Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به این موضوع که پایه‌های اول ابتدایی که این گروه از دانش‌آموزش تصوری از خواندن و نوشتن ندارند و امکان آن نیست که براحتی بتوانند از طریق گوشی هوشمند حروف الفبا یا اعداد ریاضی را یاد بگیرند. رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دغدغه مسئولین آموزشی از یادگیری کلاس اولی‌ها در دوران کرونا که آموزش بصورت مجازی است، به میزان گفت: در خصوص پیشرفت تحصیلی دانش اموزان پایه اول و دوم ابتدایی بخصوص کلاس اولی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی و بسیار جدی آموزش و پرورش موضوع یادگیری مهارت‌های پایه اول و دوم ابتدایی است و با توجه به اهمیت موضوع و دستور العمل‌ها برای استمرار یادگیری در مدارس و نظارت بر یادگیری توسط مدیر مدرسه که مسئولیت داده شده است تا بتوانند با همکاری معلم در خصوص یادگیری تک تک دانش اموزان اطلاعات و فرایند‌های مناسبی را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حکیم زاده گفت: در عین حال در آیین نامه‌ها و بخش نامه‌های مربوط به ارزیابی و ارزشیابی در نوبت اول اموزش و پرورش پیشنهاد کرد که برای ارزشیابی بصورت حضوری با رعایت کامل پرتوکل‌های بهداشتی و با گروه‌های محدود در مناطقی که اموزش حضوری امکان پذیر است، ارزشیابی بصورت حضوری در گروه‌های کوچک و محدود با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در هر کدام از استان‌ها و مناطق برای پایه‌های اول و دوم برگزار شود. البته با توجه به سایر کشور‌ها در خصوص شیوع بیماری کرونا و تعداد تلفات زیاد در خصوص دوره ابتدایی و پیش دبستانی مدارس را برای این گروه‌ها بازگشایی کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی توضیح داد: آموزش و پرورش هم با توجه به حساسیت و دغدغه یادگیری دانش اموزان پایه اول و دوم ابتدایی و سطح یادگیری این گروه پیش نویسی مبنی بر برگزاری حضوری برای این دوره حساس تقدیم دفتر ریاست جمهوری کردیم و دفتر ریاست حمهوری هم با توجه به اهمیت این موضوع که اموزش دوره‌های اول و دوم بصورت حضوری به شکل محدود موافقت کردند، ولی ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به دغدغه‌هایی که وزارت بهداشت داشت مورد موافقت قرار نگرفت.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش امیدوار است که با بهبود شرایط بتوانیم در یک زمان محدودی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایه‌های اول و دوم را در مدرسه به صورت حضوری داشته باشیم با توجه به این موضوع که پایه‌های اول ابتدایی که این گروه از دانش‌آموزش تصوری از خواندن و نوشتن ندارند و امکان آن نیست که براحتی بتوانند از طریق گوشی هوشمند حروف الفبا یا اعداد ریاضی را یاد بگیرند.

همچنین وی توضیح داد: با توجه به این موضوع که بسیاری از والدین ممکن است آموزش‌های لازم را ندیده باشد و یا حتی توانایی انتقال و آموزش به دانش آموزان دوره ابتدایی را نداشته باشند با توجه به این موضوع که معلمان دوره ابتدایی دوره‌هایی از روان شناسی رشد و کودک و مهارت‌های تدریسی را آموزش میبینند و الین موضوع کاملا نگران کننده و دغدغه مسیولین آموزشی کشور شده است و خیلی غیر واقع بینانه است که قبول کنیم که دانش آموزان پایه اول و دوم، آموزش‌های لازم در خصوص یادگیری حروف الفبا را داشته باشد.

حکیم زاده مطرح کرد: در واقع این زمانی هم به یک دغدغه جدی برای مسیولین آموزشی تبدیل می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها در مناطق کم برخوردار در حاشیه شهر‌های بزرگ از مهارت‌های کافی آموزش و یا حتی سواد برخوردار نیستند که بتوانند حمایت‌های لازم از کودکان خود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: در خصوص فاصله سواد و توانایی آموزش بین یادگیری خانواده‌ها برخوردار و کمتر برخوردار و یا غیربرخوردار از همان پایه اول خود را نشان می‌دهد و این که می‌تواند منجر به تشدید بی‌عدالتی اجتماعی در آینده برای دانش‌آموزان شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امیدوار است با کمک رسانه‌ها و آگاه‌سازی خانواده‌ها و رفع دغدغه‌های آنان بتوانیم شرایط مطلوبی را درست کنیم که در آینده بتوانیم آموزش‌های مجازی به صورت محدود و فشرده برای پایه‌های اول و دوم به صورت حضوری داشته باشیم تا اطمینان حاصل کنیم که این پایه از دانش آموزان که در واقع مهمترین پایه آموزش است، سواد خواندن و نوشتن و احساس کردن را به طور کامل کسب کرده باشند.

حکیم زاده در خصوص مشکلاتی که در آینده برای دانش آموزان پایه اول پیش می‌آید، گفت: در غیر اینصورت برای این دانش‌آموزان در آینده مشکلاتی در خصوص آموزش یادگیری و سواد پیش خواهد آمد در واقع امکان دارد با این پایه ضعیف در آینده تحصیلات این نسل از دانش‌آموزان دچار مشکل شود و یک نسل از دانش‌آموزان ما در معرض خطر بی‌سوادی وکم سوادی قرار بگیرند. در واقع مسئولین آموزش و پرورش تمام تلاش خود را می‌کنند که عدالت آموزشی برای همه گروه‌ها اجرا شود.

بیشتر بخوانید:
جزئیات بسته تحولی خوانا
انتهای پیام/ برچسب ها: مدرسه کلاس اولی ها آموزش مجازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدرسه کلاس اولی ها آموزش مجازی توجه به این موضوع معاون آموزش ابتدایی پایه اول و دوم آموزش و پرورش اول و دوم پایه های اول کلاس اولی ها دانش آموزان حکیم زاده گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری عصر یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای اصلی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت سلامت، آموزش و اوقات فراغت دانش آموزان از محورهای مهمی است که باید نسبت به آنها توجه ویژه صورت بگیرد اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

جوهری از اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داد و گفت: برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان کار بسیار حجیم و سنگینی است که در صدد هستیم، با تدابیر مأخوذه این امر به بهترین شکل ممکن در استان تهران برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تأمین مسکن معلمان عزیز یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود، افزود: برای کمک به معلمان در حوزه تأمین مسکن، تصمیماتی در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران گرفته شده که طی آن با همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی به اجرای طرح ابتکاری «بازی یادگیری» در مدارس استان تهران اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال گذشته در برخی شهرستان‌های استان تهران در حال اجرایی است که طی آن برخی از کلاس‌ها در ساعات خاصی به بازی دانش آموزان اختصاص پیدا می‌کند و مقرر شد که با هماهنگی شورای برنامه ریزی و با اعتبارات آموزش و پرورش این طرح تداوم داشته و در همه مناطق عملیاتی شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر سلامت دانش آموزان بیان کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع «مکمل یاری» و «آهن یاری» و بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در قالب تفاهم نامه‌ای این طرح دنبال و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

کد خبر 6091432

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود