Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از گزارش روند توسعه فناوری نانو در کشور، به توانایی‌های بزرگ و تاثیرگذار کشورمان در عرصه فناوری نانو و کاربردهای آن در بخش صنعت، سلامت و دانش‌های گوناگون نظیر هوا - فضا و دفاعی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز نه تنها در عرصه تولید علم و مقاله در زمینه فناوری نانو، بلکه در اجرا و تبدیل آن به صنعت و محصولات مهم، پیشرفت‌های افتخارآمیز به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اعمال تحریم‌های دشمنان بیشتر در امر واردات مورد توجه بوده است، اظهارداشت: تحریم‌ها نه فقط در واردات بلکه در حوزه صادرات به ویژه فناوری‌های نو که حاصل تلاش و دانش نسل جوان و دانشمند ایرانی بوده، آزار دهنده است.

روحانی اظهار امیداری کرد با رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم از تحریم‌ها عبور کنیم و در زمینه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان وارد عرصه رقابت جهانی شویم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت مشارکت دادن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری نانو تاکید کرد و افزود: کار جوانان و دانشمندان ما در عرصه فناوری نانو بسیار ارزشمند است و باید توسعه یابد.

 روحانی بر اهمیت نقش فناوری نانو در بخش سلامت به ویژه در دوره شیوع کرونا و در زمینه تامین نیازهای بهداشتی از جمله ماسک و ونتیلاتور تاکید و از تلاش‌های متخصصان کشور در این زمینه قدردانی کرد و گفت: روحیه انقلابی، ملی و اسلامی نسل جوان کشور در توسعه فناوری‌های نو از جمله نانو و بیوتکنولوژی و هسته‌ای نقش مهمی داشته که باید هر چه بیشتر این نقش تقویت و پررنگ تر شود.

 اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت در جلسه بعدی شورا در دستور کار قرار می‌گیرد

در این جلسه همچنین تجارب جهانی آموزش کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال مورد بررسی قرار گرفت و اعضا اشتراک نظر داشتند که باید بر آموزش در این دوره و اختصاص سرانه مناسب‌تر تمرکز جدی‌تری وجود داشته باشد. بر این مبنا مصوب شد که بررسی اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جلسه بعدی شورا در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه همچنین پس از ارائه گزارش رئیس ستاد ملی نانو که بیانگر پیشرفت‌های بزرگ و همه جانبه در حوزه نانوفناوری در کشور بود، مقرر شد ضوابط و مقررات سند ملی نانو در اولین فرصت در ستاد نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

بر اساس گزارش رییس ستاد ملی نانو، جمهوری اسلامی ایران که در سال ۲۰۰۱ فقط ۲۲ مقاله جهانی در عرصه نانو به چاپ رسانده بود، در سال ۲۰۱۹ با چاپ بیش از ۱۲ هزار مقاله جهانی در این زمینه، از رتبه ۵۷ به رتبه چهارم جهانی ارتقا یافته و جزو ۷ کشور اول جهان که استانداردهای نانو در سطح جهانی را تعیین می‌کنند، قرار گرفته است. همچنین دانشمندان کشورمان تعداد اختراعات ثبت شده ایران در عرصه نانو را که در سال ۲۰۰۱ فقط ۲ اختراع بود، در سال ۲۰۱۹ به ۲۶۰ اختراع افزایش داده‌اند که ۲۴ درصد اختراعات ثبت شده جهانی را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه همچنین در گفت وگویی تحریم مراکز علمی و آموزشی جمهوری اسلامی از جمله جامعه‌المصطفی را محکوم کرده و از جوامع و مراکز علمی جهان خواست تا چنین اقداماتی را محکوم کنند.

 این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین انواع موبایل سامسونگ چند؟ ‌+جدول قیمت موبایل (محدوده ۴میلیون تومان) ارزان‌ترین منطقه جهان برای استخراج بیت کوین قیمت موبایل (محدوده ۳میلیون تومان) برگزاری امتحانات تشریحی بر بستر شبکه شاد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رییس جمهور سرمایه گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی درباره فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است