Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: کاراته با توجه به پتانسلی که دارد، یکی از شانس‌های قطعی مدال ما در توکیو خواهد بود.

خبرگزاری میزان - مهدی علی‌نژاد امروز (سه‌شنبه) در بازدید از اردوی تیم ملی کاراته مردان ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خیلی خوشحالم این توفیق را داشتم در جمع ملی‌پوشان کاراته قرار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاراته ایران توانسته دو سهمیه در آقایان و یک سهمیه زنان را قطعی کند و البته شانس‌های متعدد دیگر هم دارد که در رویدادهای پیش‌رو، سهمیه‌های دیگری کسب کند.

وی افزود: کاراته با توجه به پتانسلی که دارد، یکی از شانس‌های قطعی مدال ما در توکیو خواهد بود. اگر بچه ها بتوانند تمرینات منظم و تدارکات خوبی داشته باشند، مدال های خوشرنگی در بزرگترین رویداد ورزشی جهان خواهند گرفت. این رشته در میادین قبلی قهرمانی جهانی، بازی‌های آسیایی و قهرمانی قاره کهن موفق بوده و امیدوارم در اولین حضورش در المپیک اتفاق خوبی که در المپیک جوانان رخ داد در توکیو هم تکرار شود.

این مقام مسوول در خصوص حذف کاراته از المپیک 2024 پاریس‌ عنوان کرد: این تصمیم سال گذشته اتخاذ شد. کاراته به واسطه میزبانی ژاپن، یک رشته دعوتی به المپیک بود و به همین واسطه پیش‌بینی می‌شد که در پاریس نباشد.‌ فدراسیون بین‌المللی کاراته باید تلاش کند تا شاخص‌های کمیته بین‌المللی المپیک را به اجرا در آورده تا دوباره برای المپیک 2028 مطرح شود.

وی حضور کاراته در المپیک را یک مزیت برای ورزش ایران دانست و افزود: قطعا رشته‌ای که یک‌بار وارد المپیک شود بازهم شانس حضور را دارد. فرانسه کاراته قدرتمندی دارد و برخی انتظار داشتند این رشته در المپیک باشد که این مهم علنی نشد.

علی‌نژاد در خصوص در پیش بودن لیگ‌های رشته‌های رزمی و خطرات پیش‌رو، توضیح داد: لیگ کشتی به خوبی برگزار شد و مشکلی پیش نیامد و باتوجه به پروتکل‌های ابلاغ شده و مصوبه‌ای که وزارت بهداشت دارد، با رعایت آنها مانعی برای برگزاری نیست و نمی‌توان ورزش را تعطیل کرد.

معاون وزارت ورزش گفت: کرونا حالا حالاها میهمان ماست و در رشته‌هایی که موفقیت بین المللی داریم نیاز است ورزشکاران در کوران مسابقات باشند. رقابت‌های خارجی کنسل شده و بهترین موضوع برای جایگزینی آن همین لیگ‌هاست تا از لحاظ فنی و معیشتی به ورزشکاران کمک کند.

وی در مورد لغو بازی‌های آسیایی سانیا هم گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: سلطانی‌فر: از طریق رسانه‌ها ورزش همگانی و ورزش در منزل و محل کار را توسعه خواهیم داد/ اکثر لیگ‌ها در حال برگزاری است

انتهای پیام/

برچسب ها: مهدی علی‌نژاد مهدی علی‌ نژاد تیم ملی کاراته فدراسیون کاراته

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیم ملی کاراته مهدی علی نژاد مهدی علی نژاد تیم ملی کاراته فدراسیون کاراته علی نژاد لیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه با حضور کشتی‌گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد. حسین بیژنی کشتی‌گیر وزن ۵۵ کیلوگرم هم‌استانی در این رقابت‌ها توانست با غلبه بر کشتی‌گیرانی از کرمان، تهران و خوزستان به فینال مسابقات برسد. وی در فینال علی‌رغم شایستگی فراوان در برابر کشتی‌گیر قدر خوزستان شکست خورد و در جایگاه دوم این مسابقات قرار گرفت. حسین بیژنی در سال ۱۴۰۲ برای اولین‌بار کشتی استان را در مسابقات قهرمانی بزرگسالان فرنگی کشور صاحب یک مدال برنز کرد و همچنین در این مسابقات برای اولین بار ورزش کشتی استان را صاحب یک مدال کرد و افتخار دیگری را برای ورزش استان رقم زد. حسین بیژنی قهرمانی ارتش‌های ایران، نایب قهرمان امید‌های کشور، قهرمان بسیج کشور و نفر سوم بزرگسالان فرنگی کشور را در کارنامه ورزشی خود دارد. وی در باشگاه دانشگاه آزاد دهدشت زیر نظر مربیان پرتلاش خود سجاد جوشن، آرش هادی پور و افتخاری تمرین می کند.

دیگر خبرها

  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی