Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@06:21:38 GMT

آخرین وضعیت واکسن چینی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۷۳۴۷

آخرین وضعیت واکسن چینی کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی پلاس (CCTVPLUS) واکسن چینی کرونا هنوز تایید رسمی دریافت نکرده، اما برای کشور‌های خارجی که در وضعیت اضطراری قرار داشته باشند قابل فروش است.

در حالی که رقابت میان کشور‌های جهان برای تولید واکسن کرونا ادامه دارد، به نظر می‌رسد چین در این زمینه پیشرفت‌های زیادی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های داروسازی «سینووَک» (Sinovac) و «سینو فارم» (Sinopharm) دو شرکت پیشتاز چینی در زمینه تولید واکسن کرونا هستند، اما این دو شرکت هنوز آخرین آزمایشات بالینی واکسن کرونا را به پایان نرسانده اند.

شرکت سینووَک در زمینه «بیو داروها» (دارو‌های زیستی) فعالیت می‌کند. در این روش از ویروس غیرفعال یا به اصطلاح «کشته شده» استفاده می‌شود. وقتی سیستم ایمنی بدن با ذرات این ویروس روبرو می‌شود واکنش جدی و بیماری زا از خود نشان نمی‌دهد.

روش تولید واکسن کرونا در شرکت‌های غربی مثل مُدرنا (Moderna) و فایزر (Pfizer) - که به واکسن‌های «اِم آر ان ای» (mRNA) یا «پیام رسانِ آر آن ای» معروف است- با روش شرکت‌های چینی متفاوت است.

در این روش بخشی از «رمز ژنتیکی» ویروس کرونا به وسیله «آر آن ای» ویروس داخل بدن تزریق می‌شود که در نتیجه آن، بدن بخش پروتئینی ویروس را تولید و تکثیر می‌کند، ولی هرگز یک ویروس کامل را تولید و تکثیر نمی‌کند.

یک مقام بهداشت و درمان چین در مورد آخرین وضعیت تولید واکسن چینی کرونا گفت: «واکسن کرونای چینی هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. این واکسن تا این لحظه به هیچ کشوری فروخته نشده است، ولی به عنوان یک محصول تولیدی، در صورتی که وضعیت اضطراری پیش بیاید دولت‌های خارجی می‌توانند آن را از ما بخرند. هیچ مانعی برای چنین خرید‌هایی وجود ندارد. ما واکسن را در اختیار هرکسی که بخواهد آن را بخرد قرار خواهیم داد. چنین اقدامی کاملا قانونی است».

یکی دیگر از مسئولان بهداشت و درمان چین گفت: «ما به دنبال اجرای راهبرد خود در راستای سخنان شی جینپینگ رئیس جمهور چین هستیم. هدف ما این است که واکسن مورد نیاز چین و نیز بقیه نقاط جهان را تامین کنیم. ما همچنین با کشور‌های مختلف همکاری داریم. ما نه تنها در زمینه آزمایش واکسن با برخی کشور‌ها همکاری داریم بلکه مقادیری از واکسن مورد نیاز آن‌ها را نیز تامین می‌کنیم».

منبع: تابناک

کلیدواژه: کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی چین ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن چینی کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی واکسن کرونا تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی