Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی در نشست علمی- بصیرتی «شهید سلیمانی، پیشگام بصیرت و مدافع ولایت» که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با اشاره به یوم الله 9 دی، ابراز کرد: این روز حماسه ملت بزرگ ایران بود که بساط فتنه گران را از این مرز و بوم کم کردند که باید نام و یاد این روز بزرگ داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت المصطفی برای تبیین مبانی اسلام ناب، بازسازی امت اسلامی، نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام)، مرزبانی امت اسلامی و بسترسازی برای تحقق امت واحده بسیار والاست و حضور پرشور شما طلاب غیرایرانی در برنامه ها و مناسبت های مثل حماسه 9 دی، تداعی بخش این ظرفیت است. اقدام مذبوحانه آمریکا در تحریم جامعه المصطفی نیز برای کم کردن اثرگذاری این ظرفیت هاست که باید این اقدام شنیع و مذموم را محکوم کرد.

نائب رییس جامعه مدرسین با اظهار این که حضرت فاطمه(س) در بُعد ایجابی، مدافع حریم ولایت و در بُعد سلبی، آشکارکننده نفاق در امت اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س)، اولین مدافع حریم ولایت بودند که با صراحت، شفافیت، قاطعیت و فداکاری در صحنه حاضر شدند و به افشای چهره نفاق پرداختند و در این مسیر به هیچ سازشی نیز تن ندادند.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری حضرت فاطمه(س) را الهام بخش پیشبرد خط ولایت دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره)، فرزند پاک این بانوی گرامی نیز در ایران در امتداد نور ولایت پذیری حضرت فاطمه(س)، انقلابی بزرگ در ایران ایجاد کردند که نمودهای بین المللی آن برای هر شخصی مشهود است.

آیت الله کعبی با اشاره به مصحف حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: طبق روایات، در مدت زمانی که این بانوی گرامی پس از نبی مکرم اسلام(ص) حیات داشتند، توسط فرشتگان الهی اخبار آینده امت اسلامی به حضرت فاطمه زهرا(س) الهام گردید که در قالب مصحف ایشان گردآوری شد؛ از کجا معلوم که واقعه انقلاب اسلامی ایران نیز در این کتاب نوشته نشده باشد و خبر آن به این بانوی مکرمه ابلاغ نشده باشد.

وی افزود: به شهادت یاران و اطرافیان امام راحل آن قدر کرامات و عنایات از ایشان در قبل و بعد از انقلاب دیده شد که ریشه در کمک های غیبی به ایشان داشته باشد و این نبود جز به اعتقاد راسخ امام راحل به آیه شریفه "ان تنصروا الله ینصرکم یثبت اقدامکم"؛ که با این اعتقاد امورات انقلاب را پیش می بردند و در کمال ناباوری ملت را به سلامت از پیچ و خم های انقلاب به سلامت عبور دادند.

نائب رییس جامعه مدرسین جایگاه کنونی حزب الله لبنان را از برکات انقلاب اسلامی ایران و عنایات حضرت امام راحل دانست و ابراز کرد: اکنون، حزب الله لبنان و منطقه به کابوسی برای استکبار، آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است که این فتح الفتوحات درخشان برای جبهه اسلام و حزب الله تنها در سایه پیروی از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) محقق شده است.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری با ابراز این که اکنون که صدای افول هیمنه ترامپ جنایتکار در جهان به خصوص در منطقه غرب آسیا نیز تنها در سایه تبعیت از ولایت و خط ناب اسلام ناب محقق شده است، اظهار کرد: در میان جوامع اسلامی، کشورهای سازشکار عربی، نخستین گروه و جریان در مواجهه با غرب می باشند که با تفکر تسلیم و همراهی با غرب به دنبال حفظ و تثبیت جایگاه حکمرانی در میان ملت های خود هستند. جریان دوم، جریان تکفیری هستند که به دنبال نابودی احکام ناب اسلامی در میان جوامع اسلامی هستند و جایگزینی نیز برای این احکام ندارند. جریان اصلاح طلبی نیز در جوامع اسلامی به عنوان جریان سومی هستند که به دنبال اصلاح روابط اسلام و غرب البته با اصول و مبانی غربی هستند. باید دانست که انقلاب اسلامی ایران، جریان چهارمی است که به دنبال احیا نمودن جامعه و حکومت اصیل اسلامی در سایه احیای تمدن اسلامی است.

نائب رییس جامعه مدرسین با اظهار این که آن شیخ مفلوکی که اخیرا بر علیه نظام و ولایت سخن گفته است نیز به دنبال پناهندگی به فرانسه است که باید عاقبت بخیری را برای ایشان و خود از خدای بزرگ مسألت کرد، خاطرنشان کرد: در بطن و تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز غرب گرایانی همانند جریان حزب آزادی و دوم خرداد بودند که همواره درصدد انحراف مبانی اصیل این انقلاب بودند که البته ره به جایی نبردند و به درایت امام راحل و مقام معظم رهبری(حفظه الله) و بصیرت مردم، نگاه و حرکت آنها به شکست انجامید.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری، با اشاره به فتنه بزرگ 88 و اهمیت آن در شناخت جریان انحراف، اظهار کرد: این رویداد بزرگی برای شناخت مرز بین حق و باطل بود که انصافا ملت بزرگ ایران به خوبی راه خود را از فتنه گران، سلطنت طلبان و منافقان کشور جدا کردند و با خلق حماسه بزرگ و شگفت 9 دی، حضور آحاد و سلیقه های مختلف سیاسی در مراسم تشییع پیکر پاک امام راحل را در ذهن ها تداعی کردند.

آیت الله کعبی با بیان این که تنها جریان ولایت پذیری و اقتصاد مقاومتی می تواند ملت را از اثرات کنونی تحریم ها دور کند، تأکید کرد: مذاکره، کلید رمز جدید جریان فتنه در کشور است. همچنان که به نیکی مقام معظم رهبری هشدار داده اند که مذاکره برای رفع تحریم است. ادامه مذاکره ای که تحریم های کنونی در این سال ها را برطرف نکرده، به صلاح کشور و ملت نیست.

وی در پایان با بیان این که مکتب شهید حاج قاسم، مکتب عاشورایی و جهاد در عرصه های مختلف و بصیرت و همراهی با ولایت و امامت است، افزود: باید از هر فرصت و ابزاری برای پیشرفت کشور و جامعه اسلامی استفاده کرد و از تهدیدی فرصتی را پدید آورد. انتقام خون به ناحق ریخته این شهید، هم انتقام نرم و هم انتقام سخت را می طلبد؛ باید با نگاه و عملکرد جهادی خود در هر سنگری، انتقام گر خون حاج قاسم و شهدای حریم ولایت باشیم.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران آیت الله کعبی حضرت فاطمه س امت اسلامی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود