Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@14:28:18 GMT

اجرای طرح زراعت چوب در جهرم

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۲۲۶۶

اجرای طرح زراعت چوب در جهرم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طاهری قیری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم  با اشاره به دستورالعمل ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در اجرای طرح جهش عملکردی موسوم به طرح ۹ در ۹۹ بر لزوم اجرا و توسعه طرح زراعت چوب در مناطق مستعد جهرم با همکاری جهاد کشاورزی، گفت: در این طرح از گونه‌های رشد کننده چوبی از جمله گز شاهی، اکالیپتوس و اکاسیا و دیگر گونه‌های مختلف اقتصادی و سازگار با شرایط منطقه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از روند بیابانی شدن عرصه‌های طبیعی فرصت خوبی را برای اشتغالزایی و تامین معیشت روستاییان فراهم می کند، بیان کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از بروز تخریب و تصرف در اراضی ملی نقش بسزایی در تولید چوب و برآورده کردن نیاز‌های صنایع چوب دارد.

طاهری قیری، خواستار همکاری بیشتر دو مجموعه برای معرفی متقاضیان اجرای این طرح به اداره منابع طبیعی شد.

علی جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای طرح‌های الگویی احیاء و مدیریت مشارکتی در عرصه‌های بیابانی، تصریح کرد: این طرح علاوه بر ایجاد فضای سبز و فوائد اقتصادی فراوان نقش بسزایی در بهبود معیشت کشاورزان و مرتعداران منطقه دارد.

او، در خصوص اجرای طرح زراعت چوب در اراضی مستثنیات دارای آب شور و غیر قابل استفاده نیز از کشاورزان درخواست کرد با مراجعه به جهاد کشاورزی مجوز تغییر الگوی کشت را برای اجرای طرح دریافت کنند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری طرح زراعت چوب عرصه های طبیعی شهرستان جهرم اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو

بر اثر سیل ناشی از بارش بارندگی‌های شدید در تانزانیا ۱۱۵ نفر جان خود را از دست دادند.

قاسم مجالیوا نخست وزیر تانزانیا طی سخنانی در پارلمان گفت، ۱۵۵ نفر در سیل ناشی از بارندگی‌های شدید جان باخته و ۲۳۶ نفر زخمی شدند.

مجالیوا با اشاره براینکه، باران ۲۰۰ هزار نفر را در ۲۶ منطقه تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد، ۱۰ هزار خانه آسیب دیده است.

بر اثر سیل برخی مدارس، جاده‌ها، پل‌ها و مراکز بهداشتی آسیب دیده و تعداد زیادی دام نیز تلف شدند. طبق اعلام آژانس هواشناسی تانزانیا، انتظار می‌رود بارندگی‌های شدید تا ماه آینده ادامه داشته باشد.

همچنین سیل ناشی از بارش شدید باران در جمهوری دموکراتیک کنگو موجب مرگ ۱۰ نفر شد.

بر اساس گزارشات مطبوعات ملی، پس از ۲ روز بارندگی شدید در شهر باسانکوسو استان استوایی سیل جاری شد. در این بلای طبیعی ۸۰ خانه ویران شده، پل‌ها و جاده‌ها زیر آب مانده و تاکنون اجساد ۱۰ نفر پیدا شده است.عملیات جستجو و نجات در این شهر ادامه دارد.

این کشور که در منطقه گرمسیری واقع شده است، اغلب در طول فصل بارندگی با بلایای طبیعی روبرو می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • معمای «مثلث برمودا»
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان