Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید رضائیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اعضای این باند که ۲ شکارچی متخلف بودند، پرندگان مهاجر، لاشه آنها را تاکسیدرمی کرده و هر قطعه را به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند.

وی توضیح داد که لاشه پرندگان دریک عملیات با پیگیری‌های مأموران حفاظت محیط زیست حدفاصل پلیس راه بایجان بخش لاریجان و هماهنگی مقام قضائی لاریجان آمل، از اعضای این باند متخلف کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل لاشه‌های تاکسیدرمی کشف شده را از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر شامل کاکایی بزرگ و کوچک، قرقاول، سبزقبا، زنبورخوار و مرغابی ویک بال تنجه معرفی کرد و گفت که از این باند که از مازندران با یک دستگاه خودروی نیسان در جاده هراز به سمت تهران درحرکت و ارسال پرنده‌ها بودند، کشف و ضبط شده است.

وی افزود که دو شکارچیان متخلف این باند بلافاصله دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شده است.

شکار و تاکسیدرمی گونه‌های مختلف حیات وحش در سال‌های اخیر به علت تقاضای زیاد در جامعه به یک شغل کاذب و سرگرمی برای عده‌ای سودجو در مازندران تبدیل شده است.

تاکسیدرمی یا آکنده سازی، فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است. در تاکسیدرمی بدن جانوران را تهی می‌کنند و با پرکردن بدن آنها با مواد مختلف آنها را به نمایش می‌گذارند که برخی موارد در موزه‌های تاریخ طبیعی این امر صورت می‌گیرد.

کد خبر 5108444

منبع: مهر

کلیدواژه: تاکسیدرمی محیط زیست مازندران آمل قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان بارش برف ایام فاطمیه شهرستان کرج شیوع کرونا بصیرت آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است

مریم محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با عنایت به جایگاه دفتر زنان و ایفای نقش دبیری ستاد جوانی جمعیت مأموریت‌ها، وظایف جوانی جمعیت و وظایف گسترده در این حوزه با عنایت به مشکل جمعیتی استان و کشور قدمهای بسیاری در راستای آگاه‌سازی، اقناع سازی و هوشیار سازی اقشار مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ازدواج و تکثیر نسل نیاز حیاتی کشور است افزود: برای مدیران دستگاه‌های اجرایی که با عنایت به مواد قانونی مرتبط به هر دستگاه اقدامات شایسته ای در راستای جوانی جمعیت انجام شده است که منتج به فرزند آوری بیشتر در استان شود.

معاون امور زنان و خانواده استانداری همدان یادآور شد: مطمئناً وجود نیروی جوان، خلاق، مبتکر، متفکر، پویا و بالنده هر کشوری یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت آن کشور به حساب می‌آید و یقیناً برگزاری رویداد جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت از اتفاقات و برنامه های بزرگی است که با شناسایی و تجلیل از برگزیدگان در حوزه‌های مختلف جمعیتی، قدمهای مؤثری در راستای جوانی جمعیت و هوشیار سازی اقشار مختلف در این خصوص نقش مهم و مؤثری در این راستا خواهد داشت.

کد خبر 6088198

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است