Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار شاکرمی با بیان اینکه اساس مکتب حاج قاسم «بصیرت» است، گفت: شمن شناسی اصل مهمی است، چرا که دشمن هر بار از طرق مختلف ورود می‌کند و مهم ترین درس نهم دی ولایتمداری، بصیرت و دشمن شناسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مراسم بزرگداشت نهم دی ماه و سالروز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت، امروز به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز در مزار شهدای گمنام شهر مهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: شهید  سردار سلیمانی درس های بزرگی به ما داد، اساس مکتب حاج قاسم «بصیرت» است، افراد زیادی تلاش کردند تا این موضوع را نادیده بگیرند و یا فاصله ایجاد کنند اما وصیت نامه حاج قاسم به خوبی نشان می دهد که اساس مکتب این سردار بزرگ بصیرت است.

 

سردار « جمال شاکرمی» گفت: فتنه گران در حوادث سال ۸۸ شعار نه غزه و نه لبنان سر می‌دادند، اما در عمل برای ایران هیچ اهمیتی قائل نبودند و کشور را به هرج و مرج کشاندند، در واقع می خواستند با طرح این شعار اسلام و انقلاب را در مقابل وطن پرستی قرار دهند در حالیکه ما می بینیم در دیدار تاریخی رهبر معظم انقلاب با خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان تاکیدات ویژه‌ای بر ارادت ایرانیان وطن پرست به شخصیت حاج‌قاسم به عنوان سرباز اسلام و انقلاب داشتند.

 

وی افزود: در جریان فتنه ۸۸ دیدیم که خواص دچار انحراف شدند، این فتنه زوایای پنهانی دارد برای همین است که عده ای همچنان از ۹ دی می‌ترسند برای آنکه ماهیت آن ها را روشن می کند، علت اصلی هجمه ها در حوادث سال ۸۸ حمله به مبانی اسلام و خیمه ولایت بود و از این جهت ۹ دی خط قرمز ملت ایران است.

 

سردار شاکرمی بیان کرد: ۹ دی روز بازخوانی حادثه انقلاب اسلامی است، فتنه گران در سال ۸۸ همانند خواص بی بصیرت در دوران امیرالمؤمنین(ع) در مقابل ولی زمانشان قرار گرفتند. از زمان پیروزی انقلاب تاکنون فتنه های مختلفی صورت گرفته است اما فتنه ۸۸ پیچیده ترین شیوه دشمنان در مواجه با ملت ایران بود به این علت که نه تنها دشمنان خارجی بلکه همه جریان های غیرهمسو، نخبگان غربگرا و بی بصیرت در مقابله با نظام ودورود  مردم همگام شدند.

 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: فتنه گران به جای آنکه در چارچوب قانون عمل کنند، شهرها را به آشوب کشیدند در حالی می توانستند از مسیر درست و قانونی وارد عمل شوند اما رفتار آنها مقدمه تخریب اموال عمومی، حمله به مساجد و قرآن و ارزش ها را فراهم کرد.

 

وی بیان کرد: دشمن شناسی اصل مهمی است، چون دشمن هر بار از طریق مختلف ورود می‌کند، حوادث سال ۸۸ با هدایت های بی بدیل رهبر معظم انقلاب و حضور آگاهانه مردم نقش بر آب شد و نشان داد بصیرت رمز عبور از موقف گاها است.

 

سردار شاکرمی تصریح کرد:  ۹دی درس های بزرگی داشت که از جمله آنها می توان به توجه مردم به دشمن شناسی، اتکا به رهبری به عنوان امام و پیشوا و نیز حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هرچند امسال به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی مردم نتوانستند به صورت گسترده در مراسمات بزرگداشت حماسه ۹ دی شرکت کنند، اما در عمل نشان دادند که در سخت ترین شرایط نیز دشمنان خود را به خوبی می شناسند و در تبعیت از رهبری انقلاب و دفاع از آرمان ها همواره در صحنه هستند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار شاکرمی نهم دی بصیرت افزایی ولایتمداری اساس مکتب حاج قاسم سال ۸۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» که به بررسی ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران در نیم قرن گذشته اختصاص داشت، عصر روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه در مشهد به پایان رسید.

سیدمحمدرضا میری هنرمند طراح گرفیک که مدیریت این دوره را برعهده داشت، درباره این دوره به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته و طی چند دوره، به خوانش و شرح کتاب «انفطار صورت» شامل مقالات شهید سید مرتضی آوینی پیرامون گرافیک انقلاب پرداختیم و از این رهگذر، به تاریخچه گرافیک ایران پیش و پس از انقلاب، ادوار مختلف و فراز و فرودهای آن نگاهی مختصر انداختیم.

وی افزود: اما امسال در فرصتی فراخ‌تر و در دوره‌ای با عنوان «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» قصد کردیم تا ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران را طی ۴ جلسه و در چهار دوره «پیش از انقلاب اسلامی»، «مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس»، «دو دهه پس از جنگ» و بالاخره دوره «پس از فتنه ۸۸ تا به امروز» با دقت ببینیم.

وی بیان کرد: در این دوره از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تاثیرات اجتماعی، تکنیک های اجرایی و … آثار را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، برای شرکت‌کنندگانی که مایل بودند، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی پیشنهاد کردیم و در جلسه‌ای جداگانه به ارایه و نقد آنها پرداختیم.

میری در پایان اظهار کرد: این دوره از جلسات برای دانشجویان گرافیک و تصویرسازی، علاقه‌مندان به مباحث گرافیک انقلاب، طراحان جوان گرافیک و پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب و هنر انقلاب کاربردی بود و استقبال خوبی نیز شد.

کد خبر 6090052

دیگر خبرها

  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود