Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:41:21 GMT

قدردانی آیت‌الله صافی از دانشمند علوم قرآنی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۳۵۷۰

قدردانی آیت‌الله صافی از دانشمند علوم قرآنی

به گزارش عصر سه شنبه مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در این تماس تلفنی، ترویج و نشر معارف نورانی قرآن را از مهم‌ترین اقداماتی برشمرد که برای معرفی اسلام و شیعه و همچنین نشر معارف نورانی اهل بیت(ع) لازم است.

وی، نوشتن در عرصه قرآن و احادیث را از توفیقات بزرگی دانست که نصیب برخی انسان‌ها می‌شود و باید با تلاش بیشتر برای ترویج این تعالیم حیات‌بخش، قدردان این نعمت الهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تجلیل از آثار مکتوب و فعالیت‌های فرهنگی چهره ماندگار علوم قرآن و حدیث حجت الاسلام والمسلمین حجتی، اقدامات ایشان را در معرفی قرآن این کتاب سعادت‌بخش زندگی، بسیار قابل تقدیر دانست.

حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر حجتی نیز، با ارایه گزارشی مختصر از دیگر فعالیت‌های قرآنی حدیثی خود، ضمن تشکر وافر از اینکه مرجعیت شیعه، قدردان فعالیت‌های قرآنی حدیثی پژوهشگران است، سلامتی و طول عمر با عزت معظم له را از خداوند متعال مسالت کرد.

حجت‌‎الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر حجتی متولد ۲۵ اسفند ۱۳۱۱ در بابُل (استان مازندران)، استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، دکترای رشته حکمت و فلسفه اسلامی، پژوهشگر، مولف و مدرس در علوم‌ قرآنی و حدیث و از چهره‌های ماندگار در عرصه علوم قرآنی است.

وی عضو مجامع و انجمن‌های علمی قرآنی، عضو فرهنگستان دمشق مجمع اللغه العربی‌ بوده و مولف کتاب‌های فراوان و ارزشمندی در علوم قرآن، حدیث‌، تعلیم و تربیت‌، تاریخ و همچنین فهرست نسخه‌های خطی است که شمار آنان به ده‌ها جلد می‌رسد.

از جمله آثار او می‌توان به آداب تعلیم و تعلم در اسلام، تاریخ، شیعه، تاریخ ادیان، پژوهشی در تاریخ قرآن کریم، ابلیس فی القرآن و الحدیث و اسباب النزول اشاره کرد. 

حجت‌‎الاسلام والمسلمین سید محمدباقر حجتی از چهره‌های ماندگار در عرصه علوم قرآنی 

برچسب‌ها حوزه علميه آیت الله صافی گلپایگانی قم محمدباقر حجتی قرآن کریم مطالعات قرآنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه آیت الله صافی گلپایگانی قم حوزه علميه آیت الله صافی گلپایگانی قم قرآن کریم مطالعات قرآنی اخبار کنکور الاسلام والمسلمین علوم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان با موضوع شهادت اندیشمند مجاهد آیت الله شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت هفته مقام معلم سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، ویزیت تخصصی پزشکی رایگان، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی