Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز، سه شنبه اعلام کرد شماری از نظامیان کشورش به منظور برعهده گرفتن وظایفی در مرکز نظارت بر آتش بس در قره باغ، راهی جمهوری آذربایجان شده اند.

حلوصی آکار در سخنانی که از سوی خبرگزاری آناتولی ترکیه منتشر شده است، گفت: سربازان ما به منظور آمادگی برای انجام وظایف خود در مرکز مشترک با روسیه، به جمهوری آذربایجان رفته اند تا بر پایبندی بر آتش بس در منطقه قرع باغ نظارت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه افزود: با تکمیل ساخت مرکز نظارت مشترک در قره باغ، سریعا ۳۵ افسر و فرمانده با رتبه سرتیپ از جانب ترکیه کار‌ها را بر عهده خواهند گرفت.

وزارت دفاع آذربایجان اوایل روز دوشنبه نیز اعلام کرد در حمله به موضع باکو در قره باغ یک نظامی آذربایجانی کشته شده است. در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: در ۲۷ دسامبر یک گروه مسلح غیرقانونی ارمنی به پست‌های ارتش آذربایجان در روستای آغدم در منطقه خوجوند حمله کردند. در نتیجه این حمله یکی از سربازان ما کشته شد و یک سرباز دیگر زخمی شد.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیز نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز نهم نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر اعلام آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ میان طرف آذربایجانی و ارمنی از تاریخ دهم نوامبر تصریح شده بود.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترکیه جمهوری آذربایجان ولادیمیر پوتین باکو قره باغ ارمنستان روسیه پارسی خبر جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح