Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل گمرک این شهرستان افزود: یکی از مزیت‌های اصلی این شهرستان وجود ۱۵۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است که می‌توان از این ظرفیت نهایت استفاده را برد و به یک مرکز بزرگ صادراتی تجاری و آبزی پروری تبدیل کرد.

وی اظهارکرد: این شهرستان برای صادرات و واردات مستعد است که با یک سری فعالیت تجاری کانتینربری  می‌توان موجی از اشتغال و خدمات در منطقه بوجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرجو گفت: انتظار و تاکید داریم که به فعال شدن این شهرستان در امر صادرات و تجارت رسمی بیش از پیش توجه شود تا از این طرق  بتوانیم  هم درآمدی که در قانون بودجه پیش بینی شده‌است تحقق یابد و هم رونق و توسعه بیشتری بگیرد.

فرماندارگناوه افزود: با اعمال تسهیلات و تخفیفات می‌توان تجارت رسمی را در این بندر جاذبه دار و فعال کرد  تا سیل تجار و بازرگان به این منطقه گسیل شوند.

وی ادامه داد: باید از وضعیت فعلی در شهرستان عبور کنیم و ذی نفعانی که با شناورهای سنتی فعالیت می‌کنند و هر ازچندگاهی شغل آنان دچار مشکلاتی می‌شوند باید آنان را  یا به سمت و سوی تجارت رسمی سوق دهیم و یا تبدیل به تولید کننده شوند.

فرماندار گناوه اظهارکرد: حق مسلم مردم این منطقه است که کالا، تولیدات و دسترنج کارآفرینان آن با ارزش و اعتبار بالا به بازارهای منطقه و بین المللی صادر شود و این مهم در شهرستان دست یافتنی است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه از لحاظ آب، معدن و کشاورزی، زیرساخت مناسبی ندارد و ضعیف است ضرورت دارد در بحث تجارت رسمی و صادرات توانمند شود.

مهرجو بیان کرد: معیشت بیش از ۸۵ درصد جمعیت شهرستان بصورت مستقیم به فعالیت های ملوانی و جانبی وابسته است  و پنج هزارو  وجود ۵۰۰ واحد صنفی شهرستان در قالب این فعالیت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اگرچه در امر فعالیت تجاری به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما زیرساخت‌هایی برای فعالیت‌های تجاری کانتینربری و صادراتی وجود دارد.

فرماندار گناوه گفت: بندرریگ یکی از بنادر تجاری این شهرستان است که  زیرساخت بندری آن بشدت پایین است و دستگاه متولی ندارد و باید در حل این مشکل  برنامه ریزی لازم بعمل آید.

وی از تلاش و زحمات مدیرکل سابق گمرک شهرستان که در طول خدمت مردمداری و مسئولیت پذیری و تسهیل گری در امور را از خود نشان داد،  تقدیر کرد.

 در این آیین بابک محمدی به عنوان مدیرکل جدید گمرک شهرستان معرفی و از زحمات محسن خرم رخ مدیرکل سایق تقدیر شد.

برچسب‌ها بوشهر توسعه صادرات غلامرضا مهرجو گناوه گمرک گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر توسعه صادرات بوشهر توسعه صادرات گناوه گمرک گناوه اخبار کنکور تجارت رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • حریق بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم (ع) شفت + فیلم
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد