.

وی به اهمیت بلوار ۲۴ متری میدان قبا بهاران و اتصال آن به کمربندی آبیدر اشاره کرد و گفت: شهرداری باید برای پایان این پروژه به اداره کد راه و شهرسازی کمک کند، ضمن اینکه با بهره‌برداری این پروژه بخشی از مشکلات ترافیکی شهری و ساکنان شهرک بهاران رفع خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه این اداره کل راه و شهرسازی تعهد کرده این پروژه را اجرا کند درحالیکه وظیفه این دستگاه نیست، افزود: تکمیل و اجرای پروژه کمربندی حسن آباد باید تعیین تکلیف و قطعه باقی مانده انجام شود.

ثبت‌نام بیش از ۲۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز با بیان اینکه قرار بود پروژه‌های مسکن مهر تا مهر ماه امسال تحویل داده شود، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۶۷۲ واحد مسکن مهر در استان باقی مانده که به دلیل مشکلاتی از جمله آب و فاضلاب تحویل داده نشده است.

محمدصدیق ثابتی با بیان اینکه از این تعداد تا دهه فجر امسال ۵۸۸ واحد مسکن تحویل داده می‌شود، اضافه کرد: تلاش می‌شود با همکاری پیمانکاران و دستگاه‌های خدمات‌رسان، پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف در زمان کمی تحویل متقاضیان شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات زیرساختی و فضای سبزو خدمات شهری سایت هفت هزار و ۶۰۰ واحدی مسکن مهر بهاران نیاز داریم، یادآور شد: این باعث بدهکاری مسکن و شهرسازی به شهرداری می‌شود اما برای همیشه مشکلات و نقایص سایت رفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به احداث بلوار ۲۴ متری میدان قبا سنندج و اتصال آن به کمربندی آبیدر اشاره کرد و گفت: وجود تاسیسات زیرزمینی آب و فاضلاب و تیر برق و لوله گاز در مسیر، از جمله مشکلات فاز ۲ این پروژه است که تا این مشکلات رفع نشود قادر به انتخاب پیمانکار نخواهیم بود.

ثابتی به اجرای طرح اقدام ملی در استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس برنامه ابلاغی وزارت مسکن، راه و شهرسازی، سهم استان از این طرح ۱۱هزار و ۸۴۳ واحد است که تاکنون ۲۲ هزار و ۲۰۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تعداد افراد واجد شرایط برای بهره‌مندی از این طرح را در استان حدود ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در زمینه آغاز بکار اجرای مسکن ملی، برای هشت هزار و ۲۰۰ واحد کمبود زمین داریم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی این مشکل رفع شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هم گفت: در قالب طرح اقدام ملی و در پنج شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر استان، ۶ هزار و ۲۴۴ واحد ایجاد خواهد که تاکنون چهار هزار و ۳۰۲ نفر ثبت‌نام و وجه واریز کرده‌اند.

رضا قادری یادآور شد: برای یک هزار و ۳۵۲ نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده، زمین جهت ایجاد مسکن تامین شده اما برای باقی متقاضیان باید دستگاه‌های مختلف همکاری کنند که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

در این جلسه مصوب شد تا یک ماه آینده مشکلات یک هزار و ۵۰۴ واحد مسکن مهر سنندج رفع و تحویل متقاضیان شود و ۱۶۸ واحد دیگر به مرور تحویل داده می‌شود.

همچنین مقرر شد ۱۴۴ واحد مسکن مهر بانه تا ۲۲ بهمن و باقی آن ۲ ماه بعد تحویل داده شود، ضمن اینکه از ۸۸ واحد مسکن مهر قروه نیز ۵۶ واحد آن قرار است به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

برچسب‌ها کردستان مسکن مهر بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مسکن مهر بهمن مرادنیا کردستان مسکن مهر بهمن مرادنیا اخبار کنکور واحد مسکن مهر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی تحویل داده دستگاه ها یادآور شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گوید: ۹ هزار واحد قابل افتتاح در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال وجود دارد.

یوسف زاده در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گفت: در این شورا سهمیه بانک‌های عامل استان در طرح‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های جدید مشخص شد و در شهرستان‌های خمین، محلات، مامونیه و ساوه زمین‌هایی که در فرآیند کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته بودند تعیین تکلیف شد.

او افزود: درباره طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک هم مصوباتی برای تسهیل دریافت تسهیلات متقاضیان و استفاده از ظرفیت‌های شورای مسکن برای سرعت گرفتن این طرح به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در شهر جدید امیرکبیر هم کار قرعه کشی ۹۰۰ متقاضی به پایان رسیده و در روز‌های آینده در قالب جشن جوانی جمعیت قرارداد‌ها منعقد می‌شود.

یوسف زاده افزود: در این جلسه همچنین مدیر کل تعزیرات حکومتی استان عملکردی از گشت‌های مشترک بازرسی مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان