Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:25:56 GMT

شکایتی بابت اطاله دادرسی در قم وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۵۵۵۷

شکایتی بابت اطاله دادرسی در قم وجود ندارد

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در دیدار با مدیر حوزه های کشور با اشاره به شرایط ویژه کرونا و مقتضیات این ایام اظهار داشت:  همکاران دستگاه قضایی در استان برغم خطرهای موجود با ایثار و با تمام قوا در راستای انجام امور محوله گام برداشتند به نحوی که همان روند طبیعی و حتی در مواردی بیشتر از حد استاندارد را در ایام کرونا شاهد هستیم و بر اساس آمار موجود بیش از هزار فقره از پرونده­ های معوق کسر شده و نسبت به سالهای قبل پیشرفت داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  در ادامه به تشریح روند دادرسی در محاکم قضایی پرداخت و گفت: به بسیاری از پرونده های معوق رسیدگی شده و تعداد کمی باقیمانده است و همچنین با توجه به بازخوردگیری های صورت گرفته از نیمه دوم سال گذشته تاکنون گلایه و شکایتی بابت اطاله دادرسی در قم وجود نداشته است.

رئیس کل دادگستری قم تغییر در فراِیند ثبت داد خواست طلاق را به منظور کاهش طلاق و آسیب های مرتبط با آن را از جمله اقدام های دستگاه قضایی برشمرد و گفت:‌ بر این اساس برای ثبت دادخواست طلاق، افراد می باید دوره های آموزشی را بگذرانند و دفاتر خدمات قضایی پس از ارائه گواهی اقدام به ثبت دادخواست می نمایند و بر اساس آمار موجود این دوره ها تاثیر خوبی را در تغییر نگاه مراجعان به زندگی و برقراری صلح و سازش میان ایشان شده است.

 مظفری تصریح کرد: اجرای طرح تنظیم سند تعهد به بیع و ترویج آن می تواند نقش مهمی در حوزه کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی توام با افزایش امنیت اقتصادی را به همراه دارد و با عنایت به گستره حوزه املاک و مستقلات و حجم سرمایه فراوان در گردش آن پیامد اجرای آن افزایش ورود پرونده ها به دستگاه قضایی است.

در پایان این دیدار معاونان رئیس کل دادگستری و دادستان قم در خصوص مواردی از جمله برگزاری دوره های آموزش ویژه متخلفان جرایم رانندگی و علیه امنیت اخلاقی، اقدامات  صورت گرفته در نمایشگاه دائمی پیشگیری از وقوع جرم، روند رسیدگی به پرونده های کثیر الشاکی، لزوم اطلاع رسانی به مردم و ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی ایشان و همچنین برخورد قاطع با اراذل و اوباش و سارقان توضیح هایی را ارائه نمودند.

برچسب‌ها حوزه علميه دادگستری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه دادگستری قم حوزه علميه دادگستری قم اخبار کنکور دستگاه قضایی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عباس پوریانی اظهار کرد:این هفته نیز ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار و در جریان این دیدار به ۵۳ مورد از تقاضای مراجعین که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بوده است پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی افزود: برگزاری دیدار‌های مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی در پایان گفت: این دیدار‌ها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصا وارد میدان شده و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه رابه همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند