Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین اتهام‌زنی واشنگتن علیه پکن درباره وضعیت مردم در منطقه «سین‌کیانگ» را محکوم کرد و آن را «دروغ قرن» نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در ارتباط با اتهام‌زنی واشنگتن علیه پکن در خصوص منطقه «سین‌کیانگ» گفت اطلاعات نادرستی که ساخته و پرداخته برخی از سیاستمداران ضد چین در آمریکاست، «دروغ قرن» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود چین با قاطعیت با این دروغ‌پراکنی مخالف است و به شدت آن را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، ژائو این اظهارات را در واکنش به بازنشر توییت‌های وزارت خارجه آمریکا از سوی سفارت واشنگتن در پکن بیان کرد. در این توییت‌ها وزارت خارجه آمریکا در ادامه اتهام‌زنی علیه حزب کمونیست چین، مدعی شده بیش از یک میلیون مسلمان اویغور در اردوگاه‌های منطقه سین‌کیانگ در بازداشت هستند.

ژائو در ادامه گفت مقامات دیپلماتیک ایالات متحده تحت تاثیر برخی از سیاستمداران ضد چین حقایق را نادیده گرفتند، شایعه ساختند و بار‌ها اطلاعات نادرست درباره سین‌کیانگ منتشر کردند.

وی افزود: چین مخالفت قاطع خود را در قبال چنین اقداماتی بیان و آن‌ها را به شدت محکوم می‌کند.

این دیپلمات چینی گفت سیاستمداران و مقامات آمریکایی باید به جای انتشار اطلاعات غلط و گمراه کردن جامعه بین‌المللی، از طریق بسیاری از کانال‌ها از جمله کنفرانس مطبوعاتی که هفته گذشته در پکن برگزار شد به حقایق در این خصوص پی ببرند.

وی گفت: با ثبات اجتماعی، توسعه اقتصادی، هماهنگی مذهبی و بهبود معیشت در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ، مردم از همه گروه‌های قومی از جمله مردم اویغور، زندگی مرفه و شادی را در آنجا دارند.

او در ادامه در اشاره به یک نظرسنجی که نشان می‌دهد ۷۵ درصد مسلمان آمریکا معتقدند علیه جامعه مسلمان در این کشور تبعیض زیادی وجود دارد، گفت تبعیض نژادی سیستماتیک و خشونت پلیس را می‌توان در سیستم‌های قضایی و اجرای قانون ایالات متحده یافت.

وی گفت: طبق آمار‌های رسمی آمریکا، تنها در فلوریدا بیش از یک میلیون نفر بعد از آغاز همه‌گیری کرونا برای دریافت مزایای بیکاری صف بستند.

ژائو از سفارت واشنگتن در پکن هم خواست تا به جای انتشار اطلاعات نادرست و حمله و افترا به چین، که باعث بیزاری و خشم مردم در چین می‌شود، مسئولیت خود را در زمینه ارتقا روابط دوجانبه و دوستی بین مردم آمریکا و چین انجام دهد.

وی در پایان گفت: دولت ایالات متحده باید از انتشار ویروس سیاسی و استفاده از مسائل مربوط به سین‌کیانگ برای دخالت در امور داخلی چین خودداری کند و بر حل مشکلات خود مانند محافظت از جان آمریکایی‌ها و حفاظت از حقوق بشر در آمریکا از جمله اقلیت‌ها تمرکز داشته باشد.

پیشتر نمایندگی چین در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام‌زنی‌های مکرر آمریکا در این نهاد، دروغگویی را عادت واشنگتن خوانده بود.

آمریکایی‌ها از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، تقابل و تنش با چین را به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده‌اند. آمریکا که وارد جنگ تجاری با چین شده، از یک سو جدایی‌طلبان هنگ‌کنگی و تایوانی را تحت حمایت قرار داده و از یک سو پکن را در شیوع ویروس کرونا در جهان مقصر می‌داند و به بهانه‌های مختلف سعی در مداخله در امور داخلی چین دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ژائو لیجیان سین کیانگ آمریکا و چین جنگ افروزی آمریکا وزارت خارجه اتهام زنی سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • پمپاژ دروغ‌های رسانه‌ای علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا + فیلم
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا