Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» به‌کارگردانی کریم لک‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی فرم شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد.

به گزارش برنا، کریم لک‌زاده فیلمساز جوانی است که با ساخت فیلم‌های کوتاهی چون «صبح کنار جاده»، «غم‌‌ها و غریزه‌ها»، «جنایت و مکافات»، «فرشته زرد» و «دختری در میان اتاق» بارها و بارها در جشنواره‌های  داخلی و خارجی خوش درخشید و برای فیلم «دختری در میان اتاق» جایزه بهترین فیلم کوتاه هفدهمین جشنواره فیلم بیروت و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیش از ساخت فیلم کوتاه «دختری در میان اتاق»، به سراغ ساخت نخستین فیلم بلند خود رفت، «قیچی» در سال 1394 به نویسندگی و کارگردانی لک‌زاده ساخته شد و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش هنروتجربه به نمایش درآمد و سپس راهی اکران در این گروه سینمایی شد. 

در همان سال او دومین فیلم بلندش یعنی «کله سرخ» را نیز ساخت و در جشنواره فیلم منهایم آلمان و برلیناله به نمایش درآمد و در گروه هنروتجربه فرصت اکران یافت.

شاید سال 1394 را برای لک‌زاده باید سال پرکاری او نامید، چرا که در همین سال فیلم کوتاه «قمارباز» را نیز کارگردانی کرد و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه را در بخش فیلم کوتاه هفدهمین جشن خانه سینما از آن خود کرد. 

لک‌زاده سال 1396 در مقام نویسنده ظاهر شد و فیلمنامه سریال «نوار زرد» را برای پوریا آذربایجانی نوشت. یک سال بعد نیز  «ماچ سینمایی» را ساخت، فیلمی کوتاه درباره عشق و مرگ و تصویرهیی که از آن روایت می‌شود.   

اما او سال 1397 اقدام به ساخت یک مجموعه اینترنتی با نام «هزار و ده شب» کرد که در ایام نوروز روی یکی از پلتفرم‌ها قرار گرفت و نخستین تجربه سریال سازی در فضای اینترنتی رقم خورد. پس از آن لک‌زاده بار دیگر در مقام نویسنده اقدام به نگارش فیلمنامه سریال «شاهرگ» کرد که از شبکه دو سیما پخش شد. 

در ادامه لک‌زاده بار دیگر در مقام نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» را با پروانه سینمایی ساخت که این فیلم برای ارائه به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است. 

«شیرجه بزرگ» در لاهیجان، روستای خرما، روستاهای مرز ارمنستان، ارمنستان و دیلمان فیلمبرداری شده است و در خلاصه داستان آن  آمده است: مَرد و مریم برای یافتن گمشده‌شان همراه با سه جامانده از یک گروه سیرک، وارد سفری پر ماجرا در جاده‌ها می‌شوند...

پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، سونیا سنجری، ساسان کاوه، حامد نجابت، علی سعدی، محمد رضاپور مقدم، زهرا ابراهیمی، اصلان شاه ابراهیمی و میثم دامن زه بازیگران «شیرجه بزرگ» هستند.

سایر عوامل «شیرجه بزرگ» عبارتند از: تهیه کننده: محمدرضا شفیعی، نویسنده و کارگردان: کریم لک زاده، دستیار اول کارگردان:مقداد محمدی نژاد، مدیر فیلمبرداری: پویان رنجبر، مدیر صدابرداری: هادی معنوی پور، مدیر تدارکات: امین زاهدمنش، طراح صحنه و لباس وطراح گریم: کریم لک زاده، تدوین: پویان شعله ور، عکاس: محمد حسن زاده، مشاوره رسانه‌ای: زهرا دمزآبادی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر کریم لک زاده شیرجه بزرگ جشنواره فیلم کریم لک زاده بهترین فیلم فیلم کوتاه شیرجه بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

به گزارش قدس آنلاین،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد