Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه تن از روسای هیات‌های استانی پرورش اندام اعلام کردند تحت فشار نهادهای بالاتر رای خود را تغییر نخواهند داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از 7 ماه انتظار بالاخره قرار است روز شنبه 13 دی‌ماه رییس جدید فدراسیون پرورش‌اندام در آکادمی ملی المپیک رای اعضای مجمع معرفی شود. این فدراسیون با توجه به مخاطبان پرتعدادی که در جامعه دارد و به گفته اهالی آن 20 هزار باشگاه را در سراسر کشور اداره می‌کند، همواره مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 کاندیدا طبق اعلام وزارت ورزش تایید صلاحیت شده‌اند تا روز شنبه برای نشستن روی صندلی ریاست رقابت کنند.

در همین راستا با سه تن از روسای هیات‌های استانی پرورش اندام به گفتگو پرداختیم تا از معیارهای آن‌ها برای انداختن رای به صندوق باخبر شویم.



قناعتی: وزارت روی هر کسی دست گذاشته، رای نیاورده!
ابوالفضل قناعتی، رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تهران درباره فضای انتخابات این فدراسیون گفت: خدا را شکر بالاخره زمان انتخابات فرا رسید. با اینکه فدراسیون ما المپیکی نیست، اما یکی از فدراسیون‌هایی هست که جامعه هدف زیادی دارد و می‌تواند در ورزش کشور اثرگذار باشد. در ماههای اخیر که فدراسیون بدون رییس اداره شده، آسیب‌هایی را مشاهده کردیم که امیدواریم با روی کار آمدن رییس جدید شناسایی و رفع شود. امیدوارم فردی انتخاب شود که بتواند به 20 هزار باشگاه بدنسازی کمک کند و جمعیت 5 میلیونی جامعه هدف فدراسیون را به خوبی هدایت کند. بنابراین باید دنبال کاندیدایی باشیم که تجربه ورزشی مناسب و شناخت درستی از این رشته داشته باشد.

وی افزود: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری، باید از مدیران جوان حمایت کنیم؛ مدیری که اکتیو باشد و برای این ورزش دل بسوزاند. به ویژه در بحث مکمل ها و داروها باید حساسیت‌ها دوچندان باشد. امیدوارم با کادر جدیدی که به فدراسیون می آید، همدلی و وفاق خوبی در پرورش اندام شکل بگیرد.

رییس هیات پرورش اندام تهران در خصوص شایعه مهندسی وزارت ورزش برای انتخاب یک کاندیدای خاص گفت: معمولا در انتخاب رییس فدراسیون پرورش اندام چنین اتفاقی نیفتاده. در چند دوره این شائبه وجود داشته که وزارت ورزش دنبال فلان فرد است، اما معمولا برعکس آن اتفاق افتاده. روسای هیات های استانی عاقل، بالغ و افراد باتجربه ای هستند و دلشان به حال این ورزش می‌سوزد. معمولا آن ها تصمیم خودشان را می گیرند و فشارهای بیرونی توجهی ندارند.



شیروانی: دنبال انتصابات هستند، اما نتیجه عکس می‌گیرند
حسین شیروانی، رییس هیات پرورش‌اندام استان کرمانشاه در آستانه برگزاری انتخابات این فدراسیون اظهار داشت: امیدوارم اعضای مجمع بهترین تصمیم را بگیرند و واقعا فردی را انتخاب کنند که به درد این ورزش بخورد. افراد سیاسی نمی‌توانند کمکی به پرورش اندام کنند و به همین خاطر باید یک نفر از جامعه ورزشی خودمان به عنوان رییس انتخاب شود. پرورش اندام یک رشته معمولی نیست و پرمخاطب و پرحاشیه به حساب می آید. واقعا اگر شایعاتی که این روزها درباره مهندسی انتخابات می‌شنویم، به واقعیت تبدیل شود، دیگر اسم مجمع روز شنبه را نمی‌توان انتخابات گذاشت و باید به آن بگوییم انتصابات! اینکه بخواهند به زور کسی را رییس فدراسیون کنند، توهین به شعور اعضای مجمع و اهالی پرورش اندام است.

وی در پاسخ به این سوال که فشارهایی که از آن صحبت می‌شود روی رای اعضای مجمع تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: اعضای مجمع معمولا مستقل تصمیم می‌گیرند، اما برخی از روسای هیات‌ها کارمند وزارت ورزش هستند و نباید تحت فشار قرار بگیرند. اگر انتخابات است که بگذارند جامعه ورزش خودش تصمیم بگیرد. مثلا کاندیدایی که 5، 6 سال زحمت کشیده و تلاش کرده، حقش است رای بیاورد، اما می‌خواهند با فشار وزارت ورزش یک نفر دیگر را صاحب رای کنند.

رییس هیات پرورش‌اندام کرمانشاه در پایان گفت: روسای هیات‌های استانی در روزهای اخیر به یک اجماع رسیده‌اند و دوستان بدانند هر چقدر اهرم فشار هم بیشتر می‌شود، نتیجه عکس خواهد داد. در واقع تصمیم اعضای مجمع برای دادن رای به فرد اصلح با این فشارها جدی‌تر هم می‌شود و حتی کسی که 50-50 بوده که چه کاری کند، تصمیم خود را برخلاف فشارهای وارد شده می‌گیرد. روسای هیات ها برایشان سخت است که زیر بار حرف زور بروند. بازهم امیدوارم کسی که واقعا حقش است، رییس فدراسیون شود تا بتواند اعتبار را به قهرمانان، مربیان و داوران برگرداند.

عزیزیان: روسای هیات‌ها رای تفکری می‌دهند، نه سفارشی
اسداله عزیزیان، رییس هیات پرورش اندام استان چهارمحال و بختیاری در خصوص تصمیم گیری اعضای مجمع برای انتخابات این فدراسیون گفت: اکثر روسای هیات‌ها این روزها گلایه دارند که چرا وزارت ورزش به واسطه مدیران کل ورزش استان‌ها می‌خواهد انتخابات را مهندسی کند و سفارش یک کاندیدا را می‌کند. یک مدیر باید طبق قانون در تایم اداری وظایف خودش را انجام دهد، اما در همان تایم برخی آقایان از تلفن دفترشان تماس می‌گیرند و گاهی اوقات هم تهدید می‌کنند که باید فلان شخص رای بدهید. این کارها برای ورزش سم است. بحث اخلاق باید در اولویت باشد و نگذاریم که یک اتفاق سیاسی در ورزش رخ دهد. با این حال مطمئن باشید که اکثریت روسای هیات‌ها رای تفکری می‌دهند، نه رای سفارشی.

وی افزود: این اصلا خوب نیست دستگاهی که خودش مجری برگزاری انتخابات است، به جای اینکه در راستای سلامتی و قانونمند کردن مجمع گام بردارد، به سمت دیگری برود. همه کسانی که کاندیدا شدند، آمدند که خدمت کنند، اما اجازه بدهیم که خودشان برنامه بدهند و اعضای مجمع هم بر اساس کارنامه آن‌ها تصمیم بگیرند. روسای هیات‌ها در استان خودشان جایگاه اجتماعی و ورزشی دارند و نماینده چندین ورزشکار هستند. نباید با فشار به آن‌ها به یک استان بی‌حرمتی کنیم.

رییس هیات پرورش اندام استان چهارمحال و بختیاری در پایان اظهار داشت: ورزش کشور نیاز به مدیران متخصص و متعهد دارد. باید برای رای دادن معیارهای زیادی را در نظر بگیریم. مثلا اینکه کدام کاندیدا تخصص ورزشی بالاتری دارد یا در مسئولیت های قبلی خود تعهد کاری بیشتری داشته؟ دیگر معیار برای رای دادن این است که رییس جدید فدراسیون باید با نشاط و پرانرژی باشد و یک مسئولیت ملی و کشوری را تجربه کرده باشد. رییس فدراسیون با حدود 20 هزار باشگاه و چند میلیون ورزشکار مثل وزیر می‌ماند؛ پس باید قبلا تجربه مسئولیتی فراتر از یک استان را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رییس هیات پرورش اندام روسای هیات های استانی پرورش اندام استان پرورش اندام رییس فدراسیون روسای هیات ها وزارت ورزش اعضای مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ورزش شدید بر سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!