Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد عصر سه شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی خط پردازش خانگی پسماند خانگی شهر یزد در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مناطق زباله زیادی بر روی هم انباشته شد که بعضا شیرابه‌ به صورت مستقیم وارد دریا می شود و از طرف دیگر به مناطق اطراف نفوذ می کند. 

وی میزان تولید زباله کشور را روزانه ۵۸ هزار تن اعلام کرد و گفت : سرانه تولید زباله شهرنشینان ۸۰۰ گرم و روستاییان ۵۰۰ گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی نژاد افزود : در چند سال اخیر طرح های مختلفی در زمینه پسماند در کشور خصوصا در استان های شمالی  افتتاح و یا در دست تکمیل است.

وی ساماندهی پسماند در استان های شمالی را  از جمله اقدامات در دستور کار سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور ذکر کرد و  گفت: هم اکنون حرکت خوبی در حوزه پسماند استان ها شروع شده است. 

جمالی نژاد با بیان اینکه در ۲۰ سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان در بخش پسماند هزینه شد،تصریح کرد: در حالیکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان و امسال هم ۲۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که این رقم قابل توجهی است. 

وی  افزود : طرح مطالعاتی در زمینه مدیریت پسماند تهیه و بر اساس آن کشور به ۲۸۳ منطقه تقسیم شد، اکنون بیشتر شهرها در حوزه دفن پسماند منطقه‌ای عمل می‌ کنند. 

وی ادامه داد: با توجه به استفاده از فناوری جدید در دفن زباله ها ، بهره گیری از سامانه های هوشمند و با مشارکت شرکت های دانش بنیان ، تعداد جایگاه های پسماند از سه هزار مکان در کشور اکنون به ۷۰۰ مکان رسیده است.

معاون وزیر کشور در خصوص طرح های پسماند در شمال کشور هم گفت: نیروگاه زباله سوز ساری تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

جمالی نژاد افزود: همچنین  نیروگاه زباله سوز نوشهر هم با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی خط پردازش پسماند خانگی شهر یزد عصر امروز با حضور جمالی نژاد  و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد که به گفته شهردار یزد هزینه اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان است و زمینه تفکیک روزانه ۳۰۰ تن زباله در مرکز کمپوست  فراهم می‌شود.

جمال الدین عزیزی میزان تولید روزانه زباله در شهر یزد را ۳۰۰ تا ۳۲۰ تن ذکر کرد و یادآور شد: ظرفیت خط پردازش زباله در شرایط کنونی با میزان تولید زباله برابر است  و  با توجه به افزایش تولید زباله در شهر یزد، ظرفیت این خظ نیز افزایش می یابد  و  زمان بهره برداری از خط پسماند خانگی پنج ماه بعد اعلام شد. 

 

برچسب‌ها مدیریت پسماند یزد دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند یزد دفع زباله مدیریت پسماند یزد دفع زباله اخبار کنکور میلیارد تومان تولید زباله جمالی نژاد شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تُن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی ، برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، یوسف یوسفی اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی، و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۴۸۰ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

وی افزود: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

کد خبر 750080

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام