Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@02:44:58 GMT

در کمیسیون‌های تخصصی مجلس چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۳۶۳۴

در کمیسیون‌های تخصصی مجلس چه گذشت؟

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از مخالفت این کمیسیون برای طرح ادغام نهادهای فرهنگی کشور خبر داد.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح ادغام نهادهای فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل عدم پختگی این طرح اعضای کمیسیون پس از انجام بررسی‌ها با تصویب آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در ادامه جلسه امروز نیز نمایندگان جامعة‌الزهرا در کمیسیون حاضر شدند و ضمن ارائه گزارش عملکرد نیازهای بودجه‌ای این سازمان را نیز مطرح کردند.

 

بررسی گزارش وزارت نیرو و وزارت نفت براساس عملکرد یکساله آنها در کمیسیون انرژی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و براساس ماده 236 و 235 وزرا و رئیس جمهور مؤظف هستند هر ساله گزارش عملکرد خود را به کمیسیون‌ها بدهند که بر همین اساس گزارش وزارت نیرو و وزارت نفت را دریافت کرده و بررسی کنیم.

احمد مرادی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه 9 دی) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از سوی وزارت نیرو و وزارت نفت به استناد ماده 235و 236 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به این کمیسیون درباره عملکردشان رسید و اعضای کمیسیون این گزارش را بررسی کردند.

وی در توضیح بیشتر افزود: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس وزرا و رئیس جمهور بایستی تا پایان مرداد هرسال گزارش عملکرد خود را به مجلس و کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس در مورد عضویت رئیس این شورا در شورای عالی انرژی که رئیس جمهور ریاست آن را برعهده دارد ارسال شده بود که در بخشی از نشست امروز این کمیسیون این طرح را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون های تخصصی مجلس نایب رئیس کمیسیون کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق