Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس گفت: ۶۰ پروژه آموزشی در شهرستان شیراز در دست احداث است که ۳۰ واحد آن تا پایان سال به بهره برداری و مابقی نیز تا پایان دولت به پیشرفت قابل قبولی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم افتتاح دبیرستان 15 کلاسه لاله های سرخ روستای شاپورجان شیراز با بیان این که بالندگی و توسعه کشور متاثر از سرمایه های انسانی آموزش دیده، خلاق و نخبه است، اظهارداشت: اگر به دنبال توسعه، رفاه و آسایش مردم هستیم باید این هدف را از مسیر توسعه تعلیم و تربیت در کشور محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب و ئیس محترم جمهوری درباره همه ابعاد آموزش و پرورش تاکیدات بسیار زیادی دارند، افزود: دولت تدبیر و امید همه آرمان ها و شعارهای دولت های گذشته در خصوص توسعه آموزش و پرورش که در قالب شعار و اقداماتی مطرح می شد را عملی کرده است که شامل توسعه، ایمن سازی و هوشمندسازی فضاهای آموزشی و همچنین ترمیم حقوق بازنشستگان فرهنگی و فرهنگیان عزیز، توجه به محتوای کتاب های آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می شود. وی با اشاره به این که به عنوان یک افتخار انسانی و اسلامی خدمات بسیار زیادی توسط جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی ارائه شده است، گفت: تعلیم و تربیت فرزندان اتباع خارجی یکی از رویکردهای انسانی و اسلامی ایران است و در این زمینه تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته است که امیدواریم تاثیر مناسبی در آینده آن ها داشته باشد. استاندارفارس با بیان این که 43 روستا که در حریم شهر شیراز قرار گرفته اند با معضلات متعددی روبرو هستند، ادامه داد: فرماندار شیراز باید به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات این مناطق تلاش کند تا امکانات اولیه مورد نیاز اهالی این روستاها در چارچوب مقررات تامین شده و مسیر توسعه آن ها هموار شود. گفتنی است استاندارفارس در این برنامه همچنین از خوابگاه در حال احداث دبیرستان شهید بهشتی عشایری استان و همچنین دبستان 6 کلاسه برکت که با هزینه خیرین در حال ساخت است بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت صالحی، عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره اموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه بر مدارس دولتی، برهمین اساس تمام برنامه ها و فعالیت های خود را معطوف به مدارس دولتی کردیم.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه اولویت نظام تعلیم و تربیت در این خطه را حمایت و تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی به خصوص در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

وی از برقراری عدالت آموزشی شامل؛ تجهیز هوشمند کلاس‌های درسی، استفاده مناسب از دبیران و فرهنگیان در مدارس دولتی، احداث فضاهای آموزشی و ورزشی را بخشی از اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

صالحی افزود: رتبه بندی معلمان بعد از یک دهه که طرح موضوع شده بود در این دولت اجرایی و پرداختی‌ها و معوقات نیز برای فرهنگیان واریز شد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: در حوزه ساخت و سازها تمام پروژه‌های نیمه تمام مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به اقدامات دولت سیزدهم برای فرهنگیان اشاره کرد و گفت: موضوع مهم عدالت آموزشی است که سعی شده در اولویت قرار داده شود، لذا به مدارس دولتی به خصوص در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار توجه ویژه ای کرده ایم.

صالحی تصریح کرد: نیروهای جدید جذب شده با مساعدت اداره کل در مقطع متوسطه و ابتدایی برای شهرستان به کارگیری شدند و این در حالی بود که قبلاً به مناطق مختلف اعزام می‌شدند، در عین حال ۱۲۰ نفر در مقطع ابتدایی و ۵۵ نفر در مقطع متوسطه برای سال جدید جذب شدند.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: همچنین با برگزاری آزمون های امسال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و سیر مراحل گزینشی به نیروی انسانی مورد نیاز در این خطه افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ مدرسه در دستور تخریب است اما هنوز در حال استفاده است.

کسب رتبه‌های برتر توسط آموزش و پرورش تربت‌حیدریه

صالحی به کسب رتبه‌های برتر اشاره کرد و افزود: در مقطع متوسطه در المپیادهای کشوری مقام‌های برتر توسط دانش آموزان این خطه کسب شده که می‌توان به مدال طلا در رشته مدیریت اقتصاد و نانو و همچنین مدال برنز در المپیاد جغرافیا اشاره‌کرد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با ۷۰ رتبه زیر هزار رتبه سوم استان و در مجموع در شاخص‌های مختلف آموزشی، آموزش متوسطه این خطه بین ۴۷ اداره استان بعد از ناحیه ۷ مشهد رتبه دوم را کسب کردیم.

وی بیان کرد: پارسال در مقطع متوسطه اول ۷ رتبه کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و ۵۰ رتبه استانی کسب کردیم.

کد خبر 6093666

دیگر خبرها

  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی