Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهادگران مسجد امام علی (ع) شهر پردیس برای کمک به نیازمندان منطقه مرحله هفتم توزیع کمک‌های مؤمنانه را در ایام فاطمیه آغاز کرده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فعالیت‌های جهادی مساجد در دوران شیوع ویروس کرونا باعث شد تا همه بدانند که مسجد فقط اماکنی برای اقامه نماز جماعت نیستند، بلکه رسیدگی به مشکلات مردم نیز در این اماکن متبرکه مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ضدعفونی کردن معابر در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تا توزیع کمک‌های مؤمنانه، نمونه‌ای از فعالیت‌هایی‌اند که توسط نیروهای مردمی در قالب گروه‌های جهادی مساجد انجام می‌گیرد؛ گروه‌های جهادی این روزها نیز عزم‌شان را در اجرای طرح‌های جهادی بلکه برای قطع زنجیره کرونا جزم کرده‌اند؛ یکی از این مساجد که از اسفند‌ماه سال گذشته پای کار آمده‌، مسجد امام علی (ع) در شهر جدید پردیس است.

حجت‌الاسلام محمد حسینی؛ امام جماعت مسجد امام علی (ع) درباره فعالیت‌های جهادی این مسجد در ماه‌های اخیر گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور یعنی اوایل اسفند‌ماه سال 98 گروه جهادی مسجد امام علی (ع) در شهر جدید پردیس فعالیتش را با توزیع کمک‌های مؤمنانه آغاز کرد.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن معابر شهری توسط گروه جهادی این مسجد در ابتدای شیوع کرونا، گفت: نزدیک به 10 ماه می‌شود که ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در میادین نزدیک به مسجد و خانه‌های اطراف مسجد توزیع می‌شود.

امام جماعت مسجد امام علی (ع) با بیان اینکه این روزها و مقارن با ایام فاطمیه در مرحله هفتم توزیع کمک‌های مؤمنانه قرار داریم، افزود: علاوه بر بسته‌های ارزاق که شامل هفت قلم از اجناس ضروری است، بسته‌های بهداشتی و بسته‌های فرهنگی نیز توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با مهم خواندن اجرای طرح‌های بهداشتی در مساجد تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها که با محوریت غربالگری خانه به خانه و شناسایی بیماران کرونایی در دستور کارمان قرار گرفته است؛ نیروهای جهادی هر روزه در راستای قطع زنجیره کرونا با مراجعه به منازل نزدیک به مسجد، غربالگری مردم را انجام می‌دهند و نیازهای مردم کم‌برخوردار را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاطمیه جهادگر مسجد فاطمیه جهادگر مسجد توزیع کمک های مؤمنانه مسجد امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه