Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:01:44 GMT

نان در اصفهان گران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۵۶۲۷

نان در اصفهان گران نمی‌شود

ایسنا/اصفهان مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان با تاکید بر اینکه در سال جاری نان دیگر در اصفهان گران نخواهد شد، گفت: زمزمه های افزایش ۷۰ درصدی قیمت نان هیچ ارتباطی به اصفهان ندارد.

محمدرضا خواجه در خصوص زمزمه های دوباره افزایش قیمت نان در شرایطی که روزانه قیمت نان در اصفهان بالا می رود، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار در کشور نرخ نان در یک شهرستان (اصفهان) زودتر از پایتخت اعلام شد و در حال حاضر اتحادیه نانوایان تهران افزایش ۷۰ درصدی نرخ نان را پیشنهاد داده که با موافقت استانداری آن با افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در پایتخت موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه زمزمه های افزایش قیمت نان هیچ ارتباطی به اصفهان ندارد، تصریح کرد: ابتدای آبان امسال نرخ نان در اصفهان ۳۰ درصد افزایش یافت و در سال جاری نان دیگر در اصفهان گران نخواهد شد.

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر نان بر اساس سه نرخ آرد در کشور تعیین می شود، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیسه آرد یارانه ای ۳۳ هزار تومان، آرد نیمه دولتی ۵۰ هزار تومان و آرد آزاد ۲۳۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان تنها حدود ۵۰ واحد نانوایی آزادپز داریم، افزود: از این تعداد ۳۰ نانوایی آزادپز در شهر اصفهان فعال هستند و بیشتر نانوایان آزادپز، نان سنگک پخت می کنند.

خواجه گفت: نرخ نان در نانوایان آزادپز براساس قیمت تمام شده محصول تعیین می شود، اما قیمت نان در نانوایان دولتی پز براساس برخی ملاحظه کاری ها مشخص می شود.

وی تاکید کرد: نانوایان ملزم به نصب نرخ نامه نان و همچنین نوع آرد مصرفی در واحد صنفی خود هستند و در صورت نداشتن آن، تخلف کرده اند.

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: البته برخی نانوایان به بهانه استفاده از کنجد، نان را گران عرضه می کنند که مشتریان می توانند موارد تخلف را به اتحادیه گزارش دهند.

وی با اشاره به مشکل جدید نانوایان، اظهار کرد: متاسفانه تامین اجتماعی با حذف بخشودگی ها موجب زیان نانوایان شده است، به این معنا که نانوایان تا پیش از این ۱۰ درصد حق بیمه پرداخت می کردند که اکنون به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نان نانوايي گرانی نان آرد اتحادیه نانوایان قیمت نان نرخ نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اولین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بهاباد در سال جدید به ریاست تیموری فرماندار بهاباد و با حضور موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، و سایر اعضای کارگروه در محل سالن فرمانداری بهاباد برگزار شد.


در ابتدای این جلسه رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی و دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت نانوایی‌ها در سطح شهر و روستا‌ها عدم تغییر قیمت نان علیرغم افزایش هزینه‌های ثابت و جاری واحد‌های نانوایی را به عنوان مهمترین دغدغه و افزایش سهمیه آرد ماهانه را مهمترین درخواست نانوایان از کارگروه آرد و نان شهرستان مطرح کرد و خواستار رسیدگی به این موارد توسط مسئولان استانی گردید.


فرماندار شهرستان بهاباد ضمن تشکر و قدردانی از همه نانوایان به خاطر تلاش شبانه روزی در تامین قوت غالب مردم از بروز برخی بی نظمی‌ها در ساعات فعالیت شماری از نانوایی‌ها و همچنین افت محسوس کیفیت نان در اغلب نانوایی‌های شهرستان گلایه کرد و از متصدیان واحد‌های نانوایی درخواست کرد نسبت به پخت و عرضه نان سالم و باکیفیت در ساعات مقرر اهتمام ورزند.


موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضمن عرض خداقوت به فعالین حوزه گندم، آرد و نان شهرستان به تشریح دستورالعمل هوشمندسازی یارانه آرد و نان پرداخت و افزود: در سامانه هوشمند نانینو در صورت تبدیل آرد تخصیصی به نان مشوق‌هایی برای نانوایان در نظر گرفته شده است و سهمیه ماهانه به صورت خودکار افزایش می‌یابد و در صورت عدم تبدیل بخشی از آرد تخصیصی به نان ضمن اعمال جریمه، سهمیه آرد آن واحد نانوایی به صورت خودکار کسر می‌گردد.


شایان ذکر است در ابتدای این جلسه رییس اتحادیه و جمعی از نانوایان شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و تصمیمات لازم به منظور رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است