Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر  روز چهارشنبه اعلام کرد: حرفه‌آموزی به زندانیان بوشهری از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و صنایع دستی، بسیاری از این قشر را در مسیر اصلاح، بازپروری و توانمندسازی و دستیابی به شغلی آبرومند و داشتن یک زندگی سالم و آبرومندانه پس از تحمل دوران حبس قرار داده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توانمندسازی زندانیان دارای شرایط رای باز از طریق ارائه آموزش در محیط واقعی کار، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و کارآفرینی از طریق کسب آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار، آموزش چگونگی انجام کار تیمی و گروهی برای تشکیل بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها متناسب با نیاز بازار کار پس از آزادی زندانیان و آشنایی زندانیان رای باز با صنایع و صنوف مرتبط با توانمندی‌های مهارتی کسب شده از سوی آنان را از هدف‌های انعقاد این تفاهم نامه همکاری عنوان کرد.

دراهکی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بعد از ترخیص زندانیان را مهمترین هدف آموزش زندانیان بیان کرد و افزود: سالانه به طور میانگین حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر  از زندانیان در استان بوشهر دوره‌های مهارتی و آموزش فنی و حرفه‌ای را در رشته‌ها و حرفه‌های مختلف فرا می‌گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم نامه سه سال است گفت: مددجویان زندانی مشمول این تفاهم نامه با حضور در محیط کار واقعی ضمن فراگیری  مهارت‌های  فنی درآمدزایی هم خواهند داشت.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: این تفاهم نامه نقطه شروع اشتغال مددجویان مهارت آموخته در زندان‌های استان است و  با همکاری و تعامل با دادسراها شمار زندانیان در این استان ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

رضا مقبلی قرائی اضافه کرد: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی بوشهر همکاری و مشارکت خوبی با اداره‌های کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای زندانیان دارد و اجرای این دوره‌ها تاثیر قابل توجهی در حرفه آموزی و اشتغال‌ زندانیان پس از آزادی داشته است.

وی با بیان اینکه همه زندانیان دارای رای باز می‌توانند از این فرصت برای کسب مهارت و اشتغال خود استفاده کنند، افزود: شناسایی افراد واجد شرایط جامعه هدف (زندانیان رای باز ) و اعلام به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، انجام حمایت‌های مادی و معنوی جامعه هدف مهارت آموخته پس از پایان دوره آموزشی تا گرفتن گواهینامه مهارتی و اشتغال آنان و رایزنی با صندوق کارآفرینی امید برای اختصاص اولویت پرداخت تسهیلات به فراگیران موضوع تفاهم نامه، پس از گرفتن گواهینامه از جمله تعهدات اداره زندان‌های استان در این تفاهم نامه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشارزی استان بوشهر گفت: شناسایی مراکز یادگیری تحت عنوان واحدهای پذیرنده از بین بنگاه‌های اقتصادی که دارای شرایط پذیرش مهارت آموز و اجرای دوره‌های آموزشی بصورت مهارت آموزی در محیط کار واقعی را دارا باشند به طور جدی برای اشتغال مددجویان زندانی در دستور کار خود قرار خواهد گرفت.

خورشید گزدرازی طراحی بسته‌های تشویقی(مظاف بر مشوق‌های قانونی) برای صنایع و صنوفی که در اجرای آموزش به صورت محیط واقعی کار خاص زندانیان رای باز، داوطلب می شوند را از برنامه‌های مهم اتاق بازرگانی در این تفاهم نامه عنوان کرد.

وی ادامه داد: ارایه آموزش‌های مهارتی به زندانیان می‌تواند آنها را به افراد ماهر و توانمند تبدیل کرده و به اشتغال آنها و برنگشتن دوباره به محیط زندان کمک کند، از این رو توجه به این مهم می‌تواند به تحقق سیاست کاهش جمعیت زندانیان که از رویکردهای مهم قوه قضاییه به شمار می‌رود، کمک کند.

رئیس اتاق اصناف بوشهر هم از رایگان بودن پراونه کسب برای مهارت آموختگان مددجوی زندان های این استان در راستای انعقاد این تفاهم نامه خبر داد و افزود: یکی از عواملی که موجب گرایش افراد به بزه و اعمال مجرمانه می‌شود، نداشتن مهارت مناسب و شغل است که این خلا با حضور افراد در دوره‌های فنی و حرفه ای و یادگیری حرفه‌ها پر می‌شود.

مصطفی گراشی گفت: تلاش می‌شود تمام فرآیندهای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان در رشته‌های کاربردی وتخصصی در زندان‌های استان بوشهر با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای با نگاه ویژه و خاص توسعه داده شود.

برچسب‌ها بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان زندان‌ها مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان زندان ها بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان زندان ها مهارت اموزی اخبار کنکور آموزش فنی و حرفه ای تفاهم نامه کل آموزش فنی استان بوشهر زندان ها رای باز دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد