Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: این روزها، کرونا زندگی همه مردم را تحت تأثیر قرار داده است؛ این ویروس نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان در حال تاخت‌ و تاز است و شرایط زندگی مردم را تغییر داده است. 

اما برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌ها مجبور شدند فضای آموزش حضوری را به سمت کلاس‌های مجازی سوق دهند تا دانشجویان در این شرایط کمتر آسیب ببینند؛‌ اما از آنجا که نظام آموزشی کشور مهیای این اتفاق نبود، به تبع مشکلاتی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* تأخیر در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم/ کاهش شهریه

اکنون حدود 10 ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد با تمام کم و کاستی‌ها دانشجویان 2 ترم تحصیلی خود را از طریق  فضای مجازی دنبال کرده‌اند. اما در این میان دانشجویان دانشگاه آزاد دغدغه‌ و مشکلاتی در باره نحوه برگزاری کلاس‌ها و شهریه خود دارند. این دانشجویان بارها و بارها این موضوع را از طرق مختلف از جمله فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح کرده‌اند تا به گوش مسؤولین برسد.

سعید دانشور دانشجوی جدیدالورود مقطع کارشناسی آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد است که اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری کنکور سراسری چندین مرحله به تعویق افتاد و منجر شد تا پذیرش دانشجویان حدود 1.5 تا 2 ماه به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر دانشگاه‌ها و تأخیر در برگزاری کلاس‌ها و مجازی بودن‌شان، انتظار داشتیم دانشگاه نیم نگاهی به دانشجویان داشته باشد و مقداری از شهریه ثابت و متغیر دانشجویان را کاهش دهد.

دانشور افزود: در ترم جاری دانشجویان حتی به اندازه نصف ترم در دانشگاه حضور نداشتند و از آب، برق، گاز و سایر امکانات بهره‌مند نشده‌اند؛ همچنین دانشگاه باید تجدیدنظری نیز در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان داشته باشد. 

* در بحران کرونا دانشگاه باید دستگیر دانشجویان و خانواده‌ها باشد 

سعید غلامرضایی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد است و عنوان کرد: با وجود اینکه کلاس‌‌ها به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و اساتید در دانشگاه فعالیت نمی‌کنند، همچنان شاهد بالا رفتن بی‌رویه شهریه‌ هستیم.  

این دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد افزود: در وضعیت حال معیشتی مردم در این بیماری، بهتر است دانشگاه دستگیر دانشجویان و خانواده‌ها باشد تا اینکه در یک شب، شهریه‌ها را بدون علت بالا ببرد. 

* پرداخت شهریه مانند نرخ پیش از وقوع کرونا، موجه نیست

نازنین محبی دانشجوی مقطع کارشناسی است؛ وی درباره مشکلات و دغدغه‌هایش در دانشگاه آزاد اظهار کرد: با توجه به رکود اقتصادی در کشور و کاهش درآمد اقشار مختلف جامعه، دانشگاه باید با کاهش شهریه و تخفیف دانشجویان موافقت کند. 

وی افزود: با عدم حضور دانشجو در دانشگاه، بسیاری از هزینه‌های خوابگاه، غذا، سرویس و سایر امور رفاهی، تعمیر و نگهداری تأسیسات و نیز هزینه‌های برق، گاز و اینترنت کاهش می‌یابد و پرداخت شهریه مانند نرخ پیش از وقوع کرونا، موجه نیست.

* رئیس دانشگاه آزاد: قیمت‌ها چند برابر شده است

نگرانی از شهریه‌ها موجب شد که محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به برخی انتقادات درباره شهریه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اینکه ترم جاری کلاسها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، منجر به کاهش هزینه‌های حقوق و دستمزد کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که حدود ۷۵ تا ۹۵ درصد از بودجه دانشگاه را شامل می شود، نشده، ضمن اینکه قیمت لوازم آزمایشگاهی نیز در این مدت چند برابر شده و هزینه های سنگینی صرف فراهم کردن امکانات حمایتی برای زیرساخت فناوری اطلاعات و برگزاری کلاسها و ثبت نام های غیرحضوری شد.

طهرانچی ادامه داد: بزودی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد شد تا دانشجویان بدانند که ما امین خوبی برای آنها هستیم و آنچه که افزایش پیدا کرده، به هیچ وجه نسبت به آنچه که به دانشگاه اعمال شده، برابری نمی کند.

* شهریه دانشگاه‌ آزاد را به استان‌ها واگذار کردیم

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد در این خصوص عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونایی هیأت امنای دانشگاه، امسال برای نخستین‌بار شهریه دانشگاه‌ آزاد را به استان‌ها واگذار کرد؛ به همین دلیل در بسیاری از رشته‌ها هم افزایش و هم کاهش شهریه داشته‌ایم و حتی با توجه به اینکه کدرشته محل‌ها متفاوت است در برخی رشته‌ها نیز شهریه ثابت مانده است. 

حیدری اضافه کرد: از 17 آبان اقداماتی در زمینه انتخاب رشته دانشجویان جدیدالورود این دانشجویان انجام شده است. امتحانات ترم جاری با یک ماه تأخیر نسبت به سال قبل از 18 بهمن ماه برگزار می‌شود؛ همچنین به تمام اساتید تأکید کرده‌ایم 16 جلسه کلاس خود را تکمیل کنند و کلاس جبرانی برای دانشجویان در نظر بگیرند تا برای حضور در امتحانات با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش فارس، مدتی است دانشجویان دانشگاه آزاد با موضوع افزایش شهریه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ با شیوع ویروس کرونا آموزش‌ها از حضوری به مجازی تبدیل شده است. حتی این امر موجب شده تا برخی از دانشجویان که به صورت پاره وقت کار می‌کردند، بیکار شوند و دیگر توان پرداخت شهریه‌های دانشگاه آزاد را نداشته باشند. 

با توجه درخواست‌های مکرر دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد، قطعاً موضوع «اعتراض به شهریه دانشگاه آزاد در شرایط غیرحضوری» جای بحث و بررسی بیشتر دارد و ما در خبرگزاری فارس با تهیه گزارش های دیگر به ابعاد دیگر این موضوع خواهیم پرداخت. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شهریه احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد کارشناسی جدیدالورود ساماندهی دانشگاه آزاد اسلامی شیوع ویروس کرونا شهریه دانشگاه مقطع کارشناسی شهریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد و در اقدامی انقلابی از دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌های کلمبیا و آمریکا و اروپا که در خیزشی آزادانه نسل‌کشی در غزه را محکوم و خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شده بودند، اعلام حمایت کردند و با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بیزاری خود را از استکبار جهانی فریاد زدند. 

دانشجویان دانشگاه کلمبیا که روز ۱۷ آوریل با تجمع اعتراضی خود خواستار قطع روابط دولت خود با رژیم صهیونیستی شدند آغازگر جنبشی در آمریکا و اروپا شدند و تمام دنیا را همگام با خود به چالشی بزرگ دعوت نمودند که در آن آزادی خواهی و حق طلبی و عدالت گستری را در دنیای پر از دموکراسی و روشنفکرانه خود طلب کردند. 

تاریخ گواه می‌دهد دموکراسی و آزادی بیان و روشنفکری در آمریکا و اروپا جز یک نقاب زیبا بر چهره دولت‌های مستکبر چیزی نیست.

دراین تجمع اعضای هیئت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، موضع شجاعانه و بشردوستانه‌ی دانشگاهیان آمریکا را در دفاع از مردم مظلوم غزه را تحسین و برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان واستادان دانشگاه‌ها را که همگی فریاد حق طلبی و نابودی اسرائیل را سرمیدادند، محکوم نمودند و از قیام ضد صهیونیستی دانشگاهیان آمریکا حمایت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر
  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند