Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به افزایش دما در  ارتفاعات البرز و زاگرس شرایط برای تسریع ذوب برف و شکستن نقاب های برفی مهیا شده که می تواند به طور منطقه ای در مناطق مستعد بهمن موجب ریزش و حرکت توده برف شود.

سمانه نگاه دکترا و کارشناس مسئول هواشناسی فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با ایسنا، در خصوص شرایط کوه های ایران در آخر هفته گفت: در مناطق کوهستانی ایران پیش بینی می شود که از چهارشنبه ١٠ دی تا شنبه١٣ دی شرایط هوایی پایدار با افزایش دما در ارتفاعات البرز و زاگرس داشته باشیم که کوهنوردان نباید از از مخاطره های ثانویه جوی غافل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وزش باد شدید برای بخش های شرقی و جنوب شرقی کشور پیشبینی شده است. طی این مدت سامانه بارشی در سطح کشور نداریم و پدیده غالب برای نواحی کوهستانی کشور، وزش باد است. برای ارتفاعات البرز، آسمانی آفتابی و گاهی وزش باد پیش بینی شده و به طور نسبی دمای هوا افزایش می یابد.

 مسئول هواشناسی فدراسیون کوهنوردی بیان کرد: با توجه به افزایش دما در  ارتفاعات البرز و زاگرس، شرایط برای تسریع ذوب برف و شکستن نقاب های برفی مهیا می شود که می تواند بطور منطقه ای در مناطق مستعد بهمن موجب ریزش و حرکت توده برف شود. توصیه می شود از مسیرهای صعود زمستانه برای تردد استفاده شده و از قرارگرفتن در دره ها و دالان های مستعد بهمن پرهیز شود. با توجه به پوشش گسترده برف در ارتفاعات البرز و زاگرس ، وزش باد منطقه ای می تواند منجر به کولاک موقتی و محدود و کاهش دید افقی و عمودی شود.

نگاه افزود: علاوه بر این، تابش خورشیدی در میانه روز، موجب افزایش اشعه فرابنفش و آسیب به پوست و همچنین پوشش برف موجب احتمال برف کوری می شود. تجهیزات مورد نیاز برای مواجهه شدن با این شرایط باید فراهم شود.

او در خصوص ارتفاعات شمال تهران گفت: در ارتفاعات شمال تهران برای پایان هفته شرایط جوی پایدار و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود. توصیه می شود تمهیدات لازم برای مخاطره های ثانویه احتمالی، نظیر کولاک موقتی و احتمال وقوع بهمن در نظر گرفته شود.

نگاه در آخر افزود: طی روزهای  پنجشنبه و جمعه وزش باد برای ارتفاعات شرق و جنوب شرق و ارتفاعات کرمان گاهی شدید است که موجب کاهش دمای هوا و کاهش دمای احساسی(سوزباد) و احتمال سرمازدگی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زاگرس هواشناسی فدراسیون کوهنوردی ارتفاعات البرز و زاگرس مستعد بهمن وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)

به گزارش صدای ایران از فارس،محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر هشدار‌های مکرر هواشناسی گفت:علی رغم هشدار‌های هواشناسی تعدادی از گردشگران جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودرو‌های خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می‌روند.

وی افزود:جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به سه خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیرو‌های ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودرو‌ها به بیرون کشیده شد.

دیگر خبرها

  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • جیغ و شیون شهروندان تبریزی برای غرق خودروهایشان در سیل! | فیلم
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)
  • (ویدیو) لحظه بلعیده شدن خودرو‌ها در سیل تسوج