Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تکمیل عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری از دو مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی خبر داد.

محمد مشکین‌فام با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های جدید انبارش میعانات گازی پارس جنوبی، گفت: براساس برنامه مقرر، دو مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تکمیل و آماده پذیرش میعانات گازی شده و هم‌اکنون انبارش این محصول در یکی از این مخازن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آمادگی مخزن دوم پالایشگاه این فاز به‌منظور انبارش میعانات گازی اشاره کرد و گفت: کار آماده‌سازی مخزن سوم نیز در حال انجام است و طبق برنامه، تا پایان دی‌ماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از واحدهای جانبی فاز ۱۴ تا پایان سال

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه واحدهای جانبی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: هم‌اکنون واحدهای جانبی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی آماده راه‌اندازی است و به‌زودی واحد هوای ابزار دقیق وارد مدار تولید می‌شود.

مشکین‌فام با اشاره اینکه تمام واحدهای یوتیلیتی به ترتیب عملیاتی می‌شوند، گفت: با برق‌دار شدن قریب‌الوقوع پست‌های برق پالایشگاه، واحد تأمین سوخت گازی (fuel gas) عملیاتی شده و شرایط تأمین و توزیع سوخت مورد نیاز  واحدهای پالایشگاهی امکان‌پذیر می‌شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این فعالیت‌ها، سایر سرویس‌های جانبی به ترتیب وارد مدار بهره‌برداری شده و مشعل پالایشگاه فاز ۱۴ تا پایان امسال روشن و گام مهمی برای ورود گاز خام به پالایشگاه این طرح برداشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تأمین و ورود قطعات مورد نیاز ردیف‌های شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ و ایجاد جبهه‌های کاری جدید خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی ناشی از کرونا و  شرایط تحریم، تأمین برخی از قطعات و شیرآلات باقیمانده با تأخیر جزیی مواجه شده که در حال پیگیری تأمین این اقلام هستیم تا براساس تعهدات و برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده، نخستین ردیف شیرین‌سازی این فاز را وارد مدار تولید کنیم.

بندر خدماتی تنبک در آستانه راه‌اندازی

مشکین‌فام با بیان اینکه تکمیل تست‌های برق و ابزار دقیق اسکله صادرات گاز مایع تنبک مراحل پایانی خود را می‌گذراند، گفت: هم‌اکنون فعالیت‌های راه‌اندازی این پروژه درحال انجام است و امیدواریم تا پایان دی‌ماه امکان بهره‌برداری از اسکله صادرات گاز مایع سرد فراهم شود.

وی افزود: با عملیاتی شدن یک پست اسکله LPG این پروژه، امکان صادرات گاز مایع پالایشگاه‌های گازی سایت دو تحقق خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین از راه‌اندازی مخازن گاز مایع پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد و افزود: مطابق برنامه‌ریزی، برای هریک از پالایشگاه‌های این دو طرح، یک مخزن ذخیره‌سازی پروپان و یک مخزن ذخیره‌سازی بوتان تحویل بهره‌بردار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه راه‌اندازی مخازن بوتان و پروپان پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ وارد فاز عملیاتی شده و تست مخازن با گاز نیتروژن درحال انجام است، گفت: خوشبختانه در پالایشگاه فاز ۱۳ نیز عملیات اجرایی آماده‌سازی مخازن LPG در حال پیگیری است و با فاصله حدود یک ماه، مخازن گاز مایع این طرح به مرحله راه‌اندازی می‌رسد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت نفت و گاز پارس، وی افزود: در گام نخست، مخازن LPG فازهای ۲۲ تا ۲۴ با گاز مایع سرد تولیدی در پالایشگاه  این طرح پر شده و پس از آن از طریق خطوط رابط به طول ۸ کیلومتر به‌منظور صادرات به بندر صادراتی تمبک ارسال می‌شود.

برچسب هاشرکت مجتمع گازی پارس جنوبی (SPGC) شرکت نفت و گاز پارس (POGC) محمد مشکین فام میدان گازی پارس جنوبی (پارس جنوبی)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی SPGC شرکت نفت و گاز پارس POGC میدان گازی پارس جنوبی پارس جنوبی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی مخزن ذخیره سازی بهره برداری میعانات گازی راه اندازی مشکین فام تا پایان گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس