قرآن آموزان آستارایی حائز رتبه برتر کشوری شدند
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۳۵۹۶
اشجعی گفت: قرآن آموزان آستارایی در بیست و دومین جشنوراه فرهنگی قرآنی موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) در مرحله کشوری حائز مقام برتر شدند.
«زهرا اشجعی» امروز(سه شنبه، ۹ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: مرحله کشوری بیست و دومین دوره جشنواره فرهنگی قرآنی موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) همزمان با سراسر کشور و به صورت غیرحضوری با شعار دفاع از حریم قرآن و ولایت و یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۸۰۰ شعبه و ۷۶ موسسه جامعه القرآن الکریم برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شعبه بندر آستارا با بیان اینکه این دوره از مسابقات از ۱۵ آذر لغایت سوم دی ماه سال جاری برگزار شد، افزود: این مسابقات در مقاطع سنی خردسالان، شکوفه ها، نوجوانان و بزرگسالان و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در بیست و دومین دوره جشنواره فرهنگی قرآنی موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شرکت کنندگان در رشته های خطابه خوانی، فصیح خوانی، قرائت، حفظ، معارف و نغمات دینی آوایی با یکدیگر پرداختند، تصریح کرد: تنوع در ۳۱ رشته قرآنی و حضور آزاد برای عموم اقشار مختلف جامعه و اتباع خارجی از مزایای این دوره از مسابقات بود.
اشجعی با بیان اینکه پارسا رنگیدن قرآن آموز موسسه جامعه القرآن الکریم آستارا در رشته ترتیل مقطع نوجوانان رتبه دوم کشوری را کسب کرد، گفت: سوگند نجفی قرآن آموز دیگر این موسسه نیز در رشته فصیح خوانی مقطع شکوفه ها رتبه سوم کشوری را کسب کرد.
مدیر موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) شعبه بندر آستارا کسب این موفقیت را به جامعه قرآنی این شهرستان تبریک گفت و بر حمایت از فعالین رشته های قرآنی تاکید کرد.
اشجعی با اشاره به اینکه نتایج ۲۴۰ منتخب جشنواره شعب کشوری و مدارس به همراه معرفی برترین های قرآنی سال، همزمان با میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) اعلام شد، خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می شود.
پایان پیام/163منبع: شبستان
کلیدواژه: مسابقه فرهنگی و قرآنی موسسه جامعه القرآن کسب مقام بندر آستارا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اسلامیسازی علوم انسانی امری ضروری است
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام سیدرسول موسوی صبح یکشنبه در نشست «پیشینهشناسی رویکردهای اسلامی به علوم انسانی» اظهار کرد: یکی از مباحثی که در نظام جمهوری اسلامی مهم است، مباحث علوم انسانی است، به این معنا که علوم انسانی باید بومی شود و به تعبیر دقیقتر اسلامیسازی علوم انسانی یعنی نگاه ما به انسان یک نگاه معنوی و الهی باشد.
وی با بیان اینکه رویکرد کشورهای غربی به علوم انسانی غالباً اومانیستی و انسانمحوری است. طبیعتاً هنگامی که اختلاف مبنایی حاصل شد، در شاخهها و فروع نیز به طریق اولی اختلافاتی وجود دار.، تصریح کرد: در این زمینه تاکنون کتابهای زیادی در زمینه اسلامی ساز علوم انسانی نوشته شده است و دیدگاهها و نظریههای زیادی در این زمینه وجود دارد اما در این میان باید مورد توجه باشد، روش شناسی است.
مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) با اشاره به ۲ دیدگاه در رابطه با اسلامیسازی علوم انسانی گفت: یک دیدگاه از منظر فلسفی بررسی میشود، یعنی از دانش و علم فلسفه به ویژه حکمت متعالیه که ملاصدرا آن را بنیان نهاده، برای اسلامیسازی علوم انسانی استفاده شود البته فارابی نیز از فیلسوفانی است که از او به عنوان مؤسس توسعه فلسفه به علوم اجتماعی و انسانی یاد میشود.
وی با بیان اینکه از آنجایی در یونان هم دیدگاهی اجتماعی نسبت به علوم انسانی وجود داشت و علوم انسانی دارای جایگاه بود؛ پس پیوندی میان فلسفه و دانستههای اجتماعی و علوم انسانی از ابتدا در یونان وجود داشته است، افزود: پس از ورود فلسفه به حوزه اسلامی توسط مسلمانان و فیلسوفانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، بوعلی سینا، فارابی و… نگاه به فلسفه چنین بود که بر علوم انسانی مسلط است.
حجتالاسلام موسوی با اشاره به اینکه استفاده از قرآن و سنت، روشی دیگر در رابطه با اسلامیسازی علوم انسانی است، اضافه کرد: پیشینه این روش نیز به مفسرینی باز میگردد که از نگاه قرآن و حدیث مطالبی را بیان کردند.
وی درخصوص طبقهبندی تفسیرهای قرآنی نیز گفت: یکی از این تفاسیر، تفسیرهای اجتماعی، تفاسیری هستند که به مردم، جامعه و نیازهای اجتماعی توجه دارند. تفاسیر عصری (زمانی) هم مسائل روز و مورد نیاز را بیان میکنند. دسته سوم نیز شامل تفاسیر موضوعی هستند که نیازهای جامعه را بر مبنای آیات قرآن پاسخ میدهند. یعنی موضوع از جامعه استخراج شده و براساس قرآن بررسی میشود. کتاب «سنتهای تاریخ در قرآن» از شهید سید محمد باقر صدر نیز در راستای تفسیر موضوعی است.
مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) اضافه کرد: در بحث اسلامیسازی علوم انسانی، چه با روش فلسفی و استفاده از ایدههای فیلسوفان و چه با روش تفسیری، منابع و پیشینه متعددی وجود دارد.
وی با تقسیم تفسیر موضوعی به دو نوع درون قرآنی و برون قرآنی گفت: منظور از تفسیر موضوعی درون قرآنی آن است که موضوع در قرآن وجود دارد و تفسیر موضوعی برون قرآنی به مسائل روز و دانشهای بشری اشاره دارد.
حجتالاسلام موسوی در خصوص کارکردهای خانواده در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی ابراز کرد: پیدایش کارکردهای خانواده در غرب مطرح شد و کتابهای متعددی نیز در این رابطه نوشتهاند. به طور کلی ۲ شاخه و مکتب فکری در تمام عرصهها میان غربیان رواج دارد که مباحث را به دو شاخه ساختارگرایی و کارکردگرایی تقسیم میکند.
وی تأکید کرد: ساختارگرایان معتقد بودند در موضوعات علوم انسانی باید به مبادی، ساختارها، اصول و ریشهها نگریست اما به فواید و منافع کمتر توجه داشته اند. کارکردگرایان نیز در پی تحولاتی که در غرب به وجود آمد، منفعتگرا شدند و به سمت بیان کارکردها و فواید رفتند.
این پژوهشگر دینی که بر این باور است خانواده از مباحث بین رشتهای است، گفت: هم در روانشناسی و هم در جامعهشناسی این امر مورد بحث قرار میگیرد. اما از آنجا که مبحثی اجتماعی بهشمار میرود، پس جامعهشناسان بیشتر به آن پرداختهاند.
وی اضافه کرد: جامعهشناسان کارکردگرا نیز بحثی با عنوان «کارکردهای خانواده» را مطرح کردند. برای مثال بحث تولید مثل و تنظیم و کنترل نسل را از کارکردهای خانواده برشمردند.
کد خبر 6097051