Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان توضیح داد: علت عدم بازدیدم از بندر وجود سه اطلاعات مختلف طی دو ساعت در سوم ژوئن بود. اولین گزارش که از نیروهای امنیتی به دستم رسید حکایت از وجود ۲۰۰۰ کیلوگرم تی ان تی در بندر بود فورا درخواست ترتیب مقدمات انجام بازدید از بندر دادم اما در جریان ترتیبات امنیتی اطلاعات دیگری به دستم رسید اولا این که اطلاعات مربوط به وزن محموله یعنی ۲۵۰۰ تن بود نه ۲۰۰۰ کیلو دوم این‌که تی ان تی نبود بلکه نیترات بود و اطلاعی از آن نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که در اینترنت تحقیق کردیم مشخص شد کود شیمیایی است و اطلاعات سوم این بود این مواد از هفت سال پیش در بندر بود و مساله‌ای جدید نبود. به بخش‌های مربوطه اطلاع دادم که پرونده در دست بررسی باشد زیرا سه اطلاعات مختلف درباره آن وجود داشت و به محض تکمیل پرونده به بازدید از بندر خواهم رفت. گزارش ۲۲ ژوئیه به دستم رسید.

مقامات لبنان در زمان انفجار گفته بودند، آتش‌سوزی رخ داده در محموله ذخیره شده طبق گفته دیاب در آن زمان، ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بوده که از شش سال پیش بدون هیچ تدابیر محافظتی در بندر ذخیره شده بود.

دیاب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: گزارش اف بی آی فاش کرده که مقدار محموله منفجر شده تنها ۵۰۰ تن بوده و خب ۲۲۰۰ تن باقی باقی مانده به کجا رفته است؟ چه کسی اجازه آن را داده است؟ چه کسی این همه مدت سکوت کرده است؟ آیا سیستم‌های امنیتی از آن مطلع نبودند؟ ما ۲۰ جلسه شورای عالی دفاع امسال برگزار کردیم هیچ یکی از مقامات امنیتی چیزی از آن نگفتند. از سال ۲۰۱۴ تا الان هیچ‌کس از اعضای شورای عالی دفاع وجود این مواد را به رئیس‌جمهوری به عنوان رئیس شورا اطلاع نداده بود. همچنین هیچ کس به ما نگفته بود که ۲۷۰۰ تن نیترات در بندر وجود دارد و خطرناک است.

نخست وزیر موقت لبنان اشاره کرد: اگر قاضی صوان، بازپرس وزارت دادگستری در پرونده بیروت چیزی علیه من دارد باید به شورای پارلمانی بفرستد و امور روال خود را طی می‌کنند و من به قانون اساسی پایبندم.

او اضافه کرد: من اولین کسی هستم که باب را برای قاضی صوان باز کردم و با فساد می‌جنگم آیا من به بندر نرفتم یعنی فاسدم. من در موضوعات ادعاهای صوان به قانون اساسی پایبندم و ماده ۷۰ این مساله را روشن می‌کند من نخست وزیر هستم و به نظر می‌رسد آخرین  نخست وزیری باشم که درم را به روی صوان باز می‌کنم.

تیم اف‌ بی آی که در تحقیقات اولیه مشارکت داشت نسخه‌ای از گزارش خود را به طرف لبنانی داد. در این تحقیقات بازپرسان فرانسوی نیز روند جمع آوری مدارک و ادله مشارکت داشتند.

پربیننده ترین خبر فوری ترامپ بانک عربستان به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا جریمه شد ادعای تازه درباره تقلب در ایالت پنسیلوانیا مطرح شد کدام کشور در سال‌۲۰۳۵ بر قله اقتصاد جهان می‌ایستد؟ امضای بسته محرک دوم از سوی ترامپ/ بسته ۹۰۰میلیارد دلاری به امضا رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قانون اساسی لبنان نیروهای امنیتی بیروت نخست وزیر لبنان حسان دیاب نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری در جنوب شهر عدن دریافت کرده است.

این آژانس در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که کاپیتان یک کشتی تجاری از وقوع ۲ انفجار در فاصله ۸۲ مایل دریایی جنوب عدن، خبر داده است.

به گفته کاپیتان، در این حادثه آسیبی به کشتی نرسیده و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین از همه کشتی‌ها خواست تا جانب احتیاط را رعایت کرده و هر گونه فعالیت‌های مشکوک را گزارش دهند.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نتانیاهو در تلاش برای اخلال در مذاکرات