Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه جهانی هنر توکیو ۲۰۲۱ (ART FAIR ۲۰۲۱) با شرکت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن برگزار می‌شود.

در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی، حضور هنرمندان و چهره‌های شاخص هنری کشور و شرکت در نمایشگاه‌های برجسته بین‌المللی در ژاپن، همچون سال گذشته با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، نمایشگاه جهانی هنر ژاپن (ART FAIR ۲۰۲۱) یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی در توکیو برگزار می‌شود و عنوان رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن نیز به عنوان مشارکت کننده در این رویداد مهم در پوستر نمایشگاه به درج رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز، برای اولین بار با پیگیری و مشارکت رایزنی فرهنگی و همراهی سفارت کشورمان در ژاپن، مؤسسه هنرهای معاصر ایران و اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زمینه حضور ایران در این رویداد مهم بین‌المللی فراهم شد و رایزنی فرهنگی ایران اثر هنرمند برجسته ایرانی رضا لواسانی با عنوان «زندگی» را معرفی کرد که در کتاب نمایشگاه به چاپ رسید، اما متأسفانه به دلیل شیوع کرونا در فروردین سال ۱۳۹۹، اجرای آن لغو شد.

این نمایشگاه و رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در سطح بین‌المللی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و به لحاظ وسعت اولین و به لحاظ فروش آثار هنری با حدود ۳ میلیارد ین (۲۸ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۹ مقام دوم را به خود اختصاص داده و مخاطبان و بازدیدکنندگان فراوانی را از سراسر جهان جلب می‌کند.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نمایشگاه کشورهای مختلف، وزراتخانه‌ها و مؤسسات، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، موزه‌ها، گالری‌ها، رسانه‌ها و ... همکاری و مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز از طریق برگزاری هفته های فرهنگی و نمایشگاه های مختلف صنایع دستی و آثار هنری شامل عکس و نقاسی و تابلو فرش و .... به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اینگونه رویدادها حضوری پررنگ داشته و با برطرف شدن مشکل کرونا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر آثار هنری شامل صنایع دستی استانها و پیرامون آنهاست. بسیاری از اینگونه نمایشگاهها و جشنواره ها کماکان در فضای مجازی ادامه داشته است و مورد استقبال ملل مختلف قرار گرفته است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود