Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت بزرگداشت دهه بصیرت آمده است: ایام الله دهه بصیرت یادآور صحنه‌های شورانگیز حضور آگاهانه و به هنگام مردم خداجوی و بصیر ایران و میثاق آنان با ولایت است.

در این بیانیه ذکر شده است: «ایّام‌الله» روزهای جلوه ویژه‌ خدای عزیز و حکیم است؛ گاهی بصیرت، اراده و همّت مردم چنین روزهایی را می‌آفریند که یادآوری آن‌ها به فرموده الاهی مایه عبرت‌آموزی بندگان شاکر و صبور اوست؛ «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ»(ابراهیم/۵).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه حاکی است: ایام الله دهه بصیرت یادآور صحنه‌های شورانگیز حضور آگاهانه و به هنگام مردم خداجوی و بصیر ایران و میثاق آنان با ولایت است که در وقایعی همچون قیام عمومی مردم علیه فتنه گران ۸۸، تشییع باشکوه پیکر شهیدان مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانش و نیز قیام خونین مردم قم تجلی پیدا کرد.

در این بیانیه ذکر شده است: حضور با عظمت و حماسی مردم در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۸ که الهام گرفته از قیام خونین مردم قم در سال۱۳۵۶ بود در حقیقت پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به همه بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان است.

در این بیانیه ذکر شده است: ملت ایران با این حضور زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ آنان کشیدند و پایبندی به آرمان‌های امام راحل (رضوان الله علیه) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و نیز تداوم راه شهیدان و انتقام سخت از جنایتکاران را با حضور گرم خود و با صدای بلند فریاد کردند و این نهیب ملت ایران به مدد الاهی دشمن را عقب راند و عزم راسخشان معادلات غلط دشمنان را مبنی بر القای سرد شدن مردم از انقلاب بر اثر گرانی ها و تحریم ها به هم ریخت.

این بیانیه حاکی است: مسئولان کشور باید قدر این بصیرت بی‌نظیر مردم را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان های انقلاب دفاع کنند و مبادا از ملت بیدار و بصیر عقب بمانند؛ «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» (آل­ عمران/۱۳۲).

در این بیانیه آمده است: حوزه های علمیه سراسر کشور در کنار مردم عزیز با پیش رو قرار دادن منویات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در راه سربلندی و عزت اسلام عزیز و میهن اسلامی‌مان کوشیده و به جهانیان اعلام می‌داریم که تا پای جان در راه حفظ و حراست از ارزش های دینی و اعتقادی و آرمان های والای رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) و هزاران شهید گلگون کفن این دیار ایستاده ایم. 

در بیانیه جامعه المصطفی العالمیه نیز آمده است: ۹ دی‌، یادآور خروش مردم ایران در برابر فتنه‌گران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه و نیز نمایش باشکوه بصیرت مثال‌زدنی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از ولایت فقیه و پاسداری از ارکان نظام اسلامی بود؛ از این روست که این روز به‌یادماندنی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام گرفته است.

در این بیانیه ذکر شده هاست: در چنین روزی، دغدغه‌مندان اعتلای پیام رسای انقلاب اسلامی به پا خاستند و فریاد تنفر از هر گونه فتنه، آشوب و دودستگی سردادند و بار دیگر، بر پایمردی در حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب باشکوه اسلامی تاکید نمودند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در سالی که گذشت، وقایع بسیاری رخ داد که می‌توان به هتک حرمت قرآن کریم، ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دکتر فخری‌زاده و فجایع تروریستی در کشورهای همسایه ما از سوی استکبار جهانی اشاره کرد؛ توجه به آنچه تاکنون رخ داده است و دسیسه‌هایی که هر روز برای توقف حرکت عدالت‌خواهانه ملت ایران چیده می‌شود، نشان می‌دهد که بالندگی بصیرت و تحکیم میثاق با ولایت، ضرورتی انکارناپذیر است.

در این بیانیه تصریح شده است: در شرایط کنونی نیز همانند همه سال‌هایی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی، حرکت در مسیر انقلاب و پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) شرط پایداری است و ضرورت دارد ایران اسلامی، هوشمندانه، در برابر مکر دشمنان و در راس آن، آمریکای مستکبر ایستادگی کند تا رویای خوش آنان به کابوسی برایشان تبدیل شود.

در این بیانیه، جامعه المصطفی ‌العالمیه، ضمن فراخوانی همگان به پاسداری از ارزش‌های انقلابی و آرمان‌های امام خمینی(ره)، از ملت غیور ایران خواسته که جهتگیری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را در پیمودن مسیر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب مورد توجه ویژه قرار دهند تا به یاری خداوند به قله‌های بلندتر پیروزی و موفقیت دست یابند./

در ۹ دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری به خیابان‌ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ روز ۹ دی، از آن پس به نام «روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت» و از ۹ تا ۱۹ دی ماه به نام «دهه بصیرت» نامگذاری شد.

برچسب‌ها حوزه علميه قم جامعه المصطفی العالمیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم جامعه المصطفی العالمیه حوزه علميه قم جامعه المصطفی العالمیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته‌ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند