Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای خرید ملک در ترکیه یک فرآیند قانونی تعریف شده است. پرداخت وجه باید با چک بانکی مورد تایید بانک‌های ترکیه‌ای انجام شود. به این ترتیب قصد دارند تا ریسک معامله برای دو طرف را به حداقل کاهش دهند. لذا توصیه می‌شود قبل از خرید ملک در ترکیه حتما ابتدا قوانین این کشور در زمینه املاک و مستغلات را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سود حاصل از خرید ملک در ترکیه به عوامل متعددی وابسته است . لذا برای سرمایه ‌گذاری در ترکیه در این حوزه باید به خوبی مطالعه نمود و استانداردهای این کار را رعایت کرد تا بتوان به سود بالایی دست پیدا کرد. مهمترین نکاتی که خریدار، هنگام سرمایه گذاری در ترکیه در بخش املاک و مستغلات ترکیه باید به آن توجه کند، عبارت است از:

موقعیت ملک

موقعیت ملک، مهمترین مسئله‌ای است که در هر خرید ملکی باید مورد توجه قرار داد. در انتخاب موقعیت ملک،‌ یکی از نکاتی که موجب افزایش سود سرمایه گذار می‌شود در نظر گرفتن آینده قیمتی ملک در آن منطقه است. اینکه آیا ملک شما در منطقه‌ای باشد که امکان رشد و توسعه آن فراهم باشد، در آینده قیمتی آن بسیار اثرگذار است. طبعا خرید ملک در مناطقی که رشد و توسعه آن کامل شده است، برای سودآوری مناسب نیست؛ چراکه عموما در سقف قیمتی خود معامله می‌شوند. این مسئله‌ای است که باید با دقت کافی و با مشورت با متخصصان امر، درباره آن تصمیم‌گیری نمود. برای خرید ملک در ترکیه، اگر بتوانید یک منطقه را که قرار است در طول مدت کوتاهی مثلا یک یا دو سال، بشدت توسعه پیدا کند را شناسایی کنید و حجم زیادی از سرمایه خود را برای خرید ملک در آن جا صرف کنید، قطعا سود بسیار بالایی در مدت کوتاهی نصیب شما خواهد شد.

در یک مطالعه میدانی در ترکیه مشخص شده است که خرید ملک در منطقه توسعه یافته سودی معادل 15 درصد در سال نصیب خریدار می‌کند اما همین سود در مناطق در حال توسعه در حدود 30 تا 80 درصد در طول دو سال او خواهد بود و پس از آن به حدود 20 درصد در سال خواهد رسید.

یک نکته دیگر که می‌تواند در مسئله موقعیت ملک بسیار مهم باشد، قرارگیری ملک در مجاورت ساختمان‌ها و نهادهای رسمی است. اگر ملک در در نزدیکی مناطق مهم و مرکزی شهر باشد،‌ ارزش بالاتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

شرکت سازنده و بازاریابی

اعتبار شرکت‌های ساختمانی که قصد خرید ملک از آنها را دارید، مسئله بسیار مهمی است. تعدادی از شرکت‌ها هستند که به دلیل احداث پروژه‌های متعدد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. بسیاری پیشنهاد می‌کنند که برای خرید ملک در ترکیه، ابتدا تحقیق کرده و این شرکت‌های ساختمانی معتبر را شناسایی کنید و از آنها خرید کنید. عمده دلیلی هم که برای این مطلب ذکر می‌شود آن است که یک شرکت معتبر تمام تلاش خود را می‌کند که از اعتبار و کیان خود دفاع کند و حاضر نیست به راحتی آن را از دست بدهد. شرکت‌های بازاریابی نیز در این زمینه تشکیل شده است که کارشان شناسایی و معرفی شرکت‌های ساختمانی معتبر و موفق به خریداران است و از محل این مشاوره کمیسیونی از خریدار دریافت می‌کنند. این شرکت‌ها در تلاش هستند تا با ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود، یک موقعیت مناسب برای خود در این عرصه فراهم کنند. اگر خودتان نمی‌توانید در خصوص بهترین شرکت ساختمانی برای خرید ملک در ترکیه تصمیم‌گیری کنید، بهتر است به این شرکت‌های بازاریابی مراجعه کنید و از آنها مشورت بگیرید.

مساحت ملک

یک پارامتر مهم دیگر برای خرید ملک در ترکیه توجه به مساحت آن است. عمده اهل فن توصیه می‌کنند که برای سرمایه گذاری در ترکیه روی املاک کوچک و متوسط تمرکز کنید. به این ترتیب می‌توانید هزینه سرمایه‌گذاری خود را پایین‌تر بیاورید و به جای یک ملک، چند ملک در چند منطقه تهیه کنید تا ریسک سرمایه‌گذاری را نیز مدیریت نمایید. نکته دیگر هم آن است که در موقع فروش ملک نیز، املاک کوچک‌تر بسیار آسان‌تر از املاک بزرگ به فروش می‌روند.

دسترسی ها

در بحث سرمایه گذاری در املاک و مستغلات،‌ به ویژه در شهرهای شلوغ و پرجمعیت، نزدیکی و مجاورت ملک با مترو و اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل عمومی یک مزیت و ارزش افزوده به حساب می‌آید. یک ملک که در نزدیکی حمل و نقل عمومی قرار دارد و یا ملکی که قرار است در آینده به خطوط حمل و نقل عمومی متصل شود، می‌تواند سودآوری مناسبی برای سرمایه گذاری مطمئن در ترکیه به همراه داشته باشد.

تحقیقات نشان داده است که قیمت املاک و مستغلات در ترکیه به طور متوسط سالانه دو برابر می‌شود. این یعنی خرید ملک در ترکیه و سرمایه‌گذاری در این بخش،‌ یک سود پایدار و مطمئن را برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهد داشت. یک نکته دیگر این است که سودآوری یک سود پایدار به حساب می‌آید و به همین دلیل توجه بسیاری را به خود جلب نموده است.

همین رشد روز افزون قیمت ملک در این کشور، باعث شده است که پیش خرید ملک در مراحل ساخت در حدود 50 درصد هزینه کمتری نسبت به خرید آن در زمان احداث کامل آن به همراه داشته باشد. البته این کار ریسک سرمایه‌گذاری را به دلیل خطرات ناشی از کلاهبرداری بالاتر می‌برد. ولی اگر سرمایه‌گذار بتواند با تحقیقات جامع، یک شرکت ساختمانی معتبر و مطمئن را برای سرمایه‌گذاری پیدا کند، می‌تواند سود حاصل از پیش خرید را نیز برای خود به ارمغان بیاورد. در کنار سرمایه‌گذاری در ملک،‌ عده‌ای برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام به خرید ملک در این کشور می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه سودآورترین نوع سرمایه ‌گذاری در ترکیه است. البته میزان سود حاصل از این بخش به فصل و زمان سرمایه ‌گذاری نیز بستگی دارد. کارشناسان فصل بهار را بهترین زمان برای خرید خانه و فصل زمستان را بهترین فصل برای خرید دفاتر و فروشگاه‌ها است. برای خرید ملک در فصل تابستان، شهرهای بدروم و آنتالیا پیشنهاد می‌شود و برای خرید املاک خصوصی گران قیمت، فصل پاییز مناسب‌ترین فصل است. با وجود همه مطالب ذکر شده، بیشترین میزان خرید ملک در ترکیه، در فصل بهار انجام می‌شود چون معمولا بهترین قیمت ملک مربوط به این فصل است.

در بین شهرهای مختلف ترکیه، شهرهای استانبول، بورسا، آنتالیا و بدروم بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات را به خود اختصاص داده‌اند. برای بهترین سودآوری در بازار ملک ترکیه، بسیاری از کارشناسان شهر استانبول را پیشنهاد می‌کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: برای خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری املاک و مستغلات گذاری در ترکیه برای سرمایه موقعیت ملک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه

تین نیوز

چندی پیش در چارچوب یک نشست علمی در حوزه هواپیمایی سفری داشتم به ترکیه‌، میزبان فرودگاه بزرگ استانبول بود و مهمانان از کشورهای تراز اول دنیا در عالم هوانوردی، فارغ از جایگاهی که فرودگاه جدید استانبول طی سال های اخیر در عرصه بین المللی و منطقه ای کسب نموده و رکورد زمانی قابل توجهی که برای ساخت و رسیدن به این جایگاه مطرح است‌، فارغ از شبکه گسترده پروازی و تعداد شرکت های هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه و درآمدهای حیرت آور این فرودگاه برای اقتصاد ترکیه‌، آنچه نظر مرا بیشتر جلب کرد دو نکته بود‌، بخش خصوصی قدرتمندی که ساخت و اداره این فرودگاه را برعهده گرفته بود و نیروی انسانی جوان و با انگیزه ای بود که اهداف مدبرانه مدیران عالی شرکت را با جسارت دنبال می کرد.

طی روزهایی که در این همایش حضور داشتم درخشش این نیروهای جوان در سایه حضور باوقار مدیران عالی را شاهد بودم که چگونه امیدوار و سرزنده کارها را به پیش برده و مشق مدیریت می کردند.

لابلای جلسات رسمی هم با مدیران ارشد و هم با نیروهای جوان گپ و گفت هایی داشتم که برایم بعضا از سخنرانی ها مدعوین و کارگاه های آموزشی پرفایده تر بود.

دیشب داشتم به فرصت هایی که در بازار هوانوردی عراق وجود دارد‌، فکر می کردم و دوباره به یاد فرودگاه بزرگ استانبول افتادم. در قیاس برای بهره گرفتن از موقعیت ها‌، با خودم فکر کردم که شرکت های دولتی که علی الاسلام السلام‌، اما بنا است کدام شرکت بخش خصوصی ما در عرصه رقابت و کدام نیروی انسانی باانگیزه مان پابه پای رقبا‌، فرصت ها را شکار کند و به توسعه اقتصادی کشور‌، شاید هم به نفوذ سیاسی و ژئواستراتژیک کمک کند.

یاد مالزیایی ها‌، هندی ها‌، کره جنوبی‌، چینی ها هم در ضلع شرقی که افتادم‌، تصمیم گرفتم به مدد قرص مسکنی‌، پای در بستر بگذارم و بیش از این شاخص های ساده و پیچیده را کنار هم قرار ندهم. آری سال هاست که به تضعیف بخش خصوصی کمر همت بسته ایم و نیروهای خوب مان را در نهایت سرخوردگی و تحقیر نگه می داریم.

عرصه هوانوردی‌، فرودگاهی و هواپیمایی عراق فرصتی است که‌، آرام آرام که چه عرض بکنم‌، خیلی سریع از لیست فرصت هایمان خارج می شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • سرمایه گذاری طلای ابشده با پک های جدید و استاندارد
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی