Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با دستور کار تحلیل تصادفات در لرستان در بازه زمانی سال‌های ۹۳ تا ۹۸ و آنالیز نقاط پر تصادف این استان برگزار شد.

قرار گیری لرستان در کانون ترافیکی و نبود تجهیزات رصد جاده‌ای

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در این جلسه، گفت: علیرغم افزایش تلفات ناشی از تصادفات طی سال ۱۳۹۸ در استان لرستان، با اقدامات صورت گرفته شاهد روند کاهشی تلفات در ۹ ماهه سال جاری در این استان هستیم که این روند کاهشی قابل ستایش است و از تلاش راهداران لرستان قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، گفت: هدف همه دستگاه‌های متولی ایمنی راه باید روی کاهش پایدار تلفات با تمهیدات بهبود زیرساختی، فرهنگی، مدیریتی و انتظامی متمرکز شود.

وزیر راه و شهرسازی خواستار برگزاری منظم جلسات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل لرستان با حضور استاندار یا معاون عمرانی شد و افزود: با توجه به قرار داشتن لرستان در نقطه کانون ترافیکی و نبود تجهیزات کافی رصد جاده‌های استان، ضرورت دارد برنامه پیشنهادی استان در زمینه اصلاح زیرساخت‌ها و به روز رسانی تجهیزات پایش جاده‌ای با همکاری استانداری و سازمان راهداری تهیه شود تا برای ۱۴۰۰ برنامه ریزی مدونی در این راستا صورت پذیرد.

اسلامی، همچنین خواستار پیگیری تجدید نظر قوه قضائیه در خصوص مجازات جرایم سرقت و تخریب علائم و تجهیزات جاده‌ای شد و افزود: وضعیت لجام گسیخته تردد جاده‌ای در کنار سایر مشکلات موجود ایجاب می‌کند دستگاه‌ها با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنند.

ضرورت تکمیل پروژه‌های چهار خطه

سید موسی خادمی استاندار لرستان هم در این جلسه، گفت: دلیل اصلی افزایش تصادفات استان در سال ۹۸، وقوع سیل در این سال بود که بیشترین آسیب را به راه‌ها وارد کرد و تردد را با مشکل مواجه کرد.

وی با بیان‌اینکه روند کاهش تصادفات لرستان در سال جاری نسبت به کشور بیشتر بوده است، افزود: لرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص آب و هوایی، استان حادثه خیزی است که ۵۰ درصد تصادفات این استان در جاده‌های اصلی و ۵۰ درصد مابقی به صورت تصادف رخ به وقوع می‌پیوندد، بنابراین در بلندمدت باید نسبت به ارتقای راه‌ها به چهارخطه اقدام شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در استان عدم تناسب تجهیزات پایش جاده‌ای با نیاز استان است، خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به ارتقا و به روز رسانی تجهیزات پایش جاده‌ای در استان شد.

آسیب جدی سیلاب به راه‌های لرستان

حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز، گفت: خوشبختانه با همین امکانات موجود، کاهش تصادفات در استان لرستان محقق شده است در حال حاضر تجهیزات پایش تصویری استان فعال هستند و روزانه به روز می‌شوند.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در این جلسه به ارائه گزارش تحلیل تصادفات استان در بازه زمانی ۹۳ تا ۹۸ و عملکرد ۹ ماهه این اداره کل در سال ۹۹ پرداخت.

وی، گفت: با وجود وقوع سیل و آسیب جدی به راه‌های استان، با اقدامات زیرساختی، ایمن سازی، آموزشی و فرهنگ سازی، شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات در ۹ ماهه سال جاری به میزان ۴۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم که استان از این نظر در رتبه دوم کشور قرار دارد.

سرهنگ دالوند رئیس پلیس راه استان هم خواستار راه اندازی اتاق مانیتورینگ پلیس راه استان و ایجاد گیت های بازرسی در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه به منظور افزایش نظارت بر تردد شد.

کد خبر 5108256

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان استانداری لرستان سید موسی خادمی عباس شرفی قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان بارش برف ایام فاطمیه شهرستان کرج شیوع کرونا بصیرت حماسه نهم دی ماه راه و شهرسازی تجهیزات پایش راه ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف، به محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف، آسیب جدی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمد علی آخوندی امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت _ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوسف اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه، بارندگی‌های شدید و پراکنده را در کل استان به ویژه در شهرستان‌های خوسف و نهبندان داشتیم.

وی با بیان اینکه به تمام زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های عشایری و روستایی در شهرستان خوسف خسارت وارد شده است، افزود: آبگرفتگی منازل روستایی خوسف و نهبندان و تخریب تمامی قنواتی که در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند، از پیامدهای سیل دیروز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ابنیه جاده‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند.

وی از تخریب و خسارت به مزارع سرچاه عماری و محور قلعه زری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف شاهد قطعی شبکه آب و برق و حتی گاز در روستاهای اکبرآباد، محمدآباد و… بودیم.

آخوندی از برق گرفتگی دختر بچه ۱۰ ساله به دنبال افتادگی تیر برق گفت و افزود: جان این دختربچه نجات یافت.

وی ادامه داد: بندهای خاکی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه‌ها خسارت جدی دیدند، چرا که بیشتر روستاهای خوسف در حاشیه رودخانه واقع شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان نهبندان آب به داخل شهر هم نفوذ کرده و مشکلاتی در داخل شهر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه یک گروه نوجوان هشت نفره در سیلاب گیر افتاده بودند که با همکاری نیروهای امدادی نجات یافتند، گفت: منازل قدیمی و آغل‌های دام گنبدی خسارت دیده‌اند که بعد از اتمام بارش‌ها، میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود.

آخوندی افزود: راه دسترسی بعضی روستاهای خوسف از جمله مزار شاه سلیمان علی (ع) و روستای کشوک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های سیل در خوسف همانند سیل زیرکوه است، ادامه داد: در شهرستان خوسف، مشابه زیرکوه شرایط خاصی به دنبال سیلاب داشتیم به نحوی که در محورهای مواصلاتی حتی ماشین سنگین هم نمی‌تواند تردد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: محور قلعه زری و روستاهای بخش ماژان کلاً تخریب شده اند.

وی گفت: در نهبندان محور شاهکوه به میغان و در طبس هم محور راور مسدود هستند و بقیه راه‌ها بازگشایی شده‌اند، اما نا ایمن هستند.

آخوندی گفت: بیشترین خسارت سیل به راه‌ها، ابنیه جاده‌ها، باغات، مزارع و قنوات وارد شده است.

وی افزود: امروز در قسمت‌های غربی و شمال استان از جمله شهرستان‌های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه بارندگی شدید خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در خوسف خبر داد و افزود: آماده‌باش همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات را داریم و ۴۸ اکیپ هلال احمر هم در سطح استان فعال هستند.

آخوندی در پایان از همکاری مردمی، تراکتورداران و نیروهای معدنی و معادن برای بازگشایی مسیرها گفت و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا با نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

کد خبر 750431

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • وعده سخنگوی صنعت آب برای سیستان و بلوچستان/سدها لبریز شدند
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب