Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:16:31 GMT

روایت عکاس مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۶۵۹۱

روایت عکاس مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در مشهد

عکاس مشهدی از خاطراتش در عکاسی از مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در مشهد روایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ صبح زود با صدای زنگ تلفن از خواب پریدم. وقتی گوشی را برداشتم صدای ناله خواهرم را شنیدم که خبر شهادت حاج قاسم را به من داد. ابتدا گیج شدم و فقط کافی بود با دیدن تصاویر دست قطع‌شده و انگشتر حاج قاسم که در تلویزیون پشت سرهم تکرار می‌شد لحظه‌ای به یاد چهره پر از مهر این شهید بزرگوار بیافتم و بغض نفرت از عاملان این جنایت اسف‌بار در گلویم ترکیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر شهید حاج قاسم در قاب دوربین، هر عکاسی را مدهوش می‌کرد

صبح 15 دی پر استرس‌ترین روز کاری من شروع شد، نمی‌خواستم آن روز کوچک‌ترین قاب و صحنه‌ای از لنز دوربینم پنهان بماند.

فکر می‌کنم غسل زیارت 15 دی برای تمام کسانی که در مراسم ورود پیکر مطهر شهید در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) ایستاده بودند از هر مستحبی، مستحب‌تر بود.

برای تصویربرداری از جمعیت بر پشت‌بام یکی از هتل‌های خیابان امام رضا(ع) مشهد که مشرف به سیل جمعیت دلدادگان شهید حاج قاسم سلیمانی بودند رفتم. با هیچ لنز دوربینی قادر به‌عکس برداری از وسعت این جمعیت نبود.

سیل جمعیت مردم در خیابان امام رضا(ع)، بهترین قاب عکاسی لحظه ورود پیکر حاج قاسم به حرم مطهر بود

بهترین قاب عکاسی من از بالای هتل سیل جمعیتی بامعرفت و ولایتمدار بود که خیابان امام رضا(ع) را پوشانده‌ بودند.

انتظار ورود حاج قاسم به حرم احساس گرسنگی و تشنگی را از یاد منتظران ورود پیکر این شهید بزرگوار برده بود.

پیر و جوان از هر نوع قشری آمده بودند و انگار واقعاً برای همه تبیین شده بود که حاج قاسم سلیمانی سرباز اصل ولایت‌فقیه بود که دیگر در بین آن‌ها نیست.

ساعت 14 زمزمه‌ی ورود حاج قاسم جمعیت را فشرده‌تر کرد و برای این‌که از تصویربرداری ورود پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی عقب نمانم، با موتور کرایه‌ای از میدان بسیج تا میدان بیت‌المقدس رفتم و از ایوان ولی‌عصر صحن جامع رضوی، از لحظه ورود پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی به صحن جامع تا خروج آن را عکس‌برداری کردم.

برای پوشش تصویری مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی با گروهی به کرمان رفتم و متأسفانه به علت ازدحام جمعیت در محل تدفین این بزرگوار، ستاد تشییع پیکر شهید مراسم تدفین را به فردا موکول کردند.

گروه تصویربرداری ما به علت کمبود وقت مجبور به بازگشت به مشهد شد و خوشبختانه دست‌خالی از کرمان به مشهد برنگشتم و برای زیارت پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در صف طولانی دریکی از پادگان‌های کرمان ایستادم.

در کنار تابوت شهید حاج قاسم سلیمانی هیچ عکاسی نمی‌تواند دل به کار دهد و بعد از عرض سلام به این شهید والامقام از حال و هوای معنوی داخل اتاق عکاسی کردم.

خادم امام رضایی که تا آخرین لحظه لباس خدمتش همراهش بود

و در آخر خادمین حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) روپوش خدمت حاج قاسم سلیمانی را که نشان طلایی آستان قدس رضوی را بر روی سینه‌اش داشت به داخل اتاق آوردند.

پس از عکس‌برداری از این صحنه‌های سوزناک و حزن‌انگیز از پادگان خارج‌شده و به سمت مشهد حرکت کردیم.

تمام عکس‌های گرفته‌شده در مراسم ورود پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی به حرم در مشهد و تشییع آن در کرمان که توسط دوربین‌های حرفه‌ای عکاسان و موبایل‌ مردم به ثبت رسیده بود حکم رسانه‌ای را داشتند که عشق مردم ایران را به سربازان راه ولایت به منصه ظهور می‌رساند.

من از مراسم تشییع پیکر مطهر خیلی از شهدا عکاسی کردم ولی هیچ‌وقت فکر‌ نمی‌کردم که روزی من مراسم باشکوه تشییع پیکر سردار سلیمانی را عکس‌برداری کنم و حضور حماسی مردم را به عکس‌هایم به ثبت برسانم.

حاج قاسم مکتبی را به مردم ولایتمدار تدریس کرد که همه ملت ایران بتوانند به‌عنوان سرباز واقعی ولایت‌فقیه را خط قرمز خودشان بدانند و در مسیر رشد و سعادت انقلاب اسلامی قدم بردارند، نه یک‌قدم کمتر و نه یک‌قدم بیشتر.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید حاج قاسم سلیمانی پیکر شهید حاج قاسم مراسم تشییع پیکر عکس برداری امام رضا ع ورود پیکر پیکر مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شهید والامقام جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت تركش مستقيم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاويدالاثر پیوست.


پیکر مطهر شهید پس از ۴۱ سال کشف و شناسایی شد. مسئولین استان البرز با حضور در منزل شهید خبر مسرت بخش تفحص و شناسایی شهید  را به بازماندگان شهید رساندند.

دیگر خبرها

  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟