Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@10:22:09 GMT

توقع رئیس خانه احزاب از قالیباف

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۴۳۷۱

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رییس خانه احزاب در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در راستای پیشنهادات و نظرات خانه احزاب ایران پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات و تعیین شرایط نامزدهای ریاست جمهوری نوشت: توقع داریم، به شرایط قانونی ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری "دبیران کل احزاب قانونی" اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

«سید شهاب الدین صدر» رییس خانه احزاب ایران در راستای پیشنهاداتی که پیشتر این نهاد پیرامون طرح اصلاح قانون احزاب به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بود، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  پیرو نامه شماره ۱۲۷۳/خ/د به تاریخ ۹۹/۷/۳۰ در مورد پیشنهادات و اصلاحات مورد نظر پیرامون طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری که در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و با توجه به اهمیت طرح مذکور و جایگاه احزاب در نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی، توقع آن بود که حضرتعالی و نمایندگان محترم به اصلاحات و پیشنهادات ارسالی عنایت لازم را می نمودید.

در این نامه تصریح شده است: خانه احزاب ایران به نمایندگی از احزاب و گروههای سباسی قانونی کشور (اصولگرایان، اصلاح طلبان، مستقلین و اعتدالگرایان) پس از ساعت‌ها بحث و بررسی کارشناسی موارد مورد نظر را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

صدر در این نامه تاکید کرد: مگر می شود در کشوری که نهادهای اصلی آن اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس آرای مستقیم مردم و در انتخابات سراسری شکل می گیرند بدون نقش فعال احزاب و گروههای سیاسی فعالیت های سیاسی و اجتماعی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انجام شود؟

در این نامه آمده است: در روزهای اخیر در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی لیستی از پست ها و مسیٔولیت‌های مختلف برای شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تصویب شده است، حال آنکه قبل از هر کدام از این پست‌ها دبیران کل احزاب قانونی کشور باید مورد توجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که اکثریت آنها با حمایت احزاب و جبهه‌های سیاسی وارد مجلس شده اند، قرار می‌گرفت.

  رییس خانه احزاب در نامه خود به رییس مجلس تاکید کرد: احزاب و گروههای سیاسی قانونی کشور از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی توقع دارند که به این موضوع توجه و به شرایط قانونی ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری، دبیران کل احزاب قانونی  اضافه شود.

خانه احزاب در تاریخ ۲۱ مهر ۹۹ در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهادات و نظرات اصلاحی خود درباره نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات را ارائه کرده بود.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خانه احزاب قالیباف ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری خانه احزاب رییس مجلس طرح اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایسنا روایت کرده، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

آن دو قانون به شرح زیر است:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900183

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود