Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@15:50:34 GMT

تست سریع و رایگان کرونا در مراکز بهداشتی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۶۶۳۹

تست سریع و رایگان کرونا در مراکز بهداشتی

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به وضعیت استفاده از تست های سریع آنتی ژن در مراکز بهداشتی، گفت: تست های آنتی ژن سریع در اوایل بیماری قدرت بیماریابی خوبی دارند و طبق پروتکل ها، در سیستم دولتی و در مراکز بهداشتی تابع وزارت بهداشت مورد استفاده قرار می گیرند.   دکتر علیرضا بیگلری در گفت و گو با ایسنا، درباره تست های تشخیصی رپید تست، یک شرکت ایرانی را در زمینه تولید رپید تست های آنتی ژن تایید کردیم که در حال تولید است و وارد بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار تا پنج شرکت هم در حال ارزیابی هستند تا تولیدات شان را ارزیابی کنیم که در صورت دریافت مجوز، آن ها هم وارد بازار می شوند و به راحتی نیاز بازار را به تست های  انتی ژن سریع رفع می کنند.   وی افزود: البته کیت های خارجی هم که تمایل به واردات شان به کشور وجود دارد، بررسی شده و در صورت تایید به شرطی که تولیدات داخلی نتوانند بازار را تامین کنند، کیت های تست سریع آنتی ژن خارجی برای اینکه یک سوپاپ اطمینانی باشد، وارد شده و نیاز از طریق شرکت هایی که آماده واردات به کشور هستند، با بررسی های دقیق رفع می شود. در حال حاضر شرکت هایی هستند که مورد تایید قرار گرفتند و هر کجا که نیاز کشور بیش از ظرفیت تولید داخلی شود، آن ها وارد چرخه می شوند. البته نکته مهم برای ما کیفیت است و روی این موضوع دقت زیادی انجام می شود.   وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برنامه ای برای استفاده از تست آنتی بادی در سیستم دولتی ندارد و آنچه در حال حاضر استفاده می شود، تست های سریع آنتی ژن است، افزود: کیت های سریع آنتی ژن تولید داخلی که مورد تایید قرار گرفته اند، بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده و مسلما با افزایش تولید، تعداد کیت ها بیشتر هم خواهد شد و به تدریج شرکت های دیگری هم به تولید این کیت ها اضافه می شوند.   بیگلری تاکید کرد: طبق پروتکل های تدوین شده تست های آنتی ژن در سیستم دولتی و در مراکز بهداشتی تابع وزارت بهداشت مورد استفاده قرار می گیرند و به صورت رایگان برای افرادی که شامل پروتکل ابلاغی هستند، انجام می شود.   وی درباره درصد خطای تست رپید آنتی ژن گفت: تست های سریع آنتی ژن حدود ۸۰ درصد موارد PCR را می توانند تشخیص دهند. یعنی اگر تست PCR می تواند ۱۰۰ تست را تشخیص دهد، این تست های سریع آنتی ژن می توانند ۸۰ تا از آن ها را تشخیص دهد. در عین حال با توجه به اینکه اختصاصیت تست های سریع انتی ژن هم نزدیک به ۱۰۰ درصد است و پاسخ مثبت آن ۱۰۰ درصد مثبت است، خیالمان راحت است. البته نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به اینکه این تست ها سرعت بیشتری داشته و نسبت به تست PCR راحت تر انجام می شوند و امکانات فنی خاصی را برای انجام تست نیاز ندارند، از مزایای تست رپید آنتی ژن است.   بیگلری درباره چرایی عدم استفاده از تست های رپید آنتی ژن در بیمارستان ها گفت: تجربه ما و بسیاری از کشور ها و توصیه سازمان بهداشت جهانی نشان داده که تست های آنتی ژن سریع در اوایل بیماری قدرت بیماریابی خوبی دارند. افرادی که در بیمارستان بستری می شوند، به تکنیک بهتری برای انجام تست که همان PCR است، نیاز دارند و در عین حال کسی که در بیمارستان است، ممکن است در هفته دوم ابتلا باشد. این تست ها در اوایل بیماری کاربرد خوبی دارند، اما در اواخر بیماری که لود ویروس کم است، اما عوارض را بیشتر می بینید، ممکن است کارایی شان به آن خوبی نباشد. لینک کوتاه: asriran.com/003CU1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تست کرونا تست های سریع آنتی ژن مراکز بهداشتی تست های آنتی ژن تست ها کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان