Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری پروژه مطالعات زیست محیطی کمربند جنوبی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی مهشد نظارت بر پروژه مطالعات زیست محیطی کمربند جنوبی مشهد را به عهده دارد و ۴ فصل از این مطالعات در انتظار تایید ناظر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی جاده کمربندی جنوبی مشهد در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
براساس اطلاعاتی که در سامانه فاش شهرداری مشهد منتشر شده، انجمن ارزیابی محیط زیست ایران وظیفه انجام این مطالعات را به عهده دارد. این انجمن به عنوان یک انجمن علمی زیر نظر وزارت علوم و فناوری فعالیت می‌کند و اعضای آن را متخصصان حوزه محیط زیست و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

ساناز صنایع گلدوز، دبیر این انجمن در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به روند مطالعات کمربندی جنوبی مشهد، اظهار کرد: تاکنون تا انتهای بخش ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه تهیه و به شهرداری مشهد تحویل شده است. مطالعات تکمیل و تحویل شده تا کنون شامل روش شناسی، قوانین، مقررات و استاندارد‌های مرتبط با پروژه، اطلاعات و مشخصات فنی و اهداف و ضروریات اجرای طرح، مطالعات پایه و مطالعات ارزیابی محیط زیست این پروژه می‌شود.

صنایع گلدوز ادامه داد: مطابق رویه معمول و آیین نامه‌های مصوب ارزیابی اثرات محیط زیستی، مطالعات بخش ارزیابی به پیشبینی و برآورد اثرات طرح بر متغیر‌های محیط فیزیکی، بیولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی می‌پردازد.

دبیر انجمن ارزیابی محیط زیست ایران با بیان اینکه در محیط فیزیکی پارامتر‌هایی مانند کیفیت هوا، صدا، زمین ساخت، توپوگرافی و شکل زمین، خاک و منابع آب سطحی و زیرزمینی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: در محیط بیولوژیکی هم تأثیر این پروژه بر رویشگاه، پوشش گیاهی، زیستگاه حیات وحش و مناطق تحت حفاظت محیط زیست بررسی می‌شود و در محیط اقتصادی - اجتماعی هم کلیه اثرات اجتماعی و اقتصادی طرح بر متغیر‌هایی نظیر ترافیک، درآمد، زیرساخت ها، بهداشت و ایمنی، پدافند غیرعامل، مناظر و چشم انداز، گردشگری و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.   بیشتر بخوانید: پژمانفر: تاکنون مردم و برخی نمایندگان از تضییع حقوق عامه در ارتفاعات جنوبی مشهد جلوگیری کرده اند جلسه مشترک قرارگاه صیانت از ارتفاعات جنوبی با دادستان مشهد برگزار شد / تغییر کاربری ارتفاعات جنوب به فضای سبز جریان قدرت و ثروت در مشهد به دنبال از بین بردن هویت معنوی مشهد است بدعهدی شهردار جوان در خصوص طرح تفصیلی جنوب مشهد / کمربند جنوبی در شورای شهر تصویب شد!
وی بیان کرد: این پروژه تحت نظارت دانشگاه فردوسی مشهد انجام می‌شود. درحال حاضر نیز بخش‌های تکمیل شده مطالعات مشاور جهت ارجاع به ناظر مطالعات به کارفرما تحویل شده است. در نهایت نیز پس از تأیید ناظر و کارفرمای طرح برای بررسی و اخذ تایید نهایی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی ارسال خواهد شد. مطالعات این طرح هنوز به اتمام نرسیده و بخش‌های از آن نظیر تدوین برنامه مدیریت محیط زیست باقیمانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمربند جنوبی مشهد شهرداری مشهد مطالعات زیست محیطی جنوبی مشهد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت

 مسعود میرزایی شهرابی در این نامه نوشته است: دانشگاه‌های ایران اسلامی به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری برای تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.

وی ادامه داد: در این نامه نگرانی دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل اعلام شده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، نگران کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

وی در ادامه آورده است: با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که نقض اقدامات حقوق بشری را محکوم کنیم و در مورد این نگرانی‌ها، فوری و حیاتی گفت‌وگوی باز جهانی را تشویق کنیم.

میرزایی ادامه داد: به عنوان آموزگاران باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آنها هستند، از همه دست اندرکاران خواسته می‌شود که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی تاکید کنیم.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی