Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-06@03:54:26 GMT

سلطان دلار ایران چه رازی داشت؟

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۵۸۳۹

سلطان دلار ایران چه رازی داشت؟

سلطان جعل دلار ایران یک باند سازمان یافته داشت.

به گزارش شریان نیوز،اواخر آذرماه با به دست آمدن ردپایی از سلطان دلار ایران پلیس توانست ۳ گردانندگان باند دلار‌های جعلی در دو عملیات غافلگیرانه با ۷۳ هزار دلار جعلی بازداشت شدند.

 

سلطان دلار مردی به نام "صابر " در غرب ایران بود که وی نیز بازداشت شد و پلیس با انباری پر از دلار و ارز‌های دیگر که همگی جعلی بودند مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور آمریکا که دلار چاپ می‌شود دلار‌ها را داخل صندوق‌هایی می‌گذارند که یک کپسول در این صندوق‌ها وجود دارد و در صورت زدن رمز اشتباه برای بازکردن صندوق‌ها کپسول‌ها منفجر شده و دلار‌ها سیاه می‌شود که این باند به بهانه اینکه می‌توانند این دلار‌ها را به حالت اول بازگردانند در خرید و فروش این دلار‌های سیاه نیز فعالیت داشته و دست به کلاهبرداری می‌زدند.

اعضای این باند سند‌های تک برگی چند خانه و زمین را نیز جعل کرده بودند که قبل از اقدامات مجرمانه خود برای کلاهبرداری دستگیر شدند.

صابر سلطان دلار

صابر رییس این باند که در شهر‌های شمالی غربی کشور دستگیر شده است به خبرنگار ما گفت: این دلار‌های جعلی را خرید و فروش می‌کردم و به خاطر واسطه گری نزدیک به یک میلیون تومان سود می‌کردم.

این متهم در خصوص اینکه دستگاه جعل اسکناس و پول شمار در خانه اش کشف شده افزود: دستگاه پول شمار در همه مغازه‌ها وجود دارد و من هم در خانه ام دارم و هیچ جرمی برای آن نیست.

صابر ادامه داد: من نمی‌دانم با این دلار‌های جعلی چه کاری می‌کنند و در تمام دنیا و ایران نیز این دلار‌های جعلی خرید و فروش می‌شود.

دیگر اعضای این باند نیز که همگی صابر را رییس باند معرفی می‌کنند در اعترافاتشان ادعا کردند که مشتریان خرید دلار‌ها را به صابر معرفی می‌کردند و به خاطر پولی که از صابر می‌گرفتیم دست به این کار می‌زدیم.

بنا بر این گزارش، سلطان دلار ایران برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

منبع: شریان

کلیدواژه: دلار های جعلی دلار ها دلار ایران سلطان دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی گفت: درب دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، برروی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است.
رئیس دانشگاه رازی افزود: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.
وی اظهار داشت: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روزهای اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.
رئیس دانشگاه رازی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس نمایند. 

دیگر خبرها

  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند/ برخی نقش شاه سلطان حسین را بازی می کنند
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا